НЕСТАШИЦА ПОЈАСЕВА у Србији

НЕСТАШИЦА ПОЈАСЕВА у Србији

18 маја 2017

СИГУРНОСНИ појасеви за задња седишта у аутомобилу су тренутно међу најтраженијом робом на српском тржишту. Нових скоро да и нема у продавницама ауто-делова и сервисима, а на ауто-отпадима влада невиђена јагма за безбедносним појасевима за возила.

Цена је, са десетак, нарасла на 30-40, па и више евра. Разлог томе је мука која је притисла возаче, власнике возила, који су, суочени с применом нових прописа приликом регистрације возила, изненада сазнали да не возе аутомобиле са пет (колико је до тада писало у саобраћајној дозволи) него са четири места за путнике – јер им недостаје један појас.

– Звала сам десетине продавница ауто-делова, исто толико ауто-отпада, не само у Београду, и нико нема појасеве за мој аутомобил – прича, за „Новости“, наша суграђанка Ивана М., која је враћена с техничког прегледа „због несаобразности података у саобраћајној дозволи“.

Сходно важећем слову закона о безбедности саобраћаја (ЗОБС), да би исправили туђу грешку, или пак злу намеру, власници таквих возила морају да завуку руку у џеп и да плате минимум 11.000 динара, не рачунајући дангубу и јурење по шалтерима, па већина власника покушава да уграђивањем појасева уштеди неки динар, попут наше суграђанке коју су на техничком прегледу посаветовали како да „се снађе“.

Иако је потпредседница Владе Србије и министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, након писања „Новости“, одмах реаговала, сматрајући да возачи свакако не могу да буду криви за новонасталу ситуацију, па сходно томе не морају ништа ни да плате, у пракси се ништа није променило.

Надлежне државне институције МУП и Агенција за безбедност саобраћаја Србије тврде да раде само по закону и да су немоћне да постојећу ситуацију исправе.

– Одређивањем најниже цене техничких прегледа ствари би ушле у легалне токове.

Тако, поред возача, не мисле ни удружења техничких прегледа Србије, која већ годинама уназад траже од надлежних да донесу одговарајуће правилнике о техничким прегледима, на шта их обавезује и ЗОБС донесен 2009. године.

– Упутићемо допис Министарству саобраћаја и инфраструктуре, МУП и Агенцији за безбедност саобраћаја Србије да дођу код нас на састанак – каже Влада Маринковић из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП).

– Пошто нико неће да покрене ствари с мртве тачке, ми ћемо.

НАТЕП је, у сарадњи са другом асоцијацијом, Удружењем организација техничких прегледа (УОТП), већ више пута тражио увођење реда у ову за безбедност изузетно важну област.

– И сада тражимо да се прво испуне два основна предуслова. Да Агенција оформи базу података и да се под хитно донесе правилник о димензијама и маси возила – објашњава, за „Новости“, Влада Маринковић. – Након тога треба донети правилник о техничким прегледима.

По том новом правилнику, једна од мера би била и обавезно снимање возила на линијама техничког прегледа које би контролисао МУП, па би тако одзвонило „регистрацији на црно“.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u