Чувајте се топлотног удара

Чувајте се топлотног удара

10 јула 2017

ПРЕГРЕЈАВАЊЕ тела услед превише одеће, испијања алкохола, недовољног уноса воде и физички напор на врућини главни су узроци појаве топлотног удара. У овом стању температура тела достиже 40 и више степени Целзијусових због чега је неопходан хитан медицински третман. Непрепознати симптоми и неадекватно лечење могу да доведу до оштећења мозга, бубрега, мишића, па и до смрти.

– Осим високе температуре знаци топлотног удара су сува и топла кожа која може да буде црвена – каже др Ана Бојчић из Дома здравља Чукарица. – Измењен је и психички статус па је код болесника присутна збуњеност, осетљивост, немир, невољни покрети, неповезан говор и готово увек је присутна главобоља.

Појава топлотног удара нарочито је честа када су високе температуре праћене великом влажношћу ваздуха. Организам може одложено да одреагује и да топлотни шок наступи два до три дана касније.

– Посебно су угрожени старији од 65 година и деца с обзиром на то да је њихов центар за терморегулацију непотпуно развијен – истиче др Бојчић. – Вежбање на високим температурама, нарочито дечји тренинзи и рекреација, велики је фактор ризика за појаву овог стања.

Ако се путује у крајеве са топлијом климом, изненадна изложеност вишој температури у односу на уобичајену, такође представља окидач. Зато се саветује да се првих дана смањи физичка активност и пије више воде.

– Хронични болесници би требало да буду на опрезу, нарочито ако болују од срчаних болести и болести плућа, како због основне болести, тако и због лекова које узимају, а који могу да допринесу успореном раду терморегулационог центра, повећаном излучивању течности, смањеном знојењу – каже др Ана Бојчић.

Ако до топлотног удара ипак дође, неопходна је хитна лекарска помоћ. Док она не стигне расхлађивање организма хладном водом или чак ледом је неопходно да би се температура брзо спуштала и да не би дошло до оштећења унутрашњих органа. Давање антипиретика је такође важно. Особа са топлотним ударом требало би да се смести у затамњени простор по могућности да је и расхлађен. Важно је да узима пуно течности, а најбољи су готови раствори у апотекама. Требало би избегавати заслађене напитке.

КАКО ДА СЕ ЗАШТИТИТЕ

* никуд не идите без флашице воде

* врат и зглобове хладите водом, влажним пешкиром или марамицом

* избегавајте боравак на сунцу од 10 до 17 часова

* заштитите потиљак од директног излагања сунцу

* избегавајте напоран физички рад, а ако нешто мора да се обави нека буде рано ујутру до седам часова

* када се крећете по граду бирајте места у сенци

* носите памучну одећу светлих боја, шешир са широким ободом, наочаре за сунце

* узимајте довољно течности

* исхрану поделите у више лаганих мањих оброка

* избегавајте алкохол и напитке са превише шећера и кофеина

* туширајте се или купајте у млакој води што чешће

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u