Havarije na srpskim prugama

Havarije na srpskim prugama

18 септембра 2013

Ratko PaićPiše: Ratko Paić

U vodećim medijima još uvek ne prestaje zgražavanje nad incidentima koji su se gotovo istovremeno desili na srpskim prugama, a najveću pažnju javnosti je privukao voz u kome je bilo oko 300 izmučenih i gladnih putnika, koji je iz Beograda do Bara putovao neverovatno dugo vremena, sa prosečnom brzinom od 15 kilometara na čas. Posle takvih bizarnih dešavanja, možemo se samo zapitati – da li je moguće da se srpske železnice nalaze u tako katastrofalnom stanju, pa da vozovi iskaču iz šina čak i kada se bukvalno kreću brzinom običnog bicikla?

A upravo to se desilo putničkom vozu koji je saobraćao na relaciji od Subotice do Beograda, kome su juče iskliznula dva vagona iz šina, zbog čega je promet između ta dva grada bio satima u potpunom prekidu. Iako se kretao krajnje polako, doslovno poput bicikla, sa brzinom manjom od 20 kilometara na čas, on se ipak počeo prevrtati, i pri tom je očešao susedni teretni voz, a teže posledice su izbegnute samo pukim slučajem.

Međutim, čak i takva nezgoda je ostala u medijskoj senci zlosrećnog voza koji je iz Beograda išao za Bar, s obzirom da je njegovo putovanje trajalo čitava 32 časa. Nakon što je pomenuti voz kasnio već na samom početku, ubrzo su mu se pokvarile kočnice, zbog čega je stajao u mestu 11 sati, a zatim je u tunelu kod Kolašina ostao zarobljen još duže od 7 časova, da bi na kraju stigao u Bar sa verovatno najvećim zakašnjenjem u istoriji te pruge, otkako je izgrađena.
Slušajući takve zaista tragikomične vesti sa srpskih železnica, građani već pomalo smatraju takve događaje uobičajenom pojavom i ne stižu da primete u kojoj meri se preobražava železnička infrastruktura u drugim zemljama, a to je najbolje ilustrovati promenom koja se baš juče desila na ruskim prugama. Naime, tamo su počele da se prodaju karte za putovanja vozovima na sprat, koji predstavljaju veliku novost. Osim komfora putovanja, novouvedeni dvospratni vozovi nude putnicima prevoz koji je za 30% jeftiniji nego u običnim vozovima. A kako je nedavno izjavio ruski predsednik Putin na savetovanju o razvoju brzih železničkih magistrala, Rusija planira da u sledećih nekoliko godina uloži čak 30 milijardi dolara u izgradnju savremene magistrale dužine 800 kilometara, da bi kako je najavljeno, brzi putnički i teretni saobraćaj postao ključni pokretač ekonomskog razvoja.

Naravno, putnici u srpskim vozovima mogu samo da se nadaju da će postojeće očajno stanje da se suštinski popravi nakon realizacije projekta obnove železničke infrastrukture iz sredstava ruskog kredita u vrednosti od 800 miliona dolara, koja po planu treba da počne sledeće godine, a skoro sva navedena suma bi trebalo da bude upotrebljena upravo za revitalizaciju dugo godina zapuštenog pravca od Beograda ka Jadranu, te za modernizaciju železničkog Koridora 10.
A posle predviđenog temeljnog remonta, trebalo bi da postanu prošlost užasavajući događaji kakvi su viđeni u prethodna dva dana, kada su po svedočenju samih putnika – oni od nervoze lomili vrata kabina, ostavši u hladnim vagonima satima, pa čak i danima, bez vode i hrane. I na kraju, iako su Železnice Srbije uz izvinjenje oštećenim putnicima saopštile da će svima biti vraćen novac, čini se da im niko ne može vratiti izgubljene nerve, već je samo moguće jednog dana vratiti izgubljeno poverenje u železnice, za šta će svakako biti potrebno još dosta vremena.

(Glas Rusije)

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u