Љубав из преваре

Ljubav iz prevare

2 decembra 2017

NA Festivalu autorskog filma, u programu „Specijalne projekcije“, u nedelju uveče je premijerno prikazana ljubavna priča You go to my head, belgijskog reditelja i producenta Dimitri de Klerka, u kojoj glavnu ulogu igra Svetozar Cvetković.

Za lik u ovom filmu naš glumac osvojio je prestižnu nagradu kritike za najbolje glumačko ostvarenje (The Houston Film Critics Society Best Actor Award) na ovogodišnjem, 50. festivalu u Hjustonu, a De Klerku je pripalo priznanje za najbolji film i režiju. Gost 23. FAF, zajedno sa Cvetkovićem, predstavio je svoje ostvarenje na konferenciji za novinare, ističući da nas You go to my head vraća ljubavnoj drami.

Radnja filma, u kojem pored Cvetkovića igra još samo Delfin Befort, dešava se u pustinji, gde se razvija neobična ljubavna priča između žene koja ima amneziju i arhitekte koji je pronalazi posle saobraćajne nesreće i predstavlja se kao njen muž… Ova belgijsko-francusko-nemačka koprodukcija dobila je naslov po čuvenoj pesmi Četa Bejkera, ikone džeza, i provlači se kroz ceo film kao lajtmotiv.

– Kada sam počinjao rad na ovom filmu, znao sam da imam ograničen budžet, i odlučio sam da snimam na mestu koje poznajem, u Saudijskoj Arabiji, gde sam odrastao, u pustinji koja me je oduvek fascinirala, jer sam uveren da je ona na mnogo načina poreklo sveta, i da tu ispričam priču koja je lična, ali istovremeno i univerzalna. To jeste neobična ljubavna priča, rekao bih čak i perverzna moderna ljubavna priča, ali je glavna tema filma pitanje identiteta – izjavio je De Klerk, koga naša filmska javnost poznaje kao izvršnog producenta filma „Srbija godine nulte“ Gorana Markovića, i dodao:

– Radio sam dosta sa filmskim stvaraocima iz Srbije, Irana, Avganistana, Palestine, snimao sam dosta i u ratnim zonama, a dok sam studirao u Njujorku, na mene je veliki uticaj imao sovjetski i istočnoevropski film, filmovi jugoslovenskog crnog talasa, češkog novog talasa… Svetozar Cvetković kao glumac ima korene u tim filmovima iz šezdesetih i sedamdesetih godina uz koje sam odrastao, zato sam želeo da on igra glavnog junaka.

Kako je istakao Cvetković, njemu se nije prvi put dogodilo da ga reditelj pozove iz neke „nedođije“ da dođe na nekoliko dana snimanja, a filmu De Klerka najviše ga je privukla egzotičnost priče i predela u koje, inače, nikada ne bi otišao.

– Proveli smo dvadeset pet dana u pustinjskim predelima Maroka. Snimali smo 2015, živeli u beduinskom kampu, u šatorima, budili smo se u četiri ujutru, svi zajedno odlazili pod tuš koji je – kanister. Imali smo domaćina koji nam je kuvao, to je bio život u komuni iz kojeg se nešto rađalo svakog dana, a volim da radim sa rediteljima koji imaju nepokolebljivu autorsku viziju, i ovaj film je bio jedan takav slučaj – rekao je Cvetković, ističući da je junak kog igra usamljen čovek, i da obrt u drami nastaje kada se iz prevare rodi prava ljubav.

BIROKRATE I RAČUNOVOĐE

REDITELJ Dimitri de Klerk, čiji je film proizvod nezavisne produkcije, izjavio je da je počeo da oseća da je san filmskih stvaralaca postao, zapravo, košmar za producente.

– Danas moramo da postavimo pitanje da li još uvek možemo da govorimo o evropskom filmu i evropskim filmskim stvaraocima kao autorima. Mislim da danas, nažalost, Holivudom rukovode računovođe, a evropskim filmom državne birokrate.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *