LOŠA VEST ZA BUDUĆE VOZAČE: Za vozačku potrebno 700 evra

LOŠA VEST ZA BUDUĆE VOZAČE: Za vozačku potrebno 700 evra

27 februara 2014

menjDa bi učenik u auto-školi prošao kompletnu obuku i izašao na ispit koji će mu omogućiti da dobije vozačku dozvolu u Srbiji, potrebno mu je oko 700 evra.

Većina auto-škola koje su doskora bile u blokadi, uz tvrdnje vlasnika da nisu na vreme mogle da se pripreme za primenu novih pravila, danas regularno rade.

Vlasnici ističu da je novouvedeni način obuke kvalitetniji i daje bolje rezultate. Ovaj sistem uz promenu standarda doneo je, očekivano, i promene cena koje su sada priličan trošak za polaznike, piše Politika.

Da bi učenik u auto-školi prošao kompletnu obuku i izašao na ispit koji će mu omogućiti da dobije vozačku dozvolu u Srbiji, potrebno mu je oko 700 evra. Za teorijsku nastavu treba da izdvoji 12 000 dinara, dok praktična priprema, to jest časovi vožnje sa instruktorom, koštaju 40 000 dinara. Ovaj „ceh” raste za po 100 evra za svako eventualno naredno polaganje ispita. Zbog ovih udara na budžet, tvrde u auto-školama, sve manje kandidata odlučuje da uopšte pođe na obuku.

teorijska nastava 12.000
časovi vožnje 40.000
polaganje ispita do 12.000

Ali ni to ne mora da bude kraj svim izdacima koji se pojavljuju na trnovitom putu do vozačke dozvole. Jer pojedini kandidati koji su promenili auto-školu požalili su se da im u novim centrima za obuku vozača ne priznaju časove koje su ranije odvozili i odslušali. Dešava se da u centrima koje su napustili izbegavaju da im izdaju potvrdu da su određeni deo nastave pohađali kod njih.

Nastavio sam obuku u novoj auto-školi, a nisu hteli da mi računaju časove koje sam već prošao. Tražili su da platim kompletnu obuku iako sam se u novu auto-školu upisao posle polovine odslušanih časova. Ona u kojoj sam prošao deo časova je zatvorena, pa ne znam gde da tražim potvrdu da sam pohađao deo obuke.”

U novim zakonskim odredbama jasno stoji da kandidati za vozačku dozvolu koji su promenili auto-školu ne bi smeli da ostanu bez potvrde o završenim časovima u centru za obuku koji su napustili, čak i ako je taj centar zatvoren. Ovaj dokument sve škole koje sada imaju licencu moraju da prihvate, jer pripreme koje je polaznik ranije završio, po aktuelnim propisima, nemaju vremensko ograničenje.

„Ovo pravilo važi za sve kandidate. Potvrda se nalazi kod vlasnika škole, pa ako je auto-škola zatvorena, on je u obavezi da je izda. Za to ne sme da traži nikakvu novčanu naknadu. Pojedini privatnici pomalo vrdaju tvrdeći da ne znaju gde su im te potvrde, ali mi smo po zakonu u obavezi da trajno čuvamo registre o polaganju, u kojima se nalaze i svi podaci o upisanim kandidatima. Ukoliko centar za obuku vozača ne ispuni tu obavezu, kandidati treba da se obrate policijskoj upravi“, objašnjava Milenko Kuljić, predstavnik Privredne komore auto-škola Srbije.

Petar Rašeta, generalni sekretar komore, kaže da je paragrafima jasno definisano i da svaki polaznik u određenoj školi može da prekine obuku kad god to odluči. Bez novčane naknade ima pravo da dobije potvrdu o časovima koje je na tom mestu odslušao ili odvozio. Ukoliko je u centru koji je rešio da napusti položio i teorijski ispit u prethodnih godinu dana, on takođe može da zahteva da mu se overi dokaz da je tu prošao testove.

„Ako škola odbije da mu to izda, ona krši zakon, a kandidat na osnovu evidencije i knjižice sa popisom časova koje je odslušao može to i da dokaže. Protivzakonito je i da centar u kojem odluči da nastavi obuku odbije da prizna validnu dokumentaciju. Postoje tvrdnje pojedinih korisnika da neke škole u kojima su kandidati rešili da nastave sa pripremama pokušaju da im naplate kompletne usluge, a po propisima mogu da traže novac samo za onaj deo koji je polazniku ostao do izlaska na praktični ispit“, navodi Rašeta.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *