Нови тарифни систем у градском превозу од 1. октобра

Нови тарифни систем у градском превозу од 1. октобра

22 септембра 2015

autobusЗа мање од десет дана Београд ће бити подељен на четири зоне, па ће и градски превоз бити тарифиран у складу са новим „границама“. Разлог да се радују највише имају житељи ободних делова главног града, јер ће од 1. октобра цена карата за 80 процената грађана који се возе приградским саобраћајем бити нижа и до 45 одсто.

Прва зона обухватаће ужи центар престонице, укључујући насеља Браће Јерковић, већи део Миријева, део Новог Београда до Блока 45, део Земуна до Саобраћајно-техничке школе, као и Устаничку улицу. У „зони 2“ наћи ће се шире градско подручје укључујући Сурчин, Падинску скелу, Винчу, Бели Поток, Бољевце, Липовичку шуму, Рипањ и Гроцку. У „тројци“ су Барајево, део Гроцке, Обреновац и Сопот, а у „четворци“ Лазаревац и Младеновац.

Иако су се творци новог система трудили да у територијалном прекрајању и тарифирању буду праведнији у односу на постојећи систем, пропуста има. Рецимо, путник који би од Бањице хтео да стигне до Бановог брда, а има месечну карту за прву зону, мораће да доплати уколико користи линију 50, јер пролази кроз Раковицу која је друга зона. Или да изабере неку другу линију и преко центра града, стигне до жељене дестинације.

Судећи по мапи коју су направили саобраћајни стручњаци, у срцу Београда су и Кванташка пијаца, Котеж, Борча, па и део Земуна, док су Жарково, Видиковац, Канарево брдо и Миљаковац смештени у „двојку“. И Миријевски булевар је граница апсурда која дели ово насеље на прву и другу зону.

ПЛАЋАЊЕ И МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМАБЕОГРАД ће, како је навео Митровић, од 1. октобра бити пети град у Европи који ће имати могућност плаћања карте мобилним телефоном. – Потребно је скинути апликацију, мобилни телефон се прислони на дисплеј валидатора и он наплати карту. Очекујемо да ће карта до краја године моћи да се плаћа и платним картицама – објашњава Митровић.

змене ће подразумевати и једнаке цене карата за исте дестинације невезано за то да ли се путници возе возилима ГСП, „Ласте“ или приватних превозника. Најјефтинија опција за плаћање превоза, као и до сада, јесте куповина месечне карте.

За кориснике који се возе у све четири зоне, цена ће бити снижена са садашњих 7.740 на 4.990 динара – најавио је приликом представљања новог система Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз. – Месечна карта за запослене у првој зони појефтиниће за 285 динара и коштаће 2.990 динара, за оне који путују до друге зоне нема промена, радници у трећој ће плаћати 3.890 динара, а они из четврте 4.990, односно 2.750 динара јефтинију карту. Повлашћене категорије ће за месечну карту издвајати од 30 до 1.170 динара мање у зависности од зоне.

ВИШЕ КОНТРОЛОРА ПО ВОЗИЛИМА

– КОНТРОЛЕ ће бити појачане, с обзиром на то да су карте појефтиниле. Није циљ кажњавање, већ да се карта плати јер одвајамо велика средства за градски превоз. Куповином карата повећавају се средства којима се улаже у квалитет и нова возила – најавио је Угљеша Митровић и додао да је од 500.000 људи из приградских општина до сада само 20.000 куповало карту.

САВАМАЛА И ШЕСТАР

 

Када се мапа погледа, рекло би се да је тачка у коју је стручњак забо шестар и описао кружницу – Савамала, епицентар „Београда на води“, од којег све полази и где сви путеви завршавају.

(Новости.рс)

KOMENTARI



3 коментара

  1. Stari beogradjanin says:

    VEOMA INTELIGENTNO, NEMA STA! A O TOME STO NAS VOZE U RASPADNUTIM I PRLJAVIM AUTOBUSIMA NE PISE NI JEDAN NOVINAR.

  2. zlatiborski ovan says:

    Stari Beogradzani su Ganciji

  3. ana says:

    A pojedinacna karta,ova besmislena karta od 90 min. ? I mozda da autobusi idu po redu voznje a ne da svako jutro vreme dolaska varira od vozaca do vozaca.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u