OD NJEGA STRAHUJE CEO SVET: Al-Asiri, Al-Kaidin zli genije

OD NJEGA STRAHUJE CEO SVET: Al-Asiri, Al-Kaidin zli genije

16 jula 2014

alqaeda16n-1-webPotera da se pronađe Al Kaidin „zli genije“ – ekspert za eksplozive, koji je imenovan kao najtraženiji terorista u Saudijskoj Arabiji 2009. godine, postao je prioritet tajnih službi u SAD. On je tvorac najnovije generacije bombi za terorističke akcije, koje su potpuno nevidljive na skenerima i postavljaju se u čovečije telo.

Ibrahim Al-Asiri, star 32 godine, koji je preživeo brojne pokušaje ubistva, zna da je usavršen uređaj koji se može ušiti u ljudsko telo da ga je skoro nemoguće otkriti na aerodromskim bezbednosnim skenerima.

Veruje se da je predvodio tim bombaških stvaralaca smeštenih u Jemenu koji je već proizveo nekoliko uređaja nakon povezivanja sa ekstremistima koji se bore u Siriji.

Kao odgovor, bezbednosni sistemi na aerodromima širom sveta su pojačani nakon što su američki anti-teroristički stručnjaci objavili da su dobili informacije o, kako kažu, „kredibilnim“ terorističkim pretnjama.

U aprilu ove godine Al-Asiri je preživeo zasedu američkih specijalnih snaga u južnom Jemenu, kada je džip kojim je putovao usmeren u zonu napada dronova i kopnenih jedinica.

Stručnjak za bezbednost Bil Gedes je opisao Al-Asirija kao Al Kaidinog „proizvođača bombi broj jedan.“ On je rekao: „Bezbedonosni stručnjaci su zabrinuti da sve više obučenih bombaša dolazi iz terorističkih ćelija širom Saudijske Arabije. Tehnologija kojom se proizvode bombe je bolja nego pre deset godina.

Vrlo je verovatno da skener neće moći da ih prepozna jer su napravljene od neškodljivih materija, možda onih koje se koriste u štamparskim ketridžima, koje mogu lako da iskliznu kontroli skenerom.”

„Ova upozorenja znače da će osoblje aerodromskog obezbeđenja ubuduće morati da bude opreznije. Zna se da je povezanost ovog čoveka i Al Kaide snažna. On je konstanta pretnja.“

„Ovakve bombe će biti pretnja godinama posle njega. Najverovatnije je da je obučio i druge članove Al Kaide da prave ove bombe. On operiše širom Jemena i Arabijskog poluostrva.“

article-0-1F5C9D1700000578-387_306x423Pojačane su mere bezbednosti i na britanskim aerodromima. Putnicima na Hitrou se traži da predaju laptopove i mobilne telefone radi utvrđivanja njihove ispravnosti. Pored toga elektronska oprema, odeća i obuća se podvrgavaju testovima koji tragaju za tragovima eksploziva. Broj sofistificiranih skenera je povećen sa 10 na 21.

U Mančesteru, dodatne mašine su poslate i na odlazne kapije za transatlanske letove kako bi osoblje proveravalo otiske na ručnom prtljagu koji se ukrcava.

Mere će verovatno dovesti do kašnjenja letova tokom letnje sezone, kada samo kroz Hitrou dnevno prođe 200.000 putnika.

Britanski premijer Dejvid Kameron je rekao: „Ovo je nešto što smo dogovorili sa Amerikancima, uspostavljanje dodatnih sigurnosnih mera je neophodno. Bezbedna putovanja su prioritet. Ne smemo da rizikujemo. Nadam se da ovo neće dovesti do nepotrebnih odlagana putovanja, jer bezbednost mora biti na prvom mestu.“

Aerodromi su insistirali da putnici ranije prođu kroz kontrolne kapije radi dodatnih testova bezbednosti, radi izbegavanja odlaganja letova.

Takođe je sugerisao na to da će „nebeski maršali“ – skriveni naoružani policajci – biti uvedeni na nekim letovima. Zamenik premijera Nik Kleg, je upozorio da će ova nepopularna mera najverovatnije biti „jedna privremena stvar.“

On je takođe izjavio: „Ovo je svet u kojem živimo. Ne želim da ljudi misle da je ovo jedna vrsta neprijatnosti koja će se završiti za nedelju dana. Ovo je deo konstantnog razvoja sistema bezbednosti na aerodromima – način da održimo korak sa pretnjama koje nam prete uz pomoć informacija koje dobijamo od obaveštajnih službi.“

Al-Asirijeve bombe naročito zabrinjavaju, jer ne sadrže metalne delove, što znači da su gotovo neprimetne i da lako mogu da izbegnu aerodromsko obezbeđenje.

Neverovatno je da je za testiranje bombe iskoristio svog mlađeg brata, Abdulaha, koji je dobrovoljno dozvolio da mu se bomba ugradi u telo, tačnije u creva, radi pokušaja atentata na princa Saudijske Arabije. Iako je uređaj funkcionisao kako je palnirano, Abdulah je uspeo da ubije samo sebe, ali ne i metu napada. On se pretvarao da je Islamski militant koji želi da se preobrati i primljen je kod princa Muhamed Bin Najefa. Dok je stajao pored njega, on je detonirao bombu. Ali je eksplozija bila usmerena na dole, što znači da je Abdulah bio pocepan na dva dela, dok je princ pobegao sa lakšim povredama.

Al-Asirijeve kreacije su korišćene u dva pokušaja terorističkih napada, uključujući bombu u donjem vešu koju je nosio Nigerijac Umar Faruk Abdulmutalab u pokušaju da digne u vazduh avion koji je prevozio preko 300 putnika preko SAD za vreme Božića 2009. godine.

2010. godine njegovi uređaji su pronađeni u ketridžima za štampače koji su se nalazili u teretnom avionu, koji je presretnut u Velikoj Britaniji na putu za SAD.

U maju 2010. godine zvaničnici su rekli da veruju da je Al-Asiri napravio poboljšanu verziju bombe koja se nosi u odeći, i da ju je dao dvostrukom agentu obučenom u Saudijskoj Arabiji sa ciljem da digne u vazduh neki od aviona na letu za SAD.

Savetnik zamenika direktora za nacionalnu bezbednost SAD-a, Džon Brenan, je rekao da je analiza uređaja pokazala da je ovu bombu napravila ista osoba koja je napravila bombu u donjem vešu. On je rekao: „On je veoma opasan pojedinac – jasno je da je prošao zavidnu obuku i da ima dosta iskustva. Moramo da ga što pre pronađemo i izvedemo pred pravdu.“

Američki kongresmen i bivši predsednik odbora za unutrašnju bezbednost, Peter King, je rekao da je Al-Asiri „zli genije“, dodavši: „On stalno napreduje, on se stalno prilagođava.“

Obaveštajni izvori veruju da je Al-Asiri, još poznat kao Abu Saleh, donosi odluke iz svojih baza u Jemenu i Siriji, odakle planira napade na transatlanske letove. On uliva strah i obučavajući britanske fanatike u Jemenu, za koje se veruje da su pretnja Velikoj Britaniji.

Sve njegove bombe koriste hemijski osigurač i industrijski eksploziv visokog nivoa poznat kao PETN, ili pentaritritol tetranitrat. Isti materijal je korišćen 2001. godine, kada je britanski bombaš Ričard Rid pokušao da uništi avion u letu preko Atlanskog okeana bombom u cipelama.

Ben Fridman, američki ekspert za odbranu i unutrašnju bezbednost, je rekao da su vlasti zabrinute oko bombi unutar ljudi napravljene od nemetalnih elemenata, ali i da svi prethodni pokušaji dizanja aviona u vazduh nisu uspeli.

(Web-tribune.com)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *