ОТКРИВЕН ИДЕНТИТЕТ КРВНИКА: Ово је амерички пилот који је убио српског пилота! (ФОТО)

ОТКРИВЕН ИДЕНТИТЕТ КРВНИКА: Ово је амерички пилот који је убио српског пилота! (ФОТО)

28 марта 2019

Насмејани амерички пуковник Џефри Хванг поносно позира поред своје летилице зато што је успешно оборио два МиГ-29 изнад Србије 26. марта 1999. године, што је и исписано на његовом авиону! Наиме, на „Ф-15Ц Орлу“ су насликане две зелене звездице, које су додате за његов финални лет у Ваздухопловним снагама, а иза звездица је и језива судбина нашег хероја.



У једном од тих мигова био је најмлађи српски пилот ловац – мајор Зоран Радосављевић. Постхумно је одликован медаљом за храброст.

Иако је првобитно саопштено да је оборен код Лознице, његово тело и олупина авиона нађени су надомак Бијељине.

Исте вечери катапултирањем из погођеног авиона спасао се пилот Слободан Перић, који је десетак година касније погинуо у саобраћајној несрећи. Његов срушени МИГ је друга звездица на Хванговом авиону.

Радосављевића, који је у међувремену добио и улицу у Батајници, колеге памте као сјајног друга и врсног пилота, најмлађег који је у Југославији икада летео на Мигу-29.

Међутим, није он једини херој над којим су ликовали пилоти НАТО.

Исто тако, холандски пилот, мајор Петер Танкинк из 322. сквадрона у летелици Ф-16А оборио је 24. марта 1999. МИГ-29 у ком је био Предраг Милутиновић – Гроф изнад Србије – и то је остало забележено на авиону. Милутиновић се безбедно катапултирао.

То је био први „успех“ Холандског краљевског ваздухопловства после Другог светског рата.

Танкинк се пре неколико дана на Твитеру присетио како је пре 20 година био заузет бомбардовањем СРЈ. Из само њему знаног разлога, твит је убрзо обрисан.

Откуд звездице или „kill markings“

– Свака успешна мисија и сваки оборен непријатељски авион додат је на бок летелице. Иако бисте помислили да су пилоти ти који се диче својим „подухватима“ и „успесима“, заправо су шефови посада ти који све бележе на авиону. Тако на борбеним авионима можете да „прочитате“ колико је мисија авион имао или колико је ракета испалио, авиона оборио… Такви подаци на авиону се зову „kill markings“ (ознаке „убистава“).

Све ваздухопловне јединице имају своје симболе и грбове и велика пажња се посвећује изградњи визуелног идентитета летачке јединице. То би се могло назвати неком врстом „маркетинга“.

У неким земљама старији пилоти су заслужили и да им име пише на летелици.

Авиони НАТО, који се хвале убиствима и рушењима, нису изузетак. Али осим тих „званичних“ симбола и порука јавности, пилоти НАТО су током бомбардовања СРЈ слали и свакојаке поруке исписиване кредама на бомбама. Како су за наш портал Телеграф.рс испричали високопозиционирани војни стручњаци упућени у причу, у свим ратовима пре бомбардовања пилоти НАТО су исписивали поруке на бомбама, тако да су задржали те погрдне поруке и „поздраве“ и 1999. године.

Како кажу саговорници, бомбардовање није нешто чиме би пилоти требало да се поносе, јер једног дана, кад се погледају у огледало, запитаће се где су све и на кога те бомбе бацали.

Какве су ознаке на југословенским авионима

– Југословенски авиони пак тада нису имали оваквих ознака, бар не личних ознака пилота, јер у нашим авионима никад не лети само један пилот. На репу српских летелица је серијски број и српска застава, а на трупу грб Србије. Једино је 241. ескадрила „тигрови“ имала налепљену главу тигра.

Авиони над југословенским небом

– Скоро 400 различитих врста летелица, 13 од укупно 19 земаља НАТО, учествовало је у нападима на СРЈ 1999. године. По први пут у 50 година, немачки Луфтвафе је 1999. године летео у борбеним мисијама над Европом.

Амерички Ф16, канадски ЦФ-18, шпански ЕФ-18, француски „Јагуари“ и „Мираж“ борбени авиони, британски „Торнадо“, укупно 7.160 авиона и само 155 југословенских.

Сада покојни пилот потпуковник Слободан Перић, који је преживео бомбардовање 1999. године, али не и тешку саобраћајну несрећу деценију касније, летео је са Радосављевићем у пару. Његов авион је оборен, а он се катапултирао. Његово сведочанство забележено је у документарном филму РТС „Нико није рекао нећу“.

– Читао сам чланке тих пилота који су оборили наше авионе, те хвалоспеве тог Ханџе, како га већ називају ти велики Американци. Читао сам на три-четири листа да се хвали и чак изјављује да му је толико драго било кад је видео два авиона како падају на пун облак и надао се и да су пилоти у њима. Увек сам у животу говорио после том истом Ханџи: „Да ли би полетео, да ли би уопште седео у авиону исправности као што је био мој авион?“. Само бих га запитао да ли би пристао да се заменимо нас двојица, да ли би он смео мени да изађе на мегдан да сам ја био у његовом, а он у мом авиону – говорио је Перић.

У јутро 26. марта 1999. пилоти Перић и Радосављевић добровољно су се јавили да полете. Радосављевићев авион ракета је погодила у близини кабине и на месту га усмртила.

Ко је био Зоран Радосављевић?

Рођен је 26. фебруара 1965. у Приштини, а школовао се у ваздухопловној средњој школи „Маршал Тито“ у Мостару, а потом на Ваздухопловној војној академији у Пули и Задру.

Од 1986. године он је био пилот ловац на „мигу 21“. Године 1992. унапређен је у чин капетана прве класе и постаје најмлађи пилот у ескадрили „мигова 29“.

У време када је погинуо, Радосављевић је био један од водећих стручњака у Југославији за сателитску навигацију и припремао је докторат.

Постхумно је одликован медаљом за храброст.

(Правда)

KOMENTARI



21 коментара

  1. Ivan Grozni says:

    Nista ne treba da vas cudi "veselje" pilota koji je oborio srpske avione. Oni su trenirani da ubijaju bez milosti. Ako pogledate bilo koji americki film, od kaubojskih do tipa rambo, svi problemi se resavaju ubijanjem protivnika. Revolver resava sve probleme. Njihovi vojnici prolaze kroz obuke ne milosrdja. To primenjuju kad su nadmocniji. Jad su u inferiornom polozaju su veoma kukavice.

    • Zoran says:

      Jel te, a nasi nisu trenirani da ubijaju? I ciji piloti nisu trenirani da ubijaju? Nego posaljes Mig 21 protiv 5 F16, zna se sta ga ceka. Tu nije poenta sto ovaj kaci zvezdice na avionu i sto ubija, njemu posao da ubija, kao i svakom pilotui, poenta je sto ti dizes covek u 100% smrt, kad nemas tehniku adekvatnu. Nego eVucic rapredeo po medijima protiv NATO-a, jer budalu izdigli zapadnjaci, on im verovao i konacno ukapirao da niej onako kako je mislio, bar ne kako je mislio pre 5 godina, ali jest ekako je mislio pre 30 godina. Svi mediji kao po komandi ovih dana protiv NATO-a, a do sada stidljivo.

      • mrak says:

        Bojim se da ste promasili poentu! Nijedna vojska na svetu ne tumara po planeti i ne ubija, satire, pali, unistava, siluje, ubija i sakati sve sto stigne sem sad-isticke! Njihova jedina zelja jeste osvajanje i ubijanje, redom, bez izuzetka, radi cerupanja, pljackanja i zgrtanja tudjeg bogatstva! I cinjenica je da su notorne kukavice koje napune gace cim im se direktno suprotstavi COVEK, uvek se kriju u gomili, na ogromnoj visini, nikada ne smeju direktno! Njih je maltene goloruki vijetnamski narod potukao, slinili su godinama o "zatvorenicima", "paklu" kroz koji su prolazili, svasta! Sta su ocekivali!?

      • Djoedje says:

        Jeste Zoki oni su trenirani da ispaljuju ravale tvojoj mami izmedju nogu. Pa kad su nasi piloti leteli da ubijaju van nasih granica. E Zoki buljooki.

    • Ludodoba says:

      Cemu se raduju?! To sto ce u tom trenutku 50 aviona modernih tehnicki nadmocnijih i ispravnih oboriti jedan neispravan avion i pilota koji se svesno zrtvuje pokusavajuci kao kamikaza da svojim avionom i zivotom obori bar jedan neprijateljski...neka urade nesto slicno u Rusiji...junacine!!! I nece smeti ni Venecuelu da napadnu ako je pre toga ne razbiju domaci izdajnici iznutra,videcete.

  2. milos says:

    "Tankink se pre nekoliko dana na Tviteru prisetio kako je pre 20 godina bio zauzet bombardovanjem SRJ. Iz samo njemu znanog razloga, tvit je ubrzo obrisan." Obrisan mozda zato sto su ga mnogi podsetili na decu koju su pobili 1999 godine

  3. milorad2 says:

    izdaja, glupost i nesposobnost su ubili naše pilote, ovi su samo imali da pritisnu dugme.Tragedija je u kakvom stanju je naša vojska bila za vremen NATO napada, i pravo je čudo šta su sve uradili uopšte sa tehnikom i oružjem koje su imali.Za to nisu krivi oficiri(sme onih koji su direktno radili za neprijatelja a takvih se uvek nadje), za to je kriva politička "elita" na čelu sa miloševićem koji se PLAŠIO sopstvene armije (uopšte je taj čovek bio mnogo uplašen od koječega) i otvorone IZDAJNIČKA grupa u "opoziciji" koja je u takovoj situaciji opušteno radila svoj poso izdaje za honorar.Mi u trenutku napada nismo imali više od 30 potpuno ispravnih i borbeno sposobnih aviona, to je smešno.

    • kwaka says:

      sjeverna koreja nema avione. Ajde da vidim ko ih smije napasti. Srbiji treba PVO, rakete i nukice male.

  4. mrak says:

    "Americko" djubre taman koliko je amerikanac bio i cuveni Kunta Kinte! Samo sto je ovo sljam za razliku od njeg jer je zaboravio ko je i sta je, kako su ih sad-isti unistavali i bombardovali, zemlju im maltene sravnili, pa se junaci sa 10000m nad golorukim stanovnistvom i "hrabar" je u eskadrili protiv jednog COVEKA! Ovakav otpad je najgori, jer ti takvi iskompleksirani, neobrazovani, bez samopouzdanja i bilo kakvih kvaliteta koje ima COVEK, cine tu "slavnu" sad-isticku "vosjku"! Te primitivne kreature koje nisu belci su najgori, najprimitivniji, najokrutniji jer zele da se prikazu kao pravi "amerikanci".

    • Velika Metla says:

      Ово ти је типичан пример "накалемљеног" наци-америкењца! најгори шљам настаје од етничко-верских мешанаца,којима ништа свето није! Они ће без имало размишљања убијати и своје најрођенијесамо ако је то предуслов остваривања њихових жеља!

      • kwaka says:

        tim komentarom si svrsto i osudio vecinu svjeta. Otkud mi Srbi imamo toliko crnokosih medju nama slovenima majke ti? Probudi se ili se obrazuj malo.

        • Velika Metla says:

          квака,где сам ја то написао било шта о расној припадности??? Ја сам поменуо етничку,илити националну, и верску припадност! И сад ЈА треба да се образујем??? Од расне припадности се не можеш ослободити,али од националне и верске можеш!

  5. RASPUCHIN says:

    Учествовао сам у рату , као припадник ВРС , али сам имао искуства и из "лијепе њине" јер сам отуда поријеклом , тамо сам живио и радио. Сва прича о ЈНА , као трећој војној сили у Европи и четвртој у свијету , је била тешко испирање мозгова (да не кажем с.ање). Војне вјежбе су требале приказати такво стање и увјек су "црвени" увјерљиво побјеђивали "плаве" уз аплаузе из свечане ложе. Гајили су се салонски официри који су бринули о платама , привилегијама (као посљедица напредовања у чину) и прекомандама у пожељно мјесто за живот. Да би се то остварило морало се испунити услов чланства у СК , касније СК-покрет за ј"U"гославију. Видо сам у рату многа страдања због неодлучности или неспособности командног кадра а , као што неко рече , слати пилота у крнтији против ескадриле савремених ваздухоплова је слање у смрт.Ратовали смо од 1991. до 1999. године умјесто да смо покушали одмах на почетку потпуно поразити све непријатеље или им барем нанијети огромне губитке. Овако , ми смо ослабљени а они удружени прилично јаки па , у очекиваном наредном сукобу , можемо очекивати велике губитке а то је све посљедица горе наведеног.

  6. Pastrovic says:

    Amerikanizovani azijatski "zuti pacov"! Takav nikad nece da se zapita ciju uniformu nosi. Blago njemu! Nije lako biti perfektna ruzna njuska!

  7. Aleks says:

    Sad kad se zna ko je ...lak posao za naše obaveštajce ...

    • Karital says:

      Nema Arkana i Giške....možda bi pristao Vinko?

  8. Rodja says:

    Treba odgovoriti na način kako to rade Kinezi u "Kineskoj osveti"!!!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u