ОТВАРАЊЕ „ЛИДЛА“ НИЈЕ ОБИЧНО ОТВАРАЊЕ ЛАНЦА ПРОДАВНИЦА: Ево шта се крије иза свега

ОТВАРАЊЕ „ЛИДЛА“ НИЈЕ ОБИЧНО ОТВАРАЊЕ ЛАНЦА ПРОДАВНИЦА: Ево шта се крије иза свега

9 октобра 2018

Осам година након што је регистровао своје пословање у Србији са оснивачким улогом од 20.000 евра, немачки малопродајни ланац Лидл ће у четвртак отворити врата својих 16 продавница купцима у 12 градова наше земље.

Оно што ће, како су најавили у овој компанији, понудити грађанима је „понуда јединствених брендова који до сада нису били доступни у Србији“, чему се потрошачи у нашој земљи највише и радују. Уз унапред познату филозофију највећег немачког учесника на тржишту малопродаје за очекивати је да ће, као и свуда где се појави, откинути добар део колача од актуелних играча на домаћем тржишту. Пре свих, Делеза и Меркатора, али и малих трговаца који буду имали ту несрећу да се налазе у близини неке од Лидлових продавница.



Према последњој анализи тржишта малопродаје у Србији, коју је урадила Комисија за заштиту конкуренције, водећи продавци на мало, гледајући приходе у 2016, били су белгијски Делез са 21 одсто учешћа и Меркатор, у чијем су саставу ланци ИДЕА и Рода, са неких 16 одсто. Гледајући и по регионима ова два малопродајна ланца доминирају, а десет највећих у Србији заузима 55 одсто у укупном промету, док сви остали учесници појединачно имају мање од један одсто тржишта.

Нема сумње да ће се Лидл врло брзо позиционирати веома високо. Према процени КЗК од пре неколико месеци, Лидл би могао да приграби од пет до седам одсто тржишта, док економиста Драгован Милићевић, бивши државни секретар Министарства трговине, верује да би већ наредне године Лидл могао да заузме од 10 до 15 одсто српског тржишта малопродаје.

– Мислим да ће Лидл врло брзо претећи Меркатор групу, нарочито ако знамо какви све проблеми постоје, али ће и Делез изгубити део купаца – напомиње Милићевић за Данас.

Доласком новог играча можда на највећем удару биће значајан део малих трговаца.

– Када год дође неки нови ланац дешава се да се у кругу од неколико километара затварају мале радње. Лидл нуди асортиман мало другачији од осталих и зато мислим да ће успети да заузму 10 до 15 одсто тржишта. Тако су почели и у Хрватској – истиче Милићевић.

Пре три године, на пример, Лидл је био трећи играч на тржишту Хрватске, међутим доминантна позиција лидера Конзума све је угроженија. На то је пре неколико дана на свом блогу упозорио и бивши први човек највећег хрватског малопродајног ланца Ивица Тодорић. Конзум је тако други квартал ове године пао на испод 20 одсто удела у тржишту, док је Лидл на другом месту напредовао до 11,7 одсто.

Милићевић каже да је годинама пратио рад Лидла у седам или осам земаља и да се овај немачки малопродајни ланац готово увек руководио тим да цене усклади са потрошачком снагом купаца.

– Тако ће верујем бити и овде. Прилагодиће цене платежној моћи грађана Србије. Притом, њихове марже нису мале, у Хрватској Лидл има марже од 30 одсто, док трговине у Србији имају марже у просеку између 17 и 23 или 24 одсто. Лидл зато има јако ниску набавну цену робе. И никако не смемо заборавити да две трећине робе у њиховим радњама није домаћег порекла – напомиње Милићевић.

Највећи губитници доласком Лидла ће, уз наравно оне који буду затворили своје „радње у крају“, бити, сматра он, домаћи добављачи.

– Не очекујем велику корист од Лидла, нити неку револуцију, али би домаћи добављачи могли да имају штету. Велики играчи ће сада покушати да се прилагоде Лидлу и ту би домаћи добављачи могли да страдају – истиче Милићевић.

Према подацима из 2016, трећи учесник по величини на тржишту Србије био је ДИС са 3,56 одсто учешћа, потом Аман и Универеxпорт са 3,48, односно 3,20 одсто. У првих десет су и Гомеx са више од два одсто и Метро, Qуаттро, ПерСу и Веро, који сви имају мање од два одсто учешћа. И док из године у годину Делез и Меркатор губе део купаца, Аман је на пример у узлазној путањи, нарочито на територији Београда, где је одмах иза Делеза и Меркатора и по приходу, али и по продајној површини, захваљујући томе што су наставили ширење куповином објеката Вишњице, Роде, али и куповином Интереxа.

Комисија за заштиту конкуренције је у анализи која је обухватила период од 2014. до 2016. утврдила да је без обзира о ком се региону Србије ради неприкосновен двојац Делез-Меркатор, док се од трећег до десетог места смењују мањи продајни ланци. У Београду су то Соулфоод и Арома, у Војводини ПерСу и Гомеx држе четврту и пету позицију после Делеза, Меркатора и ДИС-а, док после исте тројке у источној и јужној Србији највећи приход бележе лесковачка Приманова и врањски Леон. У региону западне Србије у првих пет по приходу су Еуропром и Фортуна маркети.

Нових 16 продавница Лидла у Србији вероватно неће покварити просек у структури малопродајних објеката у којој са 80 одсто доминирају мале радње, међутим, нема сумње да ће утицати на промену распореда међу топ играчима по оствареном приходу

У старту 1.500 запослених

Лидл за почетак отвара радње у Београду, Бору, Зрењанину, Крагујевцу, Лесковцу, Нишу, Новом Саду, Смедереву, Сомбору, Суботици, Ужицу и Шапцу. Отварање продавница у другим градовима, најавили су, очекује се од новембра. У тренутку отварања у Лидлу ће радити више од 1.500 запослених, што ће додатно поправити статистику из 2016. У периоду од 2014. до 2016, према анализи КЗК, број малопродајних објеката је порастао за 19 одсто, број запослених за неких 7.000, а грађани су у малим трговинама пре две године трошили у просеку 59.000 динара за годину дана.

(Данас.рс)

KOMENTARI



28 коментара

  1. Јеврем says:

    Да су Срби паметни па да бојкотују стране продавнице....

    • Cetnik says:

      Nismo mi slozni kao Hrvati. Srbima ce da zine straznjica za zapadnim smecem jer ce ta glupardija biti bolja i uzvisenija od ostalih svojih rodjaka i komsija zato sto jedu brendirano djubre. Ja licno gajim domace proizvode za svoje potrebe pa nemam veliku potrebu za kupovinu namirnica u marketima, jedino moram da kupim toalet papir i jos kojesta sitno. Mislim da se taj lopovluk i djubre moze bojkovati samo tako. Kupovati samo domace i gajiti svoje ko moze.

      • Ivke says:

        Nisu ni kurvati vec je njihova crkva koja stoji iza te njihove sloge

    • Danijel says:

      Pa ljudi imamo kao domace trgovce a hrvati vlasnici sto je ravni katastrofi pa radije dam bilo kome drugome nego hrvati najvece zlo srbima i ljudima to su najvece ustase nacisti i koljaci srba a mi njih gledamo kao susjede ma oni su trenutni okupatori srbske zemlje i u bice to samo to... Nasi mali trgovci morat ce se prilagoditi kao do sada i nisu bas jeftini ali Lidl sa vremenom ubacuje sve vise lokalne ili domace robe koliko i lidl uzne robe i izvozi u druge drzave Lidlove uvjek inas italijanske dane pa spanske pa druge itd a bit ce i srbske... mislim da unosi novu kulturu kupovanja i dosta dobre robe za dobrue cjene... samo za veselje je to a uostalom svi trgovci su pod strancima samo da se taj konzum ili mercator sto pre raspadne da ga nasi kupe nesto i nesto stranci i bit ce bolje i nama a ne ovako hrvati malo izvoze nasu a njihovom robom su agresivni i mi srbi kupujemo hrvatsko sto je nenoralno i fujjjj

    • Za Srbiju says:

      Što se Lidla tiče, proizvodi su jeftiniji, jer se nabavljaju veoma jeftino. Roba NIJE kvalitetna. Najviše je GMO porekla. Sve što dolazi iz Južne i Severne Amerike, Dalekog Istoka, zapadne Evrope, sve je genetski modifikovano. Zbog toga je jeftino. Obratite pažnju na meso. Ono je katastrofalno. U Lidlu u Nemačkoj, kupuje najsiromašniji deo stanovništva, uključujući migrante. Poznato je da nakon nekoliko meseci, kupci dobijaju različite oblike tumora, naročito podkožnih, vidljivih. Takođe, sve vrste salmonele i slično. NE ulazite u Lidl.

      • Hvala nećemo says:

        Znamo mi to, ali nije na odmet podsetiti se, jer mrktng ispere mozak, tako da... Pijaca je iz raja izašla.

      • Nenad says:

        mislis da Konzum ovde ( najvece trgovine u srbiji ) ne prodaje gmo.

      • Cetnik says:

        Setite se samo da je nasa zemlja i privreda urusena jednim delom upravo zbog trzista i dolaska takvih. Godinama su nam unistavali mladost sankcijama i na kraju bombardovanjem, zato me njihova roba ne interesuje.

  2. pravda says:

    Svi su oni ovde dosli da pljackaju jos ovo malo sirotinje sto je ostalo. Samo kad se setim otvaranju IKEA -e,licno sam bio par sati po otvaranju .Dok sam ziv tu vise krociti necu,pa sta oni misle da smo srbi BUSMANI.Nismo ,busman je onaj ko im je dozvolio da dodju ovdje.

  3. trikornjanin says:

    Ma neka otvara ko sta hoce i gde hoce. Kod nas je moguce sve ali jedna stvar je neresiva: kontrola kvaliteta robe a narocito zivotnih namernica. Lepo rece covek - ako su zemlje u okruzenju kontejneri za nezdravu hranu onda je Srbija deponija. Svi nesto filozofiraju a po meni, dovoljno bi bilo da svaki proizvod ima malu hologramsku nalepnicu da je isti prosao kontrolu kvaliteta. Smesno je sto cuvene markice postoje na flasama pica, mozda i drugim proizvodaima a na hrani ih nema. Eto, stize nam Lidl, mozda ce u njihovim trgovinskim centrima kupcu odmah biti jasno da je proizvod potpuno ispravan za upotrebu.

    • Velika Metla says:

      трик....,мЛого си ти бре наиван!!!! Папир трпи све,па ће и тај садржај текста,лажни наравно,да истрпи! А КО ће да провери да ли је то шта је написано на налењпници баш тако? Зар не видиш да је у држави на сцени тотално урушавање државе на свим могућим,и немогућим,нивоима? Кад су извозили отровано воће у Русију да је било унутрашње контроле не би смо дошли у ситуацију да нам Руси врате отровано воће! Али паметни Руси знају с киме имају посла,и да би "србин",на сву срећу нисмо сви такви,али их има подоста таквих,нажалост,преварио и рођену мајку за динар,па су извршили контролу тога воћа пре него су га пустили на тржиште!

  4. Šmajser says:

    Prodavačica nam bofl robu koju na zapadu niko neće. Kiflice je inače poznat po falš Robi,imao sam prilike da se uverio u to.

    • Sasha says:

      Већ се рекламира пилеће месо за 129 дин. по кг. то је ФРАНКЕНШТАЈН ПИЛЕТИНА! Куповао сам у њиховим радњама.... А код нас се случајно отвара 11.-ог у месецу, навал'те пензионери... Тешко нама

  5. punca says:

    LIDL se i u CH otvara, konkurencija !!!!!

  6. Јеврем says:

    Samo bojkot strane robe....Gandi je tako pobedio engleze,ali,hoce nas covek da bude kul.u trendu,da se pokaze,znaju ovi da ce narod da navali ko muve.....

    • Velika Metla says:

      Јеврем,УПРАВО тако! А бојкот треба да проширимо и на медије,ТВ,новине...!

  7. milorad says:

    pa ima onaj DIS tmo treba kupovati baš su povoljni, i to žestoka, razlika je u cenam mnogih proizvoda.

    • Zoran says:

      Nije poneta samo u ceni, nego i u kvalitetu. Nase je bolje, zdravije, jer mediteranska hrana je po definiciji najbolaj hrana. Mozete vi da jurnete na meso i slaninu i da po ceo dan sedite, to ce d avas dokusuri, ali kada se gleda hrana zasebno, mediteranska nema premca. Kinesk aje isto dobra, lagana...

    • Da ali says:

      Nemaju razvijenu mrežu, Sunce radi puno pametnije. A za male komšijske prodavnice neka se opamete gazde, inače... Ne moraju švalerke i bahatu decu srvisirati, i budu korektni ako misle opstati.

  8. Zoran says:

    Imate suoer hranu u Srbiji, vrlo je pomodarski da kulujete strano. Od sve hrane tamo strana koja vredi je oko 10%. Nemojte da bojkotujet estranu cisto da bojkutejete. Jednostavno kupujte domace er j ebolje za vas, vasu decu,...

  9. Miroslav says:

    Samo bolesna drzava moze kompletnu maloprodaju pokloniti strancima. Ekonomija propasti se nastavlja, nasi domaci trgovci postace socijala, deco bezite odavde, pisam se na drzavu.

  10. Aleks says:

    Kad vidiš da ti domači uvaljuju slabiju robu po duploj ceni raduješ se Lidlu i Aldiju. Čak isti domači proizvod je kod njih upola jeftiniji samo embalaža druga tvornica ista😉. Konkurencija je zdrava svako onda sebi bira

  11. vanja says:

    Lidl je karika u kolonijalnom lancu.

  12. gedora says:

    Slažem se u potpunosti sa cenjenim komentatorima ispred, još jedino da mi objasne koja je to domaća trgovina, domaći trgovinski lanac, domaći dobavljači, i koji su to domaći prehrambeni (ili drugi) brendovi. Ako je išta ostalo. Hvala unapred!

  13. Саша says:

    Ове ланце страних продавница на нашем, до јуче богатом тржишту, је један облик економског рата против нас: Прво нас економски тотално срозати, а онда нам увалити отпад од ГМО хране, да брзо нестанемо. Народ то не види, не чује, срозава се на најнижи ниво, преживљава да би се колико сутра мотао по онкологији, ако му преживљавање стоји за то! Баш смо убедачили, понизили се. У том економском рату, не заборавимо, учествују и медији. Еј, Србијо моја, шта си ти дочекала...

  14. doktrina soka says:

    KUPUJTE U DIS-u I NASEG SELJAKA. IKEJA,LIDL I OSTALI SU SMECE.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u