Руска стратегија је од почетка била да се освоји читава Украјина

Руска стратегија је од почетка била да се освоји читава Украјина

4 јула 2015

putin 6575Пише: Ростислав Ишченко

Ростислав Ишченко, један од најпоштованијих и најутицајнијих политичких научника, написао је подужу објаву чији део вам овом приликом преносимо.

Суштина је у томе да Русија и побуњеници настављају да се боре за разрешење конфликта у којем региони добијају висок ниво аутономије у виду слободне федерације са слабим центром. Русија ће у том случају финансирати проруске источне регионе у већој мери него што ће ЕУ или САД финансирати западни регион.

Ишченко тврди да Русија може да искористи исту стратегију са западним провинцијама попут Галиције, те да их приближи руској економској сфери утицаја, пре него Европи.

На тај начин ће постепено настати већа Новорусија, одвојена од централне Украјине.

Ишченко пише следеће:

„Према Путиновом предлогу, уколико настане федерација, она ће бити у виду слободне асоцијације територија које се слажу да функционишу заједно.

Другим речима, Устав нове федерације ће написати они региони који су се сложили да настане нова украјинска држава. Био би то крај унитарног система и почетак федералног система (као што је након Другог царства Француске уследила Трећа република или као што су совјетске републике настале након царства Романових).

Све ће се променити, и систем власти и институције и њихова легитимност која ће се заснивати на новом закону.

Устав ће се мењати преко националног референдума, пошто не постоји поверење у легитимност старог система. Једино је извесно да влада неће моћи да управља оним територијама које нису учествовале у успостављању документа.

На тај начин нова федеративна украјинска држава неће моћи да утиче на Крим, чије становништво не би прихватило нови Устав нити оснивање нове Украјине, те које се већ јасно изјаснило да жели да буде део Русије.

Исто важи и за Царинску унију и Евроазијску унију. Региони које данас називамо Новорусија ће по оснивању нове федеративне украјинске државе добити право да имају своју буџетску и економску политику, па чак и своју војску. Сигурно је да Галиција неће дозволити да Новорусија има више права него она, а то значи да Украјина више неће бити уједињена држава, па чак ни права федерација. Пре ће настати конфедерација која себе назива федерацијом са централном влашћу, али са ограниченом моћи и зависности од новонасталих региона.

Према тренутној ситуацији, читав западни део Украјине би се радије окренуо евроинтеграцијама, укључујући и Галицију.

Међутим, уколико би настала мека федерација (односно конфедерација), изабрани гувернер Доњецка или Дњепропетровска био би десет пута важнији од председника, власти и парламента у Кијеву. Ко год буде имао новац, имаће и моћ, а новац ће бити у источним регионима. Престоница ће изгубити своју моћ и контролу. Сви ће желети да буду близу новца, па ће самим тим желети да буду у источним регионима.

Веће становништво и економска моћ указују на то да ће Новорусија бити у великој предности. Не само да ће бити независна од диктата центра, већ ће моћи и да одлучи колико ће новца добијати Галиција како би се спречила емиграција због посла. Сигурно ће на почетку постојати већа тенденција ка евроинтеграцијама, али ако народ буде зависио од воље оних који желе споразуме са Русијом, та тенденција ће се убрзо смањити. Управо то је проблем Кијевске власти. Они су се навикли да троше новац из националног буџета, без обзира на то како он тамо стиже. Међутим, уколико не буде производње у регионима, неће бити ни новца у буџету.

У таквом случају ни Кијев ни Галиција не би поседовали довољну политичку моћ да савладају регионе у жељи да створе новац. Заправо, њихови животи ће зависити од тога каква ће ситуација бити у регионима.

Да би постале независне од региона, централне власти би морале да пронађу алтернативни извор финансирања буџета. Једини такав извор у тренутној ситуацији су инострани кредити. Да не помињемо могућност да ће Устав моћи да ограничи количину кредита, односно да ће Новорусија моћи да блокира узимање кредита. Ипак, да претпоставимо да центар може да позајми неограничену количину новца. Ко ће га позајмити? Не говоримо о 5-10 милијарди долара годишње већ о најмање 30-50 милијарди долара годишње ради балансирања власти. Међутим, како може да се изда кредит без гаранције? Ко ће гарантовати да ће се кредит вратити ако центар има ограничену власт?

Русија, која би кредитирала индустрије од интереса, давала би Новорусији 15-20 милијарди долара у периоду од 2-3 године, не рачунајући приватне кредите. Јасно је да би овакви кредити били од заједничке користи и да би сигурно били исплаћени.

Наравно, овај сценарио је пун претпоставки, али јасно је да би у случају федерализације Порошенко изгубио контролу над Украјином, можда не одмах, али сигурно постепено“.

(Wебтрибуне.рс)

KOMENTARI



3 коментара

  1. mija says:

    Možda su projekcije iznete u tekstu tačne, ali tvrdnja u naslovu koji sa njima nema nikakve veze sa tekstom nije.

  2. mister Tucoprc says:

    vrlo logičan i verovatan tekst po pitanju završetka rata u ukrajini

  3. Apis says:

    DA KOMENTIRAM PUTINA GENIJALCA NISAM DOSTOJAN. MOGU SAMO DA SE DIVIM SVAKOM NJEGOVOM KORAKU I DA MOLIM BOGA ZA NJEGOVO ZDRAVLJE. ZIVELA RUSIJA!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u