SUHOJ – Ruski borbeni avioni sa najboljim manevarskim i napadačkim sposobnostima

SUHOJ – Ruski borbeni avioni sa najboljim manevarskim i napadačkim sposobnostima

4 октобра 2013

ACAH_Su-37_RearNadmoćan u vazduhu, avion koji drži brojne svetske rekorde, učesnik spektakularnih letova na raznim aero-mitinzima u svetu, avion SU-27 koji predstavlja rusku enigmu 80-tih godina. Grandiozni projekat Projektanskog biroa Suhoi stvorio je celu generaciju SU aviona. Najnoviji iz ove generacije SU-37, višenamenski super-fajter za sve vremenske uslove sa najnovijom TVC(Thrust Vector Control) thnologijom predstavlja logičan nastavak projektantskog tima Suhoi u razvoju aviona četvrte i pete generacije.

Veliki obim prodaje, izvoza SU-27 i njegovih varijanti govore da će najnoviji Sukhoi rangirati u vrhu među tri najprodavanija fajtera u svetu i u sledećoj deceniji. Ozbiljnost ovih tvrdnji je potvrđena sa prvim prototip letom 96 god. sa testnim pilotom Jevgenij Frolov-om, herojem Rusije, za komandama. Zatim demonstrativni i prestižni letovi na Farnborough aero-mitingu 96 god. kada je zaprepastio gledaoce sa svojim neverovatnim manevarskim sposobnostima. Predstavljajući novu mašinu Mihail Simonov je naglasio da ovo nije avion-eksperimentalni uzorak kakav je američki X-31, već prototip za serijsku proizvodnju borbenog aviona.

SUHOJ – 37

Suhoj SU-37 NATO oznaka Flanker. U vreme hladnog rata NATO je dobijao informacije o ruskim avionima sa satelitskih snimaka, prema tim snimcima dat je najpribližniji naziv aviona koji ostao do danas. Tako je Suhoj označen kao Flanker, MIG kao Fulcrum.

SU-37, konstruktorska oznaka T10M-11, izveden je od SU-35, imao je svoj prvi let Aprila 1996 god. na probnom centru Žukovski kod Moskve. Ovo je prvi avion u svetu sa u potpunosti razvijenim „vektorski-potisnim“ motorom(thrust vector engine), ta tehnologija je još u razvoju. Projektovan da leti u svim vremenskim uslovima, SU-37 je uveliko povećao sposobnosti napada na ciljeve na zemlji. Rotirajući nosači projektila ispod krila aviona mogu ispaliti projektile u svakom pravcu. SU-37 je znatno unapredovao elektroniku u odnosu na prethodni SU-35, ali u stvari njegova najveća vrednost je u manevarskim sposobnostima, kako se pokazalo na nekim aero-mitinzima u svetu.

Mnoge karakteristike i performanse jasno odvajaju ovaj avion  SU-37 od svih ostalih

Tip: Su-37
Funkcija: fajter
Godina: 1996
Posada: 1
Motori: 2 * 137kN Saturn AL-37FU
Raspon krila: 14.70 m
Dužina: 22.10 m
Visina: 6.32 m
Težina praznog aviona: 18500 kg
Max.Težina: 34000 kg
Brzina pri zemlji: 1.400 km/h
Brzina na visini: 2.500 km/h
Max. visina leta: 17.800 m
Max. domet leta sa
jednim punjenjem u vazduhu: 6.500 km.

– fenomenalna okretnost letilice

– sposobnost da leti pri zemlji prema konfiguraciji terena

– sposobnost da napada ciljeve na zemlji sa bezbedne distance

– elektronska zaštita informacionog sistema

– sposobnost da odbije neprijateljiske elektronske ometače

– automatizacija svih faza leta i borbenog angažovanja

Suhoj SU-47

Kao i prethodni ovaj avion nikad nije ušao u serijsku proizvodnju. To je eksperimentalni avion, napravljen 2000 g. i testiran 2001, služio je kao prototip za PAK-FA. Zahvaljujući svojim napred savijenim krilima avion ima izuzetno visoke manevarske sposobnosti pri supersoničnim brzinama, kontrolu i stabilnot letilice pri svim uglovima napada. Mogućnost maksimalnog zaokreta pri svim uglovima napada daje mu izrazitu prednost u bliskoj borbi. Avion je većim delom izrađen od aliminijum-titanijum legura, krila su izrađena 90% od kompozitnih materijala.

Karakteristike SU-47:
Posada: 1
Dužina aviona: 22,6 m
Maks. širina: 15,16 – 16,7 m
Visina aviona: 6,3 m
Težina aviona: 16,375 kg
Težina pod opterećenjem: 25,000 kg
Maks. težina uzleta: 35,000 kg
Motori: 2 x Lyulka 37FU AL Aviadvigatel
D-30F6 sa 83kN potiska svaki.
Maksimalna brzina: 2.34 maha, 2.500 km/sat
Domet leta: 3.300 km

Naoružanje:
Jedan mitraljez 30 mm GSh,paljba 30-1150
Projektili: 14, vazduh-vazduh, vazduh-zemlja

Suhoj SU-35

Interesovanja je bilo u Južnoj Koreji, Singapuru, Australiji i Brazilu. Međutim, SU-35 nije dobio porudžbina iz ovih zemalja koje su više volele USA F-15A kompanije Lokid Martin i Boing, zatim Lokid F-35 (Lockheed F-35), Eurofajter Typhoon i neke druge. Brazil je prvo odložio kupovinu SU-35, zatim ga je stavio na listu nabavki zajedno sa Miraž-om 2000 , pa je i ta nabavka poništena. Jedna druga Južno-američka država pojavila se kao kandidat za kupovinu SU-35, Venecuela. Venecuelanske vlasti su bile prinuđene da razmotre kupovinu ruskih fajtera koji bi zamenili flotu američkih aviona F-16 zbog američkog embarga uvedenog u Maju 2008g. SU-35 je bila jedna opcija koju je Venecuela razmatrala, u međuvremenu izgrađene su poboljšane verzije ovog aviona, istovremeno Kina je poručila nekoliko SU-30 varijanti. U oštroj konkurenciji na tržištu borbenih aviona Suhoj je sa poboljšanim verzijama, dogradnjama elektronske opreme, povećanim kapacitetom goriva itd. uspeo da dođe do tržišta, dobio je porudžbine od Indije, Malezije, Indonezije, Vijetnama, Alžira i Kine…

Porudžbine stižu ?

Ruske RIA novosti izveštavaju da je kompanija Irkut dobila porudžbine za 300 aviona Suhoj SU-35. Iz kompanije javljaju da je više od polovine oko 200 letilica već isporučeno. Kupci su Indonezija, Malezija, Vijetnam i Alžir.

(Vizijadanas.com)

KOMENTARI



Један коментар

  1. Dragan iz Nisa says:

    Ako vam ide tako dobro, napravite jos jednu fabriku, jos moderniju od predhodne! Vama to i onako niko ne moze da zabrani, a dao Bog sad imate i mozete!!! Ne zaboravite da je Amerika naprednija tehnoloska sila, od Evrope desetak godina,sto je ocigledno!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u