Збогом масним наслагама: Пет начина да убрзате метаболизам

Збогом масним наслагама: Пет начина да убрзате метаболизам

1 августа 2017

Вежбате и пазите на исхрану, али како време пролази, све вам је теже да одржите идеалну тежину. Зашто се то дешава?

Истраживања су показала да између 6. и 18. године потрошња калорија у мировању (базални метаболизам) опадне за невероватних 25 одсто, а после 20. године за 2 до 3 процента у свакој деценији живота.

Срећом, постоје начини да се природно успоравање метаболизма одложи, а све што је потребно јесте да уведете неке ситне промене у свој животни стил.

Сагорите масти
Пошто се маст сагорева у мишићима, потребно је да активирате што већи број мишићних влакана. Скорашња студија је показала да „нервчици“, људи који немају мира и стално журе, потроше чак 352 калорије више у току дана од оних који то не раде.

Повећањем свакодневних активности које не спадају у тренинг, али сагоревају масти, као што су ходање, стајање, цупкање – потрошићете више калорија, убрзати метаболизам и лакше одржавати тежину.

Мали, чести покрети могу да имају значајан утицај на вашу комплетну дневну активност. Такође, интензивни тренинзи су веома битни.

Интензивније трчање сагорева више калорија од лаганог трчања и у време после тренинга. С друге стране, дуго и лагано трчање повећава потрошњу масти.

Честим варирањем тренинга повећаћете сагоревање калорија пре и после трчања, позитивно ћете утицати на метаболизам, а ваш програм тренинга ће бити свеж и уравнотежен.

Почните да једете
Посматрајте своје тело као машину којој је потребно доста уља да би радила, а то уље је храна. Зато почните да једете.

Тиме не само да ћете убрзати метаболизам, већ ћете и стабилизовати ниво шећера у крви и избалансирати ниво хормона у телу. Стручњаци саветују да почнете да једете око сат времена након буђења, а затим свака три до четири сата како би се метаболизам убрзао. Престаните да једете сат времена пре спавања.

Навалите на протеине
Протеини убрзавају метаболизам много брже него масти или угљени хидрати. Жвакање, грицкање и варење хране захтева одређену енергију и може да сагори и до 30 одсто калорија које се налазе на вашем тањиру. Што је храна комплекснија, више калорија ћете сагорети.

Још једна добра страна протеина је и то што садрже аминокиселину под називом леуцин која спречава губитак мишићне масе када сте на дијети.

Пијте воду
Истраживања су показала да људи који пију осам чаша воде дневно имају 12 пута бржи метаболизам од оних који уносе мање количине. Желите да изгубите 3 килограма годишње? Пијте сваки дан пола литра воде пре доручка, поручују стручњаци са Универзитета у Вирџинији.

Тренирајте
Укључите два до три тренинга снаге у свој недељни програм – повећаћете мишићну масу и тако сагоревати бар 50 калорија више у току дана. Још важније је то што ћете одржати мишићну масу док будете старили, што одржава и добар метаболизам. Развијање мишићне масе је као штедња за старост – тек касније у потпуности искоришћавате све њене предности.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u