„ЗДРАВО ОРГАНИК“: У соку од 100% шаргарепе има 60% јабуке?

„ZDRAVO ORGANIK“: U soku od 100% šargarepe ima 60% jabuke?

6 marta 2018

Na etiketi nacrtana šargarepa, a kada pročitate sastav piše – sok od jabuke minimum 60 procenata, i kaša od šargarepe maksimum 40 odsto.

Velika fotografija šargarepe na etiketi uz krupnim slovima ispisano „100% šargarepa“ ne znači da ste kupili sok od ovog povrća. Potrošači tvrde da su dovedeni u zabludu, ali zakonski, proizvođač je zaštićen jer mu ovakvo deklarisanje omogućava pravilnik.

Naime, Slavoljub Grbić je jedan od kupaca koji se osetio nasamarenim kada je kupio ovako deklarisan proizvod kompanije „Zdravo Organik“, koji se prodaje u marketima i drogerijama širom Srbije.

– U prodavnici sam tražio sok od šargarepe i kupio sok kompanije „Zdravo Organik“ po ceni od oko 450 dinara. Pošto je na glavnoj etiketi slika šargarepe i piše „100% šargarepa“, smatrao sam da sam dobio to što sam tražio. Tek kad sam stigao kući primetio sam da u gornjem ćošku etikete piše i jabuka, a tek kad se pročita sadržaj proizvoda, situacija je još gora. Na etiketi piše – sok od jabuke minimum 60 procenata, i kaša od šargarepe maksimum 40 odsto. To znači da jabuke može biti 99 odsto, a šargarepe jedan procenat. Mislim da je ovo klasična prevara i obmana, kojoj treba stati na put – ispričao je Grbić.

Sok od šargarepe nije jedini proizvod ove kompanije u kome je iskorišćen dobar mamac za mušterije. Ista situacija je i sa sokom od cvekle, koji je takođe bogat sokom od jabuke.

I u proizvodu sok od cvekle i borovnice 40 odsto čini jabuka. Stručnjaci upozoravaju potrošače da dobro obrate pažnju na sastav kada kupuju sokove, jer Pravilnik omogućava proizvođačima da stavljaju slike voća ili povrća iako ga u proizvodu ima u minimalnim količinama.

Nenad Bumbić iz udruženja Zaštita potrošača kaže da proizvođač nije formalno prekršio zakon jer je sitnim slovima napisao šta još ovaj sok sadrži mimo povrća, ali da je problem u pravilniku koji im to omogućava.

– To vam je kao i sa voćnim čajevima. Dovoljno je da u kesici imate 0,1 odsto borovnice, pa da na kutiji bude nacrtana slika tog voća. Zato kupci treba pažljivo da iščitaju deklaraciju i samo tako će zaista znati šta kupuju, jer ambalaža ume da zavara na prvi pogled ako je ne proučite dobro pre kupovine – kaže Bumbić.

Jabuka kao tropsko voće

Ovo nije usamljen slučaj da je jabuka dominantna u sadržaju sokova, ma kako god da se zvali ili šta god da je nacrtano na ambalaži.

Dr Danica Zarić, direktorka IHIS nutricionizma, za Zaštitnik potrošača je objasnila: – Na prednjoj strani ambalaže soka piše „multivitamin tropik“, a na zadnjoj strani ispred spiska sastojaka piše sasvim drugačiji naziv: „kašasti nektar od deset vrsta voća i mrkve obogaćen vitaminima“. Kada sam pročitala spisak sastojaka, otkrila sam da taj sok sadrži 32 odsto jabuke, dok tropskog voća ima samo 14 procenata. Zatim, na soku gde se na prednjoj strani ambalaže nalazi naziv „sok od moćnih bobica“ u sastavu ima 68,2 odsto jabuka, crveno grožđe 29, kupina 1,7, borovnica 1,3 procenta.

KOMENTARI



3 komentara

  1. goran, zoran, milan says:

    Sve svetske laboratorije i istraživački centri pri velikim koncernima dan i noć istražuju način kako da nam za što veće pare prodaju NIŠTA sa ukusom NEČEGA kao da je to NEŠTO i da pri tom vičemo "Yoooopeeeeeee"...

  2. Zoran says:

    Pa poisalo ti, sto nisi citao. Oces da dvojica idu za tobom u zivotu i pricaju ti pazi rupa, pazi sta napoisano, vidi sitna slova,...

  3. Ognjen says:

    Lenstina,ocisti sangarepu i pojedi. Ovde se ne radi o jabuci vec o bundevi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *