Имају ли Срби могућности да купе аутомобил?

Imaju li Srbi mogućnosti da kupe automobil?

21 marta 2015

auto-sajam 6543Ministar privrede Željko Sertić uveren je da će mere koje sprovodi Vlada za ekonomski razvoj zemlje omogućiti da veći broj građana može da kupi nov automobil.

„Verujem da će sve mere koje vlada sprovodi učiniti da ljudi u budućnosti imaju mnogo veći potencijal da se obraduju novom automobilu, koji jeste deo, ne samo luksuza, već i svakodnevne potrebe i pitanja bezbednosti u saobraćaju“, rekao je Sertić novinarima na štandu „Fijata“ .

Sertić je, nakon otvaranja Međunarodnog salona automobila u Beogradu, odgovarao na pitanja da li je realno da građani Srbije mogu u ovakvim uslovima da kupe nov auto.

Na pitanje za koji bi se on model lično odlučio, Sertić je rekao da bi to sigurno bio neki koji ima najmanju cenu i koji ima najmanje troškove održavanja.

Sertić je kazao da je upravo isprobao novi model Fijat automobila Srbija „500 L“ sa pogonom na metan, koji je više nego dvaput ekonomičniji od benzina.

On je dodao da postoji veliko takmičenje među proizvođačima u svetu u tome ko će da napravi ekonomičniji auto.

Model Fijata „500 L“ sa pogonom na metan, koji je Sertić isprobao košta 13.450 evra.

Prodavci na Sajmu automobila u Beogradu očekuju dobru prodaju i s obzirom na to da su obezbedili najbolje moguće uslove kao i beskamatne kredite i nadaju se da će tokom Sajma biti prodato između 2.000 i 3.000 automobila.

Najniže cene automobila su ispod 8.000 evra, a oni sa „dubljim džepom“ mogu da pazare i luksuzne čija cena prelazi 100.000 evra.

Vršilac dužnosti predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova MIlan Vukasović je rekao Tanjugu da najveće interesovanje postoji za automobile čija je cena od 8.000 do 12.000 evra.

„Klijentima se nude krediti bez kamate i taj trošak snose prodavci, odnosno uvoznici automobila, kako bi se olakšalo kupcima“, rekao je Vukasović.

On je kazao da je u 2014. godini prodato 19.600 novih automobila u Srbiji što je za 12 odsto manje nego u 2013.

U januaru ove godine prodato je 1.170 novih vozila, a u februaru 1.250, dodao je. Veruje da će tokom Sajma biti prodato između 2.000 i 3.000 automobila.

On je istakao da će ova godina biti neuspešna ukoliko ne bude ukupno prodato najmanje 20.000 vozila.

„Sajam je finalni test i pokazaće u kom pravcu će ići prodaja tokom godine“, istakao je on i napomenuo da je i dalje kupovna moć građana Srbije realno mala i prisutna kriza, ali da je veliki uspeh što se sajam uopšte održava“, naveo je Vuksanović.

Kriza u auto-industriji je, kaže, prisutna od 2008. godine, ali sajmovi su sjajna prilika za sve proizvođače i prodavce i svi su za ovaj sajam pripremili najbolje cene, a banke i lizing kuće najbolje uslove.

Direktor Opela u Srbiji Dragan Nenadović rekao je Tanjugu da posetioci Sajma imaju priliku da vide novu generaciju „korse“ koja je jedan od najprodavanijih automobila, lansirana je polovinom februara, kao i interesantan gradski auto sa krovom koji se otvara.

Na štandu Opela je i vozilo iz komercijalnog programa mini kombi „vivaro“ čija je prodaja u prva dva meseca ove godine u Evropi za 30 odsto veća nego u istom periodu lane.

Nenadović je naveo da je Opel prvi put ponudio i finansiranje sa nula odsto kamate osluškujući potrebe kupaca, iako su i do sada bili zadovoljni prodajom.

„Ako ljudima treba pet, sedam ili 10.000 evra, mogu da dobiju taj iznos sa nula odsto kamate“, rekao je on dodajući da su u ponudi i krediti na 48 i 60 meseci sa 3,99 odsto kamate ili čak i povoljniji.

Najinteresantniji i najjeftiniji auto tog proizvođača je nova „korsa“ koja se može kupiti već od 9.500 evra, naveo je on.

Aleksandra Graovac, predstavnica za štampu „Tojote“ Srbija, rekla je da su krediti sa nula odsto kamate ograničeni na njihove najprodavanije modele „jaris“, „korola“…

Iznosi za finansiranje sa nula odsto kamate su ograničeni finansijski i vremenski, rekla je Aleksandra Graovac istakavši da nema skrivenih troškova i da je cena ista prilikom plaćanja u gotovini.

Najjeftiniji auto je „jaris“ koji se može nabaviti po ceni već od 9.990 evra, a početna cena „korole“ je 13.490 evra, navela je Aleksandra Graovac. Najskuplji „Tojotin“ auto je „lend lruzer“ čija je cena 59.000 evra, a postoji i još skuplji model koji ima viši nivo opreme, rekla je ona.

(B92, Tanjug)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *