
20 najvrednijih svetskih brendova
24 maja 20142013. je bila dobra godina ako govorimo o profitu ICT sektora. Drugi veliki dobitnik je industrija odeće, međutim, ni jedan od tih brendova nije ušao u top 20.
Četiri godine bez novih proizvoda i te kako su, reklo bi se, koštale Epl.
Po prvi put od 2010. ovaj tehnološki div nije na prvom mestu brendova u istraživanju koje je sprovela kompanija Millward Brown koja godišnje objavljuje spisak najvrednijih svetskih brandova.
Gugl je skinuo sa trona Epl, a potrošače je zadivio svojim tehnološkim dostignućima poput Gugl naočara.
U Millward Brownu izračunali su vrednost brenda tako što su anketirali više od dva miliona potrošača širom sveta, a pomoću njihovih odgovora shvatili su koliko je finansijsko poslovanje kompanije zahvaljujući brendu, piše Biznis Insajder.
Gugl, koji je bio broj jedan od 2007. do 2010. među njih sto, opet je srušio Epl , jer je njegova vrednost brenda porasla 40 odsto, odnosno na 159 milijardi dolara. Vrednost Epla pala je 20 odsto, na 148 milijardi dolara, te je tako drugi najvredniji svetski brand.
U nastavku možete pročitati koji sve brandovi ulaze u najvrednijih 20.
20. Vodafone
Vrednost brenda: 36,3 milijarde dolara
19. SAP
Vrednost brenda: 36,4 milijarde dolara
18. MasterCard
Vrednost brenda: 39,5 milijardi dolara
17. Industrijska i komercijalna banka Kine (ICBC)
Vrednos tbrenda: 42,1 milijarda dolara
16. UPS
Vrednost brenda: 47,7 milijardi dolara
15. China Mobile
Vrednost brenda: 49,9 milijardi dolara
14. Tencent
Vrednost brenda: 53,6 milijardi dolara
13. Wells Fargo
Vrednost brenda: 54,2 milijarde dolara
12. GE
Vrednostbrenda:5 6,7 milijardi dolara
11. Verizon
Vrednost brenda: 63,5 milijardi dolara
10. Amazon
Vrednost brenda: 64,3 milijarde dolara
9. Marlboro
Vrednostbrenda: 67,3 milijarde dolara
8. AT&T
Vrednost brenda: 77,9 milijardi dolara
7. VISA
Vrednostbrenda: 79,2 milijarde dolara
6. Coca-Cola
Vrednost brenda: 80,7 milijardi dolara
5. McDonald’s
Vrednostbrenda: 85,7 milijardi dolara
4. Microsoft
Vrednost brenda: 90,2 milijarde dolara
3. IBM
Vrednost brenda: 107,5 milijardi dolara
2. Apple
Vrednost brenda: 147,9 milijardi dolara
1. Google
Vrednost brenda: 158,8 milijardi dolara
(B92)