НЕСТАШИЦА ПОЈАСЕВА у Србији

NESTAŠICA POJASEVA u Srbiji

18 maja 2017

SIGURNOSNI pojasevi za zadnja sedišta u automobilu su trenutno među najtraženijom robom na srpskom tržištu. Novih skoro da i nema u prodavnicama auto-delova i servisima, a na auto-otpadima vlada neviđena jagma za bezbednosnim pojasevima za vozila.

Cena je, sa desetak, narasla na 30-40, pa i više evra. Razlog tome je muka koja je pritisla vozače, vlasnike vozila, koji su, suočeni s primenom novih propisa prilikom registracije vozila, iznenada saznali da ne voze automobile sa pet (koliko je do tada pisalo u saobraćajnoj dozvoli) nego sa četiri mesta za putnike – jer im nedostaje jedan pojas.

– Zvala sam desetine prodavnica auto-delova, isto toliko auto-otpada, ne samo u Beogradu, i niko nema pojaseve za moj automobil – priča, za „Novosti“, naša sugrađanka Ivana M., koja je vraćena s tehničkog pregleda „zbog nesaobraznosti podataka u saobraćajnoj dozvoli“.

Shodno važećem slovu zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), da bi ispravili tuđu grešku, ili pak zlu nameru, vlasnici takvih vozila moraju da zavuku ruku u džep i da plate minimum 11.000 dinara, ne računajući dangubu i jurenje po šalterima, pa većina vlasnika pokušava da ugrađivanjem pojaseva uštedi neki dinar, poput naše sugrađanke koju su na tehničkom pregledu posavetovali kako da „se snađe“.

Iako je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, nakon pisanja „Novosti“, odmah reagovala, smatrajući da vozači svakako ne mogu da budu krivi za novonastalu situaciju, pa shodno tome ne moraju ništa ni da plate, u praksi se ništa nije promenilo.

Nadležne državne institucije MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije tvrde da rade samo po zakonu i da su nemoćne da postojeću situaciju isprave.

– Određivanjem najniže cene tehničkih pregleda stvari bi ušle u legalne tokove.

Tako, pored vozača, ne misle ni udruženja tehničkih pregleda Srbije, koja već godinama unazad traže od nadležnih da donesu odgovarajuće pravilnike o tehničkim pregledima, na šta ih obavezuje i ZOBS donesen 2009. godine.

– Uputićemo dopis Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture, MUP i Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije da dođu kod nas na sastanak – kaže Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).

– Pošto niko neće da pokrene stvari s mrtve tačke, mi ćemo.

NATEP je, u saradnji sa drugom asocijacijom, Udruženjem organizacija tehničkih pregleda (UOTP), već više puta tražio uvođenje reda u ovu za bezbednost izuzetno važnu oblast.

– I sada tražimo da se prvo ispune dva osnovna preduslova. Da Agencija oformi bazu podataka i da se pod hitno donese pravilnik o dimenzijama i masi vozila – objašnjava, za „Novosti“, Vlada Marinković. – Nakon toga treba doneti pravilnik o tehničkim pregledima.

Po tom novom pravilniku, jedna od mera bi bila i obavezno snimanje vozila na linijama tehničkog pregleda koje bi kontrolisao MUP, pa bi tako odzvonilo „registraciji na crno“.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *