8 знакова који указују на малокрвност

8 знакова који указују на малокрвност

26 маја 2017

Гвожђе има важну улогу и у метаболичким процесима. Услед његовог недостатка тело теже претвара хранљиве материје у енергију.

Гвожђе је неопходно за производњу хемоглобина, пренос кисеоника и хранљивих материја до ћелија.

Његов недостатак доводи до малокрвности, односно анемије.

Један од најчешћих узрочника недостатка гвожђа је неадеквантна исхрана. Тело шаље сигнале када је гвожђе у дефициту, како бисте их на време препознали.

Хронични умор

Тело користи гвожђе за производњу хемоглобина. Када је ниво гвожђа низак, а самим тим и хемоглобина, ћелије не добијају довољно кисеоника, што доводи до хроничног умора.

Гвожђе има важну улогу и у метаболичким процесима. Услед његовог недостатка тело теже претвара хранљиве материје у енергију.

Ослабљени имуно систем

Ако често имате прехладе или упале то би могло да укаже на малокрвност. Имуно систем је ослабљен код недостатка гвожђа, и не обавља своју функцију у потпуности.

Ослабљене когнитивне функције

Како наш мозак користи 20% од укупног кисеоника у телу, а ниво кисеоника је смањен код људи који су малокрвни, долази до поремећаја когнитивних функција, памћења и концентрације.

Промена расположења

Трансмитерима који су одговорни за расположење, такође је потребна одређена количина гвожђа да би обављали своју функцију.

Смањен ниво гвожђа у организму доводи до депресије, анксиозности, недостатка мотивације и апатије.

Губите дах

Ако вам се то дешава док вежбате, чак и када лагано шетате, значи да је вашем организму потребно гвожђе.

Исцрпљени сте

Бледа, сува и уморна кожа, изгледате исцрпљено, само су неки од симтома недостатка гвожђа

Болови у мишићима

Најчешће се јавља док вежбате, ниво гвожђа има велики утицај на мишиће.

Коса и нокти су крти

Такође могу указати на недостатак гвожђа, нарочито код жена у трудноћи или после порођаја.

Недостатак гвожђа би требало идентификовати у самом почетку, нарочито код старијих пацијената. Они су подложнији болестима, у њиховом годинама се то и може очекивати.

Обично се саветују суплементи, додаци исрани на бази гвожђа. Важно је напоменути да млеко и напици који садрже кофеин, смањује апсорбцију гвожђа, док је витамин Ц повећава.

Намирнице које су богате гвожђем су: црвено месо, риба, пилетина, воће, поврће, житарице, грашак и ораси.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u