АМЕРИКАНЦИ ПРИЗНАЛИ: Још један Ф-117 погођен над Србијом!

AMERIKANCI PRIZNALI: Još jedan F-117 pogođen nad Srbijom!

2 decembra 2020

Priča o tome kako je supermoderni američki „nevidljivi“ avion F-117 najthok oboren iznad neba Srbije i završio u blatu sela Buđanovci ispričana je već stotinama puta, ali do sada je potpuno nepoznato ostalo da je tokom NATO bombardovanja pogođen najmanje još jedan „nevidljivi“!

Američki portal The Drive navodi da su detalji o tome šta se desilo sa drugim avionom postali su poznati tek nedavno, a potpukovnik vazduhoplovstva SAD u penziji Čarli „Tuna“ Hajnlajn, i bivši pilot F-117, u podkastu „Afterburn“ lično je potvrdio ono što je dugi niz godina bila samo glasina. Naša PVO je uspela da pogodi i drugi stelt avion, ali je on ipak uspeo da se vrati u bazu u Nemačkoj.



Nije poznat tačan datum kada se obaranje desilo, ali je sigurno da se ovaj događaj odigrao tokom aprila 1999. posle obaranja prvog F-117. Podsetimo, četvrtog dana NATO bombardovanja, pripadnici Trećeg raketnog diviziona 250. raketne brigade Protivvazdušne odbrane Vojske Jugoslavije oborili su F-117A, američko čudo od aviona izrađeno u stelt tehnologiji, koje je svoju reputaciju „nevidljivog“ steklo u Zalivskom ratu u Iraku. Pilota Dejla Zelka su američke snage uspele bezbedno da evakuišu, a njegov avion je završio na njivi u ataru sela Buđanovci kod Rume.

U svom svedočenju, Hajnlajn je opisao kako je pogođen drugi F-117. On je naveo da su u akciju nad Beogradom iz baze u Nemačkoj krenula dva „nevidljiva“ aviona, praćena letelicama F-16J. On je bio pilotirao jednim F-117, a kada su se našli iznad Novog Beograda, oba „nevidljiva“ su bila napadnuta raketama SAM, koje je ispalila srpska PVO.

„Pogledao udesno na nebo nad Beogradom i vide ogromnu raketu kako se približava – izgledala je kao Saturn V. Znao sam da je moj momak broj dva tamo negde. Tada sam video još jedno lansiranje i veliki sjaj, dim, a onda vatrenu kuglu koja dolazi prema meni“.

Američki pilot navodi da je on ipak uspeo da izbegne eksploziju pojektia i obaranje svog aviona uz pomoć autopilota, i da izvrši svoju misiju, odnosno bombarduje zadati cilj.

U povratku je međutim shvatio da je drugi avion ozbiljno oštećen, ali su obe letelice ipak uspele da se vrate u bazu.

Hajnlajn je na kraju svog svedočenja priznao da mu je ova epizoda ostalau pamćenju kao najstrašnija u njegovoj bogatoj letačkoj karijeri.

(Kurir)

KOMENTARI



4 komentara

  1. jovan says:

    A setimo se DOSmanlijsku propagandu posle 5.okt.2000. ismejavanje svakog pilota, oficira, vojnika,novinara koji su pricali o neutralisanju aviona i bombardovanju Nato aerodroma u u okruzenju Srbije. Kako su samo "demokratska inkvizicija" velicala i hvalila Nato fasiste kako su divni, lepi, neumoljivi i neodoljivi,... Bilo je ismejavano, i negiranao,sve sto je istina ili pozitivno za nasu odbranu, a da je herojska odbrana Srbije propaganda rezima, "zlocinca" Milosevica. Bilo je ha-ha-ha, gde moze raspala srpska vojska protiv Nato, jer nato je idel slobode, pravde, pod cijom cizmom cvetaju svi cvetovi... Kad ono, medjutim....

    • Ramonda Serbika says:

      Posle paljenja Narodne Skupštine i osvajanja vlasti u gradu Nišu je bila JAVNA TAJNA da DEZERTERI iz vremena bombardovanja SrBije IMAJU PREDNOST pri zapošljavanju u državnim ustanovama ispred učesnika,dobrovoljaca i mobilisanih vojnika,regularne vojske države Srbije.Oni koji su vreme bombardovanja proveli po kafićima Soluna i Budimpešte,pod jednakim ostalim uslovima,imali su prednost pri zapošljavanjuna mestima na kojima se odlučivako koji će SRBSKI VITEZ ,i kad,biti isporučen hagu.

      • jovan says:

        U svim gradovima je tako bilo. Postavljali su ih u krizne stabove, na polozaje od direktora do strazara-gorila. Skoro je jedna novinarka RTS pricala (hvalila se)kako je kad je poceo rat pobegla sa muzem u Afriku, i vratila se na RTS posle pada "zlocinackog rezima". Vecina njih se dan danas hvale time sto su bili za nato agresiju i okupaciju Srbije.

  2. petrovgrad says:

    Pa onda kako je nevidljivi završio u Peking. Sad ga Kinezi iskopirali u par stotine orgiginala.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *