BAĆUŠKE SE NE ŠALE: Ruski “vozovi odmazde” kao odgovor na zapadni “protivraketni štit”

BAĆUŠKE SE NE ŠALE: Ruski “vozovi odmazde” kao odgovor na zapadni “protivraketni štit”

27 oktobra 2014

ruski-vojni-vozovi-sa-raketama-s_fRusija će, kao odgovor na stvaranje evropskog “protivraketnog štita” u svoj arsenal odbrane i potencijalne odmazde uvrstiti tzv. “vozove odmazde”, koji će nositi nuklearne rakete.

Nosivost standardnog sovjetskog vagona-hladnjače iznosi otprilike 47 tona, pa analitičari pretpostavljaju da bi raketni sistem “Bulava” sa težinom od 38 tona, i “Jars”, težak 49 tona, bili idealni za taj vid odbrane.

Profesor Jurij Grigorjev, doktor tehničkih nauka, ističe da je sistem “vozova odmazde” bolje zaštićen od nuklearnog udara protivnika nego ranije mobilne lansirne rampe, koje su mogle da “nestanu” u prvom napadu.

Ipak ,Grigorjev ukazuje na potencijalnu opasnost u vrijeme mira u slučaju da teroristi dignu u vazduh takav voz sa raketama koje su opremljene nuklearnim glavama. Čak i obična nesreća može dovesti do nepredvidljivih tragičnih posljedica – napominje on.

Televizijski kanal “Zvezda”, koji pripada medijskoj grupi pod vođstvom Ministarstva obrane Rusije, potvrđuje da je jedan od naučno-istraživačkih instituta, koji radi za interese Raketnih jedinica strateške namene, uspešno izvršio još jednu etapu istraživanja novog vida odbrane.

Ovaj sistem trebalo bi da uđe u naoružanje Rusije već do 2020. godine, budući da će do 2018. ili 2020. evropska protivaketna odbrana biti opremljena novim raketama “SM-3″ te će tako moći da presreće ruske interkontinentalne rakete.

Granicu RF će čuvati sistem, sposoban da prati 50 ciljeva

Radarski sistem kružnog pregleda „Forpost“ je sposoban da registruje pokretne objekte na udaljenosti do 20 kilometara i da pronalazi do 50 ciljeva istovremeno.

On će pomoći u čuvanju ruske granice, saopšteno je u pres-službi „Ujedinjena korporacija za proizvodnje instrumenata“, na čijem koncernu je konstruisan radarski sistem.

Državna korporacija „Rosteh“ i njena jedinica „Ujedinjena korporacija za proizvodnje instrumenata“ je predstavila sistem na izložbi sredstava za bezbednost države „Interpoliteh-2014“ u Moskvi, koja je bila otvorena od 21. do 24. oktobra.

Posetioci su u toku 4 dana mogli da vide policijsku i vojnu tehniku, sredstva za čuvanje i bezbednost, medicinsku opremu za pružanje eksterne pomoći.

Najnoviji bespilotni kompleksi za rusku vojsku

Najnoviji izviđačko-udarni operativni kompleks trebao bi biti izgrađen na bazi bespilotne letelice Tu-300, konstruisane od strane kompanije Tupoljev.

Tokom nedavno održane izložbe robotizovanih kompleksa i kompleksa sa bespilotnim letećim aparatima u Podmoskovlju, vojna lica su pokazala veliko interesovanje upravo za prirodni obrazac Tu-300. Modernizovana varijanta kompleksa bi trebala da poseduje poboljšane letačke karakteristike doleta pri brzini od 950 kilometara na čas.

Uzletna masa letelice iznosi više od 3 tone, od čega na teret otpada 1 tona. U modernizovanoj varijanti aviona planira se da bude iskorišćen motor serijskog Jak-40. Čitav teret – radio-elektronska aparatura ili raketno-bombaško naoružanje biće razmešten u trupu i na spoljnim tačkama za podvešavanje.

U svojstvu udarnih sredstava na Tu-300 mogu se iskoristiti malogabaritne visoko-eksplozivne avionske bombe i druga upravljačka i neupravljačka avionska municija. Kompanija Tupoljev je poznata po izradi celog niza bespilotnih sistema.

Zlatni period kompanije odnosi se na 70-te godine prošlog veka, kada su bili izgrađeni takvi sistemi kao što su Rejs i Striž. Bespilotni kompleksi Tu-300 Koršun izgrađen je 90-ih godina i nije imao sebi sličnog u svetu. Ipak, iz više razloga, finansijskih i organizacionih, projekat nije bio realizovan, ali u potpunosti može poslužiti prototipom za dalji razvoj, naglašava glavni urednik sajta UAV.RU Denis Fedutinov:

„Ako se želi, ne modernizovati sovjetski kompleks, a iskoristiti radovi specijalista kompanije Tupolj u oblasti bespilotne avijacije, u tome ima racionalnog smisla. Prilikom nastavka radova u oblasti bespilotne tehnike koje izvodi Objedinjena avijaciona korporacija, to iskustvo će, verovatno, biti od koristi.”

Paralelno sa projektom Tu-300 kompanija Tranzas iz Peterburga nastavlja sa radom na bespilotnom avionu mase od oko 1 tone. Na mašini mase od oko 5 tona radi kazanjska firma KB „Simonov“. Povećanje dužine leta tih bespilotnika može dostići 20-30 časova. Ipak, ne može se reći da će 5-tona mašina biti samo udarna – to će biti izviđačko-udarna letilica, podvlači Denis Fedutinov:

„Na izradi prilično teškog bespilotnika radi kompanija Suhoj – to je aparat mase od 20 tona. Radovi na njemu će verovatno još dugo trajati i ovde može biti od koristi iskustvo specijalista iz Tupolja.”

Prvi let ovog udarnog bespilotnog aviona može biti izveden 2018. godine. Rad na kompleksu ide po planu. Prednost teškog ruskog bespilotnika će, verovatno, biti njegova slaba vidljivost za radare protivnika, kao i to što će raditi pri prilično visokoj brzini i imati veliku nosivost.

Rukovodstvo Ministarstva odbrane RF donelo je odluku o formiranju jedinice bespilotnih letelica u sastavu oružanih snaga Rusije. U ovom trenutku, u kopnenim snagama već pristižu bespilotni kompleksi Granat, Eleron, Tahion i Zastava. Mali bespilotnik Granat za račun smanjenja vremena na otkrivanju ciljeva povećava dva puta efikasnost streljanja artiljerijskih divizija.

Bespilotna letelica Eleron – specijalno izviđačko sredstvo kratkog dometa. U zavisnosti od zadatka, Elerona može okačiti na letelicu fotoaparat, kameru, termovizor ili sredstva za radio-elektronska izviđanja.

(Srna, Glas Rusije)

KOMENTARI



Jedan komentar

  1. NATALIJA KARIĆ SLIJEPČEVIĆ says:

    ZAPAD IMA SAMO ONO ŠTO SU IM RUSKI MOZGOVI DALI, ALI GLAVNINA JE OSTALA VERNA MAJCI RUSIJI.... NIKADA NIKO NIJE POBEDIO ONOGA KO BRANI SVOJ KUĆNI PRAG. KADA BI NAPASNIK ZNAO DA STVARNO BOG POSTOJI NIKADA NIKOGA NE BI NAPAO.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *