BRAVO – Facebook i Twitter prvi na liniji odbrane

BRAVO – Facebook i Twitter prvi na liniji odbrane

20 maja 2014

1176730103537b519561d4e806606367_640x428U nevoljama koje su snašle Srbiju usled poplava stiče se utisak da se sve najvažnije informacije najbrže mogu naći na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter.

Iako mediji neprestano izveštavaju, brzo apdejtuju sajtove, radio amateri i građani na društvenim mrežama pokazali su izuzetnu brzinu u obaveštavanju i dobru organizovanost.

Na Facebooku i Twitteru građani cele zemlje su se ujedinili sa jednim ciljem kako i gde da pomognu drugima šireći informacije o trenutnim dešavanjima kako u poplavljenim područijima tako i u organizaciji pomaganja drugima.

Ukoliko vas zanima da li su potrebni hrana i piće, pelene, igračke, prevoz, lekovi, sredstva za higijenu, ljudi, čamci, projektori za pustanje crtaća deci, prevoz, potrepštine za kućne ljubimce… ili na kojem mestu su prihvatilišta u manjku sa određenim sredstvima ili ih imaju na pretek, moguće je saznati na internetu.

Društvene mreže su preplavljene aktuelnim informacijama o tome gde nedostaju volonteri, kao i različitim apelima.

Onlajn je moguće saznati gde je potrebno oprati veš, kakvo je stanje na putevima, da li i gde je potreban pribor za umetničke radionice… i sve to sa vrlo jasnim i konkretnim podacima, kao što su brojevi telefona i direktna uputstva.

Ukoliko postoje nejasnoće ili je potrebna dodatna informacija, jedino što treba uraditi je napisati status na nekoj od društvenih mreža i za par minuta će odgovori stići.

U subotu, 14. maja, internet su preplavili apeli da građani otključaju svoje wifi mreže, kako bi i oni koji nemaju kredita na svojim mobilnim telefonima mogli da potraže pomoć, pa je to veliki broj stanovništva i uradio.

Takođe, građani prenose gde se i šta može „platiti“ donacijom na sms 1003, odnosno, ako pokažete da ste poslali „poruku“ na broj koji je odredila Vlada Srbije za prikupljanje pomoći, možete „gratis“ dobiti knjige, platiti članarinu za fitnes i slično.

Zanimljivo je i da su društvene mreže oštro sankcionisale sve one koji su „kačili“ fotografije na kojima se vide kako nose pomoć ili volontiraju, tako da su ti „selfiji“ ubrzo potpuno nestali sa mreža.

Društvene mreže su u neku ruku preuzele ulogu civilne zaštite i pokazale se kao veoma efikasni i brzi. Kada mediji objave neku od važnih informacija one se velikom brzinom „rašire“ po Facebooku ili Twitteru i ukoliko su ljudi zauzeti ne moraju ići od sajta do sajta, već je dovoljno da su na svojim profilima.

Takođe, radio-amateri iako trenutno nemaju pristup Obrenovcu, pošto su svoje resurse i kanale ustupili Gorskoj službi spasavanja, svoj ogroman doprinos spasavanja građana i dalje daju, ali sa drugih ugroženih područja.

Oni su prvi bili na „ulicama“ Obrenovca odakle su prenosili stanje, pa su prvi javili o ženi koja je spasioce čekala na merdevinama u svojoj kući, ali i brojnim drugim sličnim slučajevima.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *