Десет упозорења НОАМА ЧОМСКОГ

Deset upozorenja NOAMA ČOMSKOG

23 aprila 2015

Renowned Jewish-American scholar and polJavnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je poželjno biti glup, vulgaran i neuk.

UPOTREBA NEVAŽNOG

Pažnju javnosti preusmeravati sa važnih problema na nevažne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmišljali i stekli osnovna saznanja u razumevanju sveta.

STVARANJE PROBLEMA

Ta metoda se naziva i „problem-reagovanje-rešenje“. Treba stvoriti problem, da bi deo javnosti reagovao na njega. Na primer: izazvati i prenositi nasilje sa namerom, da javnost lakše prihvati ograničavanje slobode, ekonomsku krizu, ili da bi se opravdalo rušenje socijalne države.

LOŠE NA KAŠIČICU

Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu meru, uvoditi je postepeno, „na kašičicu“, mesecima i godinama. Promene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, biće sprovedene politikom malih koraka. Svet se tako vremenom menja, a da to ne budi svest o promenama.

RAZBLAŽAVANJE NEPOPULARNOG

Još jedan način za pripremanje javnosti na nepopularne promene je, da ih se najavljuje mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu težinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideju o promeni. Sem toga i „zajednička nada u bolju budućnost“ olakšava njihov prihvat.

DEČJI JEZIK ZA ODRASLE

Kada se odraslima obraćamo kao kad se govori deci, postižemo dva korisna učinka: javnost potiskuje svoju kritičku svest i poruka ima snažnije dejstvo na ljude. Taj sugestivni mehanizam u velikoj meri se koristi i prilikom reklamiranja.

KRATKI SPOJ EMOCIJA

Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svest zamenjuju emotivni impulsi (bes, strah, itd.) Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvesnom, pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.

NEZNANJE ZA SIROMAŠNE

Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanja manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod proseka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

VELIČANJE GLUPOSTI

Javnost treba podsticati u prihvatanju prosečnosti. Potrebno je ubediti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

USAĐIVANJE KRIVICE

Treba ubediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, usled oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcenjen pojedinac, opterećen osećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.

ZLOUPOTREBA ZNANJA

Brz razvoj nauke u poslednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga poseduju i koriste, vladajuće elite. „Sistem“, zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije, ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.up naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.

KOMENTARI



11 komentara

  1. Radoje says:

    Comski pored ovih deset Odrednica ima i bezbroj misli koje razotkrivaju Svetski poredak. On navodi da su Karteli , Bizmismeni, Udruzeni mocnici, Vladajuca elita u senci. Jaci od Drzave da oni biraju i postavljaju vlade i predsednike. Da uceni, pametni nemogu u nijednoj drzavi opstati ukoliko se ne priklone Vladajucoj strukturi. Verujem Comskom i siguran sam da je u pravu.

  2. Draga says:

    Što se tiče obrazovanja i neobrazovanja, kod nas je već postignuto. Tako da nemora vlast mnogo da se trudi. U velikoj bedi, ljudi trče nešto da zarade i nemaju vremena da posvete svom obrazovanju. Tako u našoj Srbiji ima mnogo nepismenog naroda koji čini veliki broj birača koji odlučuju uglavnom na izborima. Intelektualci su u manjini i tako dobijamo uvek lošu vlast. Čitala sam dosta toga od Čomskog veoma dobro piše. Neznam samo kako će Američki narod reagovati kada shvati da je Amerika pred bankrotstvom to ničim ne može da se zakamuflira.

  3. Saša says:

    Gospode Isuse Hriste ,Sine Božiji pomiluj nas i spasi.

  4. Tanja says:

    Lepo ste napisali Draga ali kad Vam je već tema obrazovanje, morala sam da napomenem da se "ne mora" i "ne znam" piše odvojeno. Sa Vašim komentarom se slažem u potpunosti a i gore napisanim tekstom Čomskog. Pozdrav T

  5. Ana says:

    Ovde ja vidim AVU, opisanog u detalje. Posmatrala sam njegovo ponašanje i mogu vam reći da je ovo kao ogledalo njega. A prof Čomski je u pravu i dugo pratim njega i njegov rad. Opširna je ovo priča, trebao bi nam bar još jedan sajt za razgovor na ovu temu. Ugodan dan vam želim, dobri ljudi.

  6. Neša says:

    Da se čoveku digne kosa na glavi! Već smo obareni i napola skuvani a da toga nismo ni svesni!

  7. Miki says:

    Ne razumem na koji nacin i kojim sistemom disperzije svetska pantokratija siri i sporovodi sve ove elemente apsolutne populacione destrukcije,koristeci lokalne oligarhije ,na nacionalnom nivoou svake drzave pojedinacno?Koliko novca zapravo njima treba, da orkestriraju u potpunosti, ceo taj sistem, putem opste korupcije svetskih razmera?

  8. Miticus says:

    Pa evo vam primer ovde, ovaj Sasa. Sta ce njemu obrazovanje? On je dostigao vrhunac i sad ce da ceka da mu nesto padne s neba. Samo izdeklamuje "Oce nas" i stvar je zavrsena. Inace, ova upozorenja, su ujedno nalozi nekima, sta da rade i kako da porobljavaju male narode, kao sto smo mi. Lepo pise Comski, ali nemojte mu mnogo verovati. On sluzi samo da bi pokazao kako je SAD, navodno, demokratska zemlja pa u sebi gaji i one koji su protiv nje i takav primer trebaju da slede i druge zemlje.

  9. Zapadnjak says:

    Ovako Tanja,ispravljati nekoga za nemogu ili neznam uopšte kao prvo nije fer,a ne mogu i ne znam nije pravilo da se tako piše,ono što razne skorojeviće na ovim portalima zanima više od srži komentara koji je napisan je u najmanju ruku apsurd, ne vidim zašto bi Draga@MORALA da napiše razdvojeno te dve reči.Ako ste želeli Tanja da replicirate ili kako vidim pohvalite tekst Drage,zašto niste napisali komentar na njen komentar,dodali nešto,imate ideja,napišite ih,najlakše je reći e slažem se ali vam fali zarez,tačka,niste dobro napisali č ili ć,šta ste vi ovde,lektor? Dajte malo pročitajte pravopis pa se javljajte za ovakve banalnosti,verujem da Draga nije više malo dete pa dajoj vi delite lekcije iz pravopisa!

  10. Srbin, svetosavac, hercegovac says:

    Bravo zapadnjak, preduhitrili ste me potpisujem (kako se izgovara treba i pisati jer ima sasvim drugačiju konotaciju ali to gramatičari ne shvataju, za neke svet počinje od jučerašnjih pravila) i dodajem da je to 1 od još 100 tehnika tzv. diskreditacija sagovornika kad su Vam ,neshvatljivi` nečiji razlozi. npr. (Mitikus) treba shvatiti da školovan nije isto što i obrazovan? Obrazovan biti znači: sveti Obraz Gospodnji nositi na sebi, tako da postoje razna znanja isto kao i školovanja... Prema tome (a po meni) grešni Saša je sve bitno sažeo i posvedočio umno-srdačnom molitvom svoje kazivanje i verovanje. Dodao bi ,,ako Bog ne zakoči, odosmo svi u bez_dan``, a valja Mu i pomoći, koliko je do nas. Eh, da barem dušu svoju spasimo! Za Čomskog (Čajanku i sl. opcije B)je Mitikus, rekao bi u pravu (Bog zna, a ja nagađam) treba biti oprezan i trezven sa svim tim ,,kuvanjem žaba`` i sl. podsvesnim programiranjem... Gospode Isuse Hriste Sine i Slove Božiji, pomiluj i spasi nas grešne. Hvala g.Čomskom na ukazivanju i konciznosti kao i uredništvu sajta na dobrom članku. Korisno je zainteresovanim potražiti knjigu Sergeja Karamurze: Manipulacije svešću, a uskoro izlazi i nova... Miki: za njih nije stvar u novcu (jer već imaju sve pare ovoga sveta), nego u ideji održivosti svega toga tj. u našoj svesti i logici, koliko dugo ćemo trpiti nepravdu i izrabljivanje?

  11. Pingback: Deset upozorenja Noama Čomskog | PULSE Magazin

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *