Дијета: Исхраном регулишите притисак

Dijeta: Ishranom regulišite pritisak

21 novembra 2017

NAČIN ishrane koji podrazumeva smanjeni unos soli, prerađevina, rafinisanog šećera, masnoća i crvenog mesa sve češće se preporučuje pacijentima koji boluju od hipertenzije i drugih kardiovaskularnih bolesti. Takozvana Daš dijeta zasniva se na povećanom unosu voća, povrća, integralnih žitarica i nemasnog mesa, dok nemasne izvore proteina poput ribe, živinskog mesa i mahunarki takođe treba što češće konzumirati.

Dnevni unos soli je potrebno ograničiti na dve kašičice za čaj. Zbog svih navedenih karakteristika, ovakav jelovnik se ocenjuje kao idealan od strane nutricionista, kako u slučaju hipertenzije, tako i kod gojaznih pacijenata koji žele da smršaju bez takozvanog jo-jo efekta.

PRVI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mleka, pola šolje borovnica i šolja svežeg soka narandže

Međuobrok: jabuka i šolja grčkog jogurta

Ručak: tanjir supe od povrća, sendvič od 80 grama tune iz konzerve, 100 grama zelene salate, mala kašika lajt majoneza i dve kriške hleba od integralnih žitarica

Međuobrok: banana

Večera: 100 grama kuvanih pilećih prsa, 100 grama kuvanog brokolija i 100 grama šargarepe, kuvane ili sirove, kao i 200 grama kuvanog integralnog pirinča

DRUGI DAN

Doručak: dve kriške hleba od integralnih žitarica sa velikom kašikom pekmeza ili marmalade, jabuka, šolja svežeg soka od narandže

Međuobrok: banana

Ručak: 100 grama kuvanih ili grilovanih pilećih prsa, 150 grama zelene salate, 200 grama kuvanog integralnog pirinča, 50 grama tvrdog sira

Međuobrok: Pola šolje naseckane breskve, šolja grčkog jogurta

Večera: 100 grama kuvanog lososa, 300 grama kuvanog krompira i 225 grama kuvanog povrća po želji

TREĆI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mleka, pola šolje bobičastog voća po želji (borovnice, maline, kupine, ribizle) i šolja svežeg soka od narandže

Međuobrok: narandža

Ručak: dve kriške hleba od integralnih žitarica, 100 grama ćuretine (kuvane ili grilovane), 50 grama tvrdog sira, 100 grama zelene salate i 50 grama čeri paradajza

Međuobrok: četiri krekera od integralnih žitarica, 50 grama svežeg sira, 100 grama ananasa

Večera: 200 grama fileta oslića, 200 grama krompira, 75 grama kuvanog graška i 75 grama kuvanog brokolija

ČETVRTI DAN

Doručak: 100 grama zobene kaše sa šoljom mleka, pola šolje bobičastog voća po želji i šolja svežeg soka od narandže

Međuobrok: banana

Ručak: salata od 150 grama grilovane tunjevine, kuvanog jajeta, dve šolje zelene salate, 50 grama čeri paradajza i dve kašike dresinga po želji, dve kriške hleba od integralnih žitarica

Međuobrok: kruška i šolja grčkog jogurta

Večera: 100 grama grilovane piletine, 150 grana mešanog kuvanog povrća, 200 grama kuvanog integralnog pirinča.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *