Дијета: Јеловник за нижи лош холестерол

Дијета: Јеловник за нижи лош холестерол

20 јула 2017

СРЧАНИ и мождани удар могу да буду изазвани повишеним холестеролом. Више од 300 мг холестерола дневно повећава опасност од инфаркта мозга и срца, тврде доктори, због чега морамо водити рачуна о свом срцу и артеријама. Посебном ризику изложене су жене старије од 50 година због хормонских промена.

Редовна физичка активност ојачаће наш кардиоваскуларни систем и снизити ново лошег холестерола, а повећати добар холестерол. Осим пешачења, пливања, вежби или вожње бицикла које треба спроводити три пута недељно, по 30 минута, потребно је посвести рачуна и о здравој исхрани.

Они који већ имају проблема са повишеним холестеролом и триглицеридима треба да се придржавају посебног режима исхране.

ПРИМЕР ЈЕЛОВНИКА

Доручак:

Две чаше јогурта са 0,5 одсто млечне масти, 40 г хлеба, 15 г мармеладе без шећера или 30 г интегралних житарица

Ужине:

Преподневна: Чаша јогурта са 0,5 одсто млечене масти и 150 г воћа или један дл обраног млека и три интегрална кекса

Поподневна: Бела кафе од млека са 0,5 одсто млечене масти, или 60 г немасног сира

ПРВИ ДАН

Ручак: салата од 45 г куваног пасуља, 50 г парадајза, 100 г паприке, 50 г црног лука и 130 г бакалара, 200 г бресака, интегрални хлеб

Вечера: 150 г зелене салате, 60 г тортиље од јаја и 120 г кромпира, 200 грама кајсија, интегрални хлеб

ДРУГИ ДАН

Ручак: шпагете са ориганом и белим луком (35 г), 110 г ћуфта од шампињона, 200 грама бресака, интегрални хлеб

ечера: 200 г зелене салате, 200 г парадајза, 150 г шаргарепе, 100 г печених ћурећих груди, јабука, интегрални хлеб

ТРЕЋИ ДАН

Ручак: салата од 35 г бареног пиринча, 150 г парадајза и 50 г црног лука, 100 г пастрмке са роштиља, поморанџа, интегрални хлеб

Вечера: крем-чорба од 120 г кромпира и 150 г празилука, интегрални тост (30 г), 60 г немасног сира, јабука

ЧЕТВРТИ ДАН

Ручак: 200 г зелене салате, 100 г краставца, 120 г ћуретине пржене на тефлону, пире од кромпира и шаргарепе (200 г), јабука, интегрални хлеб

Вечера: чорба (од лука, краставца , паприке, парадајза и белог лука), 100 г рибе пржене на тефлону, 45 г бареног грашка, брескве, интегрални хлеб

ПЕТИ ДАН

Ручак: 200 г блитве са 120 г кромпира, 100 г пастрмке са црним луком, 200 г кивија, интегрални хлеб

Вечера: салата од 35 г бареног пиринча, 90 г шаргарепе, 90 г парадајза и 60 г немасног сира, брескве, интегрални хлеб

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u