До добре форме за 10 минута вежбања

Do dobre forme za 10 minuta vežbanja

14 decembra 2016

dr-vezbe-thinkstock_620x0

DESET minuta svakodnevnog vežbanja može da bude podjednako efikasno kao da se trenira tri puta nedeljno po pola sata.

Ono što je bitno jeste kontinuitet, jer vremenom vežbanje postaje ne samo navika, već i potreba. Pojedini psiholozi ističu da ukoliko nekoj aktivnosti posvetimo 21 dan u kontinuitetu, ona će definitivno postati svakodnevna. To važi i za vežbanje. Prvi rezultat neprekidne desetominutne fizičke aktivnosti je osećaj da imamo mnogo više energije, a vremenom se efekti vide i na telu.

Naravno, 10 minuta nije dovoljno da se rade vežbe za sve grupe mišića. Zato bi svaki trening trebalo da bude usmeren na različite delove tela – ruke, noge, trbušnjake, butine, gluteus.

Bez obzira na to što kratko traje, svaki trening bi trebalo da započne sa nekoliko rotacija glave, ruku, struka, kukova.

Da bi se obezbedila dinamika, odnosno povećao napor svakih mesec dana potrebno je menjati program vežbi.

Preporuka je i da se dva dana u nedelji pauzira. Da bi se postigao što bolji efekat savet je da se vežba ispred ogledala.

Disanje takođe ne bi trebalo da se zanemari. Zato bi pre početka treninga trebalo provetriti prostoriju, ili ako vreme to dozvoljava ostaviti prozor otvoren.

Desetominutni trening osim što podiže energiju i vremenom zateže mišiće, značajan je i zbog toga što pomaže organizmu da se bolje prilagodi na promenljive klimatske uslove, povećava kapacitet srca i pluća, ubrzava cirkulaciju i smanjuje efekat stresa.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *