ДРЖАВА СМИСЛИЛА НОВ НАЧИН ДА ОПЉАЧКА НАРОД: Због четири седишта оде 100 евра!

DRŽAVA SMISLILA NOV NAČIN DA OPLJAČKA NAROD: Zbog četiri sedišta ode 100 evra!

12 maja 2017

Ispravljanje dugogodišnjih netačnih podataka u saobraćajnim dozvolama donelo vozačima novi namet. Ko ima dva pojasa na zadnjoj klupi plaća novu saobraćajnu dozvolu za auto sa četiri sedišta.

Vozač kome saopšte na tehničkom pregledu da mu vozilo, koje je do sada bilo registrovano za pet putnika, a na zadnjoj klupi ima dva pojasa, pa je samim tim predviđeno za registraciju za četiri putnika, neće platiti samo izradu nove saobraćajne dozvole (1.314 dinara) već mu predstoji znatno dublje zavlačenje ruke u džep što će ga za razne papire koštati minimalno 11.114 dinara!

– Nije dovoljno ni da donese potvrdu proizvođača – kaže za „Novosti“ Ana Trifunović iz jednog beogradskog preduzeća koje se bavi uslugama tehničkog pregleda – Potrebno je da od nadležne laboratorije donesu uverenje. U suprotnom mi te vozače i njihova vozila vraćamo sa linije pregleda.

O čemu se zaista radi za „Novosti“ objašnjava direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić.

– Nema tu nikakvih nepoznanica već se jednostavno radi o poštovanju slova zakona – kaže Božić – Sve se radi po ZOBS (Zakon o bezbednosti saobraćaja Srbije) i Pravilniku o ispitivanju vozila. Ako vozilo ima četiri pojasa a registrovano je za petoro putnika jasno je da je to protivzakonito i da se mora regulisati.

Praktično to znači da vlasnik vozila podnese zahtev za ispitivanje vozila Agenciji za bezbednost saobraćaja (cena 300 + 3.000 dinara), zatim ide kod proizvođača vozila (ovlašćenog uvoznika) da mu izda odgovarajuću potvrdu o stvarnom broju sedišta (cena potvrde se kreće od 1.500 do 12.000 dinara), a onda sa tom dokumentacijom u neku od ovlašćenih laboratorija za ispitivanje vozila.

U Centru za motorna vozila AMSSS ta usluga košta 5.000 dinara. Zatim po dobijanju uverenja od laboratorije, ponovo podnosi sva ta dokumenta Agenciji za bezbednost saobraćaja i na kraju sa dobijenim poslednjim „papirom“ od Agencije za bezbednost odlazi na tehnički pregled gde mu se upisuju novi podaci, i dobija novu saobraćajnu dozvolu (1.314 dinara)…

Ne zna se tačno koliko ima ovakvih vozila, ali po svemu sudeći broj je veliki jer je mnogo polovnih automobila, uvezenih proteklih godina, imalo „falš papire“.

– Nisu problem samo polovnjaci – kaže Milan Božić. – Raniji uvoznik veoma popularnih terenaca za Srbiju je prodavao kola sa papirima u kojima je upisivao da se vozilo registruje za pet putnika umesto za četiri. Na pitanje zašto je to radio samo je rekao „kome bih prodao auto za četiri čoveka“.

Niko se, kaže Božić, ne pita koliko je ljudi poginulo, ili teško nastradalo, zato što su se prevozili nebezbedno.

Problemi koji se pojavljuju prilikom registracije su i masa vozila, zatamnjena stakla, boja, razne prepravke svetala, visine vozila i slično, pa je preporuka svima koji kupuju vozilo da pomno provere da li se upisani podaci u saobraćajnoj dozvoli poklapaju sa stvarnim stanjem.

LOVCI U MUTNOM

Neispravno vozilo na većini linija tehničkih pregleda ne može da prođe, ali zato ima i onih, koji najčešće pod reklamom „besplatni tehnički pregled“ kada treba „zažmure na oba oka“.

– Mi se godinama zalažemo, tražimo od nadležnih da uvedu minimalnu cenu tehničkih pregleda ne bi li iskorenili nesavesne, ali uzalud – kaže Ana Trifunović iz poznatog beogradskog tehničkog pregleda. – Mi smo uveli i kamere, sve snimamo, dokumentujemo, jer nam je cilj da samo tehnički ispravno, bezbedno vozilo bude na ulicama.

KOMENTARI



6 komentara

  1. Lilit says:

    Prvo da GSP,Lastu,kola hitne pomoći POŠTENO pregladate, ipak su oni državni prevoznici. Zatim pojedine privatne buseve.... A vi udarili za pojaseve u krševima. Sramota od ove podaničke vlasti i njihovih "mozgova" koji samo glwdaju da uzmu narodu i ono malo....

  2. Aleksandra says:

    Dokle će ovi lopovi NAŠI SRBI da potkradaju narod na sve moguće načine. sram ih bilo da li imaju neku meru koju nisu smislili.

  3. jaja ture says:

    To majstori, pa nisam ni sumnjao u vas da ce te se vec necega setiti! Kada li ce samo narod da se seti da uzme motku u ruke, pitam se???

  4. Mix says:

    Zašto vlasnici vozila to da plaćaju? Da li su oni sami upisivali veći broj sedišta od predviđenog, ili uvoznici i prodavci?! Svake godine se setite neke sitnice kojima ćete narod da pljačkate! Lopovska država sa lopovima na čelu za koje ste glasali! Sikter bre!

  5. Jaooo says:

    Na zapadu se tako ne radi , sva vozila kaja su registrovana na pet sedišta a ima četri pojasa tako i ostane , ja živim tamo pa i znam , ako ima neka greška trošak snosi država , ne pada nam na pamet da mi plaćamo , uostalom to nije greška nekada je tako bilo , proizvođači automobila su deklarisali 5 mesta za sedenje a ubacivali samo 4 pojasa , tako je nekada bilo a danas po novim propisima to nije u normi , pa šta , neka se obrate proizvođačima , uostalom za stare automobile važe stare norme i nisam u obavezi da radim bilo šta . A da zaboravih , mi smo banana država i moramo da radimo što niko u evropi ne radi i moramo da budemo veći katolici od pape , a i treba nastaviti maltretiranje Srba , to je zadatak naših vlasti ma koji da su

  6. dipl.ing says:

    Pitanje za MILANA BOZICA iz AMSS-a, I ANU iz poznatog auto centra: DA LI JE, Pravilnikom o REDOVNOM godisnjem vrsenju tehnickog pregleda motornih vozila obavezna kontrola ispravnosti brzinometra u putnickom motornom vozilu, ako spada u klasu M motornih vozila. Ako jeste OBAVEZNO, zasto ne vrsite kontrolu ispravnosti i bazdarenja brzinomera,putnickih vozila klase M, do 5. sedista sa vozacem, Vi u AMSS, I ANA iz poznatog servisa.....ili to nije ZAKONSKA OBAVEZA. AKO NIJE ZAKONSKA OBAVEZA, postavlja se ozbiljno, veoma ozbiljno pitanje... CEMU RADARSKE KONTROLE, KADA SE ZNA DA ISPRAVNOST POKAZIVACA BRZINE U VOZILU NIJE ADEKVATNO POTVRDJENA OD STRANE NADLEZNIH AkreditovaniH laboratorija za kontrolu i bazdarenje brzinomera u putnickim vozilima..

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *