Ekstremizam u tzv. „Republici Kosovo“

Ekstremizam u tzv. „Republici Kosovo“

2 jula 2013

ana-filimonovaPiše: Ana Filimonova

Nemačke novine „Dojče vele“ donele su 1. jula 2013. godine informaciju da nekoliko desetina Albanaca, uključujući i izbeglice sa Kosova, ratuju na strani tzv „Sirijske oslobodilačke armije“. Kao glavni motiv svojih dejstava, oni navode želju da pomognu braći sunitima u borbi protiv režima Bašara Asada. Bašar Džafari, ambasador Sirije u UN, primetio je da u njegovoj zemlji dejstvuju „inostrani teroristi i najamnici“ iz 26 zemalja – Tunisa, Libije, Palestine, Jordana i drugih zemalja. Prva svedočenja u albanskim medijima o „albanskim džihadlijama“, pojavila su se u novembru 2012. godine. Među onima koji već dve godine prolivaju krv mirnih ljudi i ruše tuđu zemlju – isključivo u korist globalne transnacionalne oligarhije koja teži monopolizaciji glavnih nalazišta nafte – kako ukazuju izvori, nalazi se i oko 140 bojevika radikalnih islamista sa Kosova i Metohije, Albanije, Makedonije i centralne Srbije (Preševo). Novina „Koha Ditore“ oštro je kritikovala Hašima Tačija za uporno ćutanje o opasnim pojavama na Kosovu do kojih će doći „kada se ti mladi ljudi vrate na Kosovo prožeti idejama džihada i naoružani iskustvom u vođenju rata“.

Na samom Kosmetu poslednjih dana je od strane ekstremista zabeleženo nekoliko slučajeva nasilja prema Srbima. Poslednji koji se dogodio 28. juna 2013. godine, posebno je vapijući. Došlo je do napada na kolonu autobusa sa srpskom decom, koja su se vraćala sa svečanosti povodom obeležavanja praznika Vidovdana (dan Kosovske bitke iz 1389. godine). Albanci su zasuli autobuse kamenjem, usled čega je troje dece zadobilo teže povrede. Takozvana Kosovska policija nije uhapsila ni jednog napadača. U vezi sa tim Ruska Pravoslavna Crkva je istupila sa oštrom osudom kosovskih nelegalnih vlasti, koje idu na ustupke ekstremistima. U saopštenju Moskovske Patrijaršije istaknuta je činjenica da se „ekstremisti pridržavaju tendencije da obeleže Vidovdan nasiljem nad pravoslavnim Srbima, kako bi ih zaplašili i naterali da se odreknu svoje istorije vezane za Kosovo i Metohiju“.

Nasilje u devijantno-kriminalnoj „Republici Kosovo“ postaje sveopšta pojava. Meta radikalno-ekstremističkih pokreta pre svega su postali Srbi, ali i drugi nealbanski narodi. I ne samo oni. Konzervativni islam, čijih aktivnih pristalica na Kosmetu ima oko 50 hiljada, podvrgava se destruktivnom uticaju od strane veoma agresivnog faktora u vidu predstavnika radikalnih islamističkih pokreta koje finansira Saudijska Arabija, u kojoj je vehabizam državna ideologija. Vehabije i „Muslimanska braća“ samouvereno krče sebi put u najviše slojeve verskih i političkih struktura „Republike Kosovo“. Predstavnici „međunarodne zajednice“ na Kosmetu u tome im pružaju nesebičnu podršku, tako da njihov istinski cilj nije nikakvo rešavanje kosovskog pitanja, nego „aktiviranje situacije“ u pravcu jačanja destruktivnih pojava, uključujući i stvaranje tajnih zavereničkih ćelija radikalnih islamista, sposobnih i spremnih da ratuju kako na Kosovu, tako i izvan njegovih granica. Tako sadašnji „ministar unutrašnjih poslova“, a nekadašnji prvi „premijer“ Kosova Bajram Redžepi, ukazuje da su tokom njegovog „premijerskog mandata“ preduzimani pokušaji da se ograniči aktivnost islamskih ekstremista. Između ostalog je donet zakon koji zabranjuje rad radikalnim sektama, „međutim, to nisu dozvolili službenici „međunarodne“ organizacije UNMIK“.

Da napomenemo da je u martu 2013. godine na Kosmetu zvanično registrovana prva politička partija islamskih fundamentalista – „Islamski pokret ujedinjenja“ (na albanskom skraćenica – LISBA) koja propagira pan-islamističke ideje formirane od strane radikalnih sunitskih lidera. Nezvanični partijski lider je Fuad Ramići, koji je tokom devedesetih godina prošlog veka ratovao u Bosni i Hercegovini i on smatra da „država ne može biti demokratska ukoliko ona nameće sekularizam“. Ramići je povezan sa „Muslimanskim forumom Kosova“ koji je sa svoje strane ogranak fundamentalističke „Evropske muslimanske mreže“ koju predvodi mega-zvezda islamističkih medija Tarik Ramadan, kao i uticajni islamski bogoslov, egipatski šeik koji uglavnom živi u Kataru, Jusuf El-Kadravi. On je 31. maja 2013. godine pozvao na džihad protiv režima Bašara Asada u Siriji. LISBA je takođe tesno povezana sa religioznim organizacijama u Bosni i Hercegovini i koordinira svoja dejstva sa sličnim grupama u Albaniji i Makedoniji. LISBA predstavlja formalan dokaz aktivnosti “Muslimanske braće” na Balkanu, koje podržava prevashodno Katar. Vehabije nameravaju da poravnaju broj svojih pristalica sa pristalicama konzervativnog islama, što im daje preimućstvo u odnosu 5:1 prema najvećoj borbenoj strukturi u „Republici Kosovo“ – prema Kosovskom policijskom korpusu koji broji 10 hiljada ljudi.

Novi faktor na političkoj pozornici „RK“ ozbiljno je zabrinuo čak i Alijansu za budućnost Kosova – drugu po političkom uticaju partiju, stvorenu od strane veterana OVK – koja je posle drugog oslobađanja od strane Haškog tribunala, izabrala Ramuša Haradinaja za svog predsednika (vladajuća Demokratska partija Kosova Hašima Tačija predstavlja prvu partiju stvorenu od strane bojevika OVK). Alijansa je u januaru 2013. godine pozvala stanovnike Kosova da se „distanciraju od onih koji pokušavaju da eksploatišu njihova religiozna osećanja uz pomoć destruktivnih ciljeva“. Ksabir Hamiti, profesor na katedri za izučavanje islama na Prištinskom univerzitetu, iznosi beskompromisne ocene: „Slični pokreti opasni su za sve narode, sve religije, sva verovanja. Mi smo muslimani, ali mi razmišljamo po evropski… Ovde nije neophodan boravak Arapa. Nama nisu potrebna njihova rasuđivanja, niti njihova objašnjenja. Mi ovde stvaramo naš islam, mi razvijamo naš islam uz pomoć našeg razuma“.

Međutim, samostalan razvoj čak ni klanovsko-kriminalizovane „Republike Kosovo“ – koja je stvorena po vojničkom receptu OVK zasnovanom na masovnim zločinima protiv Srba i drugih nealbanaca – ne ulazi u planove onih koji nameravaju da prošire islamističke religiozne pokrete u Evropi i kriznim žarištima u svetu. Deo postjugoslovenskog prostora – Bosna i Hercegovina, Srbija (Kosovo i Metohija kao i centralna Srbija sa Raškom oblasti i opštinama Preševo, Bujanovac i Medveđa) i zapadna Makedonija – postali su centri islamizacije Balkana a takođe i konsolidacije, obuke i dislociranja radikalnih islamista. Njih podržavaju SAD i Turska, a kako se ukazuje, finansira ih Saudijska Arabija. Za poslednjih 25 godina upravo je Saudijska Arabija, odani saveznik SAD, bila izvor islamskog fundamentalizma, uglavnom delujući preko pseudo-humanitarnih organizacija. Po različitim ocenama, više od 70 milijardi dolara bilo je utrošeno na razvoj i širenje vehabijske sekte, pored toga je otvoreno preko 2. 000 religioznih škola, 1. 500 džamija, 210 islamskih centara u neislamskim zemljama u celom svetu. Deo njih je bio iskorišćen u cilju raspirivanja nasilja na Kosmetu i stvaranja etnički čistog albanskog prostora.

Na taj način, pošto radikalna islamistička ideologija predviđa odricanje od bilo kakvih nacionalnih korena u korist tuđih interesa, između ostalog arapskih naftnih šeika koji maštaju o stvaranju kalifata, nekada liberalni islam na Balkanu dobija surovi fundamentalistički i ekstremistički karakter koji teži monopolizaciji religioznog i političkog prostranstva. Agresivna agitacija i propaganda koja ne potiče sa Balkana, neizbežno će dovesti do narastanja kritične mase eksplozivnog potencijala ne samo u regionu, nego i izvan njegovih granica.

(Fondsk.ru)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *