
Evo kako funkcionišu savremene televizije!
14 novembra 2015U vezi sa savremenim televizijskim emisijama kod ljudi se pojavljuju nedoumice: zašto ovi na televiziji to rade baš TAKO?
Zašto je toliko nenormalnog?
Odgovor je jednostavan. Zato što savremena televizija funkcioniše po principu TV-karnevala.
U mojoj knjizi „Teorija televizije“ izdvojio sam 33 principa takvog funkcionisanja. Predlažem se svi koji to žele upoznaju se sa tim principima.
Uzgred, uz njihovu pomoć može da se sklepa veoma uspešna (što se tiče rejtinga) emisija.
(1) Život je (uključujući i posao) – igra.
(2) Klovnova i frikova treba da bude više, nego pametnih i inteligentnih ljudi.
(3) Mlad čovek je bolji od odraslog, a kamoli starog.
(4) Smeh bez razloga je bolji od razloga bez smeha.
(5) Onaj koji se smeje bolji je od onog koji se smeška, a onaj koji se smeška – od onog koji je miran.
(6) Ali onaj koji se svađa je bolji i od onog koji se smeje.
(7) Potrebne su predimenzionisane emocije (sve do grimasa i dreke), ali samo tri vrste: ushićenje, užas, zamišljenost na licu (ako nema ni prvog ni drugog).
(8) Skidanje je bolje od oblačenja.
(9) Presvlačenje je još zanimljivije.
(10) Parodija i karikatura su zanimljiviji od originala.
(11) Travestija: uloge su najzanimljivije kada ih razmenjuju.
(12) Voajerizam: gledati je čak zanimljivije, nego raditi. Uz to je i bezbednije.
(13) Anomalija je bolja od norme: zločin je zanimljiviji od poslušnosti, neko sa govornom manom od onog koji čisto govori, nepristojno od dostojanstvenog…
(14) Ružno je zanimljivije od prekrasnog.
(15) Ali, lepo (ne mešati sa prekrasnim) je zanimljivije nego obično.
(16) Svetski život i život ljudi džet-seta je zanimljiviji od života običnih ljudi.
(17) Nadmetanje je zanimljivije od saradnje.
(18) Nefer nadmetanje je zanimljivije od poštenog.
(19) Razvodi su zanimljiviji nego svadbe. Hajde da se venčamo, ali moramo i da se razvedemo.
(20) Vanbračna deca su zanimljivija od rođene u braku.
(21) Nejasno je bolje od jasnog, tajanstveno – od javnog, čudesno od realnog.
(22) Potrebna je ekskluziva, čak i ako je izmišljena.
(23) Ne treba „smarati“ one koji neće da se „smaraju“. Ponašaj se u stilu: lakše, još lakše, najlakše…
(24) Učvršćuj veru u medije: maksimalno obogotvorenje i mitologizacija samih sebe.
(25) Ne može se bez super-zvezde. Jedna super-zvezda vredi kao deset običnih zvezda.
(26) Kod zvezde je sve zanimljivo, čak i to, kako je ona prestala da bude zvezda.
(27) Skorojević može da bude zanimljiviji od zvezde. Naročito ako je frik.
(28) Ekipa učestvuje u svemu: u mojoj emisiji ću ja tebe da promovišem, a u tvojoj – ti mene.
(29) Hvali svoje, ismevaj druge (ili konkurenciju).
(30) Kad uhvatiš – ne puštaj! (Bavi se reklamom među emisijama a za vreme vikenda napadaj auditorijum „kasetnim bombama“). Pamti princip cirkusa: „Večeras na cirkuskoj areni je NEKO!“
(31) Ne zaboravljaj obične ljude i njihove probleme i ponekad saosećaj sa njima. Pusti i neku suzu.
(32) Kulminacija: televizijski bog rešava probleme kako zvezda, tako i običnih ljudi.
(33) Voditelj uvek treba da bude u glavnoj ulozi.
Evo, ovo su 33 principa koji će vam pomoći da shvatite šta je savremena televizija.
(za Fakti.org prevela Marija Bilbija)