Ево које витамине треба узимати, а које строго избегавати

Ево које витамине треба узимати, а које строго избегавати

17 октобра 2016

612845_woman-909326-960-720_f

Недавне студије откриле су да поједини витамини заправо штете здрављу, а поједини су повезани са повећаним ризиком од рака и појавом камена у бубрегу.

Ово је листа витамина које треба узимати, али и оних које треба избегавати, базирана на научним истраживањима.

Мултивитамини: Избегавајте их јер све што је потребно добијате исхраном

Студија показује како уношење превелике количине у организам може бити штетно. Велико истраживање из 2011. године, у којем је учествовало око 39.000 старијих жена, показало је да жене које дуже време пију мултивитамине живе краће од оних које их не узимају.

Витамин Д: Узимајте га, добар је за јачање костију и углавном није присутан у храни

Овај витамин заслужан је за јачање костију јер доприноси апсорпцији калцијума. Сунчеви зраци помажу телу да га произведе, али зими је то мало теже. Неколико истраживања показала су да људи који узимају витамин Д живе дуже од оних који га не узимају.

Андиоксиданти: Избегавајте их јер су повезани са повећаним ризиком од канцера

На пример, витамини А, Ц и Е, који су антиоксиданти се могу наћи у храни, и сматрало се да они штите од рака. Али, новије студије показују како је претерано конзумирање штетно. Мушкарци који пуше и узимају редовно витамин А, чешће обољевају од рака плућа од мушкараца који само пуше.

Витамин Ц: Избегавајте га боље једите цитрусно воће

Витамин Ц вам неће помоћи код прехладе, а велике дозе од 2.000 милиграма или више повећавају ризик од камена у бубрегу.

Витамин Б3: Избегавајте га и једите туну или цвеклу

Велика студија из 2014. у којој је учествовало више од 25.000 људи са срчаним проблемима показала је да велике дозе овог витамина нису помогле у смањењу срчаних удара или смрти. Испитаници који су узимали Б3 били су склонији инфекцијама, проблемима са јетром или унутрашњем крварењу.

Пробиотици: Избегавајте их, наука није још није доказала њихова позитивна дејства

Пробиотици би требало да у цревима подстакну развој добрих бактерија, али њихово дејство за сада је различито, односно није довољно истражено. У неким случајевима помажу, у другима не па је боље узимати их само кроз храну – јогурт, кисело млеко итд.

Цинк: Узимајте јер помаже код прехладе

Цинк скраћује време трајања симптома прехладе па га је добро узимати кроз разне препарате. Истраживање из 2011. године показало је да су се прехлађени људи који су узимали цинк брже опорављали и имали блаже симптоме.

Витамин Е: Избегавајте га јер повећава ризик од канцера

Претерано конзумирање овог витамина повећава ризик од развоја одређених врста канцера. У последњих неколико година овај познати антиоксидант постао је врло популаран јер се говорило како штити од рака. Али, истраживање из 2011. године показало је да је већа шанса од добијања рака простате код мушкараца који додатно узимају витамин Е, од оних који се ослањају само на оно што добију кроз храну.

Фолна киселина: Узимајте га ако сте трудне или желите да затрудните

Фолна киселина је заправо витамин Б који тело користи за производњу нових ћелија. Како су нека истраживања показала, узимање фолне киселине пре зачећа и током трудноће смањује ризик од оштећења неуралне цеви, озбиљног и смртоносног оштећења мозга, кичме и кичмене мождине код бебе.

KOMENTARI



Један коментар

  1. Republika Srpska says:

    i ovo će da vredi koji mesec dana a onda dolaze nova "istraživanja", potpuno obrnuta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u