Fabrika dezinformacija

Fabrika dezinformacija

24 februara 2014

Branko ŽujovićPiše: Branko Žujović

U Srbiji skoro da ne postoje mediji. Postoje fabrike industrije svesti, ali bez ikakvog ograničenja ispuštanja otrovnih materija, upravo najprizemnijih dezinformacija.

Najnoviji primer za ovu, inače lako dokazivu tvrdnju, nalazimo u “vesti” Blica od juče (i još nekih novina) o otvaranju tobožnjeg evropskog centra za kineske investicije u Zagrebu umesto u Beogradu.

Igrom profesionalnog slučaja, vest, odnosno izjava srpskog zvaničnika, koji je izrazio nadu da će Beograd postati evropski investicioni centar za kompanije iz ove daleke i moćne zemlje, bila je moja.

Ministar Milan Bačević saopštio mi je tu vest prilikom poslednjeg boravka u Tjenđinu i Pekingu, a preneli su je svi mediji. Ostalo je bilo na kineskoj strani da donese odluku koja se, uostalom, tiče samo Kine.

Jutros čitam da je, umesto Beograda, Zagreb “izabran” za takav evropski centar. Kažu “novinari” i “urednici” Blica da je kineska organizacija CSEBA u glavnom gradu Hrvatske otvorila glavno evropsko predstavništvo i da će u Beogradu biti tek jedna od njenih evropskih kancelarija.

Gde će Kina otvarati svoje kancelarije, da ponovim, stvar je same Kine, koja nije jednom pokazala Srbiji najdublje poštovanje i prijateljstvo. Ipak, dragoceno je pročitati “impresum” organizacije CSEBA. U njemu piše da je to privatna asocijacija koju je osnovao hrvatski preduzetnik Mario Rendulić. Cilj organizacije je dovođenje kineskih investitora u Hrvatsku, što je više nego sjajno, ali ruši dezinformacioni koncept Blica.

Sve ove informacije moguće je proveriti uz dva do tri “klika” na internetu, što “kolege” iz Blica nisu uradile. Nije trebalo ni da izlaze na hladnoću, ni da putuju u Zagreb ili na Daleki istok. Trebalo je da budu profesionalni uz najminimalniji napor.

Eto zašto verujem da u Srbiji deluje prljava industrija svesti, čije se neograničene emisije otrovnih dezinformacija predstavljaju kao evropski domet medijske slobode. Nakon svega, Blic duguje izvinjenje javnosti Srbije i njenoj Vladi. Stavljanje najdubljih i najplodotvornijih partnerstava kao ulog u male predizborne gadosti nije srpski interes.

Čiji je?

(Politika)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *