ФОЛКСВАГЕН ПРОПАДА – ПРЕД БАНКРОТОМ

FOLKSVAGEN PROPADA – PRED BANKROTOM

4 septembra 2024

Otvoreno je novo poglavlje u hronici deindustrijalizacije Nemačke, pa je tako rukovodstvo „Volksvagena“ saopštilo da bi ta kompanija prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji mogla da zatvori fabrike u toj zemlji. Reč je o mogućoj likvidaciji dva preduzeća – za proizvodnju automobila i komponenti, piše Irina Alksnis za RIA Novosti.

Ništa manji javni i medijski šok izazvala je poruka da je „u cilju uštede koncern razmišljao i o raskidu sporazuma sa sindikatima koji je potpisan do 2029. godine“.



Naime, „Folksvagen“ se smatra (mada bi verovatno bilo ispravnije reći da se smatrao) u Nemačkoj poslodavcem „zlatnog standarda“: najpouzdaniji posao, najizdašnije socijalne garancije, najveće plate, stoga su planovi kompanije, izazvali buru negodovanja, posebno sindikalnih struktura, koje su najavile masovni otpor najavljenim planovima.

Vlasti, sa svoje strane, vrše pritisak i na „Folksvagen“, insistirajući na pronalaženju alternativa kojima bi se izbegle navedene namere. A možda će čak i uspeti da ostvare svoj cilj, neko vreme, jer nema potrebe da se govori o radikalnom rešenju nastalih problema.

Činjenica je da su nepopularni planovi menadžmenta „Folksvagena“ zasnovani na sve nepovoljnijoj realnosti, a trendovi su za Nemce sumorni i nema nade da će se oni preokrenuti ni na srednji rok.

Nemačka kao brod koji tone

Prema rečima generalnog direktora kompanije Olivera Blumea, „Nemačka kao mesto poslovanja sve više zaostaje u pogledu konkurentnosti“, a generalno, „evropska automobilska industrija je u veoma teškoj i ozbiljnoj situaciji“.

Kako navodi, postoji mnogo razloga za tu situaciju. Jedan od razloga je veoma skupa radna snaga u Nemačkoj, naviknuta na najviši nivo socijalne sigurnosti. Tu je i uspon kineske automobilske industrije, pre svega proizvođača električnih vozila, zatim gubitak ruskog gasa (čija je jeftinoća u velikoj meri kompenzovala visoku cenu rada), kao i „pucanje sebi u noge“ u vidu napuštanja ruskog tržišta i još mnogo toga.

Alksinsova navodi da rukovodstvo „Folksvagena“ očigledno čeka bankrot, a da bi se izbegao tako neprijatan scenario u budućnosti, ta kompanija se suočava sa potrebom da preduzme oštre mere.

Štaviše, jasno je: što se duže odlaže sa odlukom, to će biti bolniji uticaj, a Nemačka kao takva sve više podseća na „Titanik“, pa se niko neće mnogo iznenaditi ako na kraju „Folksvagen“ odluči da konačno napusti brod koji tone.

Nemačka je kao lider Evropske unije uspešno uništila čitave industrije istočnoevropskih članica EU pod plaštom lepih reči o evropskom jedinstvu i prosperitetu.

Rezultati nedeljnih izbora u Saksoniji i Tiringiji pokazali su da je, barem u istočnim državama te zemlje, većini ljudi već dosta takvog pristupa, navodi Alksnis za RIA Novosti. Istina, do sada nemački kao i zapadni establišment uopšte nije pokazao ni najmanji nagoveštaj promene politike i spreman je da tvrdoglavo nastavi da se drži svoje linije.

(RT Balkan)

KOMENTARI



3 komentara

  1. milorad5 says:

    oni su samo prvi od nekada VELIKIH koji beže...ova suluda politka u EU neć još dugo moći da se vodi...mislim da u briselu likovi uopšte nis usvesni koliko masa besnih ljudi može da bude opasna...još par god i oni će imati MASE na ulicama,ono u engleskoj što se desilo je SMEŠNO u odnosuna ono što dolazi...bukvalno će dovesti većinu svog stanovništva na nivo gladnih i nerazvijenih regiona sveta...iako to sada izgleda kao preteerivanje svi zaboravljaju koliko brzo može da se ogladni i koliko dugo može da se spava na klupi bez da ne poludiš od besa...ja se sećam i ZNAM da je to vrlo kratko vreme...

  2. NikolaVeliki says:

    Ah kakva tužna vest ! Ode u propast i bankrot nacistički koncern Folksvagen !!! Baš šteta ! To veliki Firer Adolf nije mogao ni pretpostaviti kada je lično došao na ideju, pa zatim izdao i naredjenje 1942 godine, da se osnuje fabrika automobila koja će proizvoditi automobile za sve nemačke nacističke gradjane i radničku klasu. I naravno, u skladu sa njegovim socijalističkim idejama i radničkim karakterom njegove partije, ta fabrika je nazvana "Narodni Auto" (ili Narodna Kola) - Volks Wagen. Fabrika je proizvodila automobile dostupne svim nemcima nacističke nemačke, a koji nisu imali novac za skupe modele Mercedes i BMW. I naravno,u skladu sa socijalističkim idejama radničke klase nemačke i njenih vodja, u toj fabrici su radili robovi, niže rase : Rusi, Srbi, ostali Slovenski narodi,Jevreji, Grci, dok su bili u snazi. A kad su skapali i oslabili od teškog robovskog rada, bili bi poslani u konc logore, da napune gasne komore i peći, na kojima su se grejali nemački gradovi i saocijalističke mase tj. radnička klasa Hitlerove nemačke. Predivna ideja za auto- industrijalizaciju nemačke. Tako nešto samo germanska pamet može da osmisli. I znate li šta je najzanimljivije ? Te Folksvagen (narodne) automobile najviše voze, vole i hvale radničko- socijalističke mase komunističko/ socijalističkih zemalja : jugoslavije, poljske, ukrajine, češke, slovačke, rumunije, bugarske, SSSR, dok njhove komunističke vodje (zbog skromnosti), najviše preferiraju Mercedes, Audi i BMW. Ma to je i razumljivo, svi drugovi iz socijalističkih partija (i onih Internacional i onih Nacional) moraju se poštovati i pomagati. Proleteri svih zemalja, ujedinite se !!! I vozite Hitlerov, i ujedno prvi socijalistički automobil u svetu.

  3. Velika Metla says:

    Polako, a sigurno, se švabija dovodi u redovno stanje. Sve šta su ranije imali i napravili to su uradili na ili jeftinim resursima iz uglavnom Rusije, ili opljačkano iz ostatka sveta. Toga više nema, i zato se švabija dovodi u redovno stanje, a to je da se "ispruže koliko je jorgan dugačak". Boleće ih, ali šta im ja mogu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *