ХИЛАРИ И БАКИР СУ ИМАЛИ ПАКЛЕНИ ПЛАН, а онда је КЛИНТОНОВА све упропастила

HILARI I BAKIR SU IMALI PAKLENI PLAN, a onda je KLINTONOVA sve upropastila

5 maja 2021

Zašto je naručeni Oskar propao? Nekoliko dana pred odlučivanje o dobitniku javila se Hilari Klinton. Njen tvit od milion dolara u korist „Aide“ bio je vrhunac licemerja koje čak ni Holivud nije mogao da svari.



Neuspeh Bakira Izetbegovića da se domogne Oskara za strani film i tako poentira priču o navodnom genocidu u Srebrenici jula 1995. najveće je razočaranje za neoliberalni lager sveta, koji već godinama podržava ovaj megaprojekat.

Sasvim otvoreno, drsko i bez zazora Izetbegović se na špici filma potpisuje kao njegov glavni mentor, sponzor i lobista, predvodeći podužu listu institucija, firmi i ličnosti koje promovišu ovo preduzeće (gde se, ispred Bakira, našla i rahmetli Borka Pavićević), uz javnu ustanovu TRT (Turska radio-televizija), pravog producenta ovog filma, i ne znam već koliko evropskih filmskih centara moći.

Cela jedna međunarodna koterija – koju predvode Nemačka i Turska na čelu sedam drugih NATO zemalja – iz petnih žila gurala je „Aidu“ sa najmanje četiri miliona evra ne bi li održala u životu mantru o „srebreničkom genocidu“ (ova sintagma ponavlja se sa neviđenom upornošću u većini kritika i „estetika filma“ juče i danas), sve u ime propisanog, sveobuhvatnog sporazuma o srpskoj krivici, koji je trebalo da na kraju potvrdi i Oskar.

Glavni smisao „Aide“

To se, međutim, nije dogodilo. Može se reći da je time propala i glavna ideja ovog projekta, koja nije u empatiji, solidarnosti i lanjskim snegovima Žbanićeve, nego je ovako formuliše sarajevski profesor Hamza Karčić:

„Medij za dosezanje globalnog značaja je igrani film. Ako film osvoji Oskara, to bi bilo od presudnog značaja za priču o Srebrenici, ali i u borbi protiv poricanja genocida“, piše on za zvaničnu tursku novinsku agenciju „Anadolija“.

Eto, to je glavni smisao „Aide“: jedna čisto politička agenda, a nikakvo „uosećavanje“ i „emocionalno stapanje osobe sa objektom svog estetskog doživljaja“, kako bi htela Bakirova filmska princeza, koja je naučila da umiljato, ali masno laže još od „Grbavice“ (2006), nagrađene berlinskim Zlatnim medvedom posle jedne uspešnije kampanje.

Zašto je sad naručeni Oskar propao? Nekoliko dana pred odlučivanje javila se još i Hilari Klinton (čiji je bračni drug, zajedno sa Alijom Izetbegovićem, bio pravi tvorac srebreničke tragedije). Njen tvit od milion dolara u korist „Aide“ bio je vrhunac licemerja.

Iako nimalo gadljiv na političke ujdurme, Holivud je sa gunđanjem reagovao na ovaj gaf. Što je mnogo, mnogo je – enough is enough – pokazala je Akademija i okrenula se listom danskom filmu „Još jedna tura“ Tomasa Vitenberga, (marketinški inače superiornom), što još jednom svedoči o stvarnom rejtingu babaroge, koja je umislila da posle smene u Beloj kući opet igra neku ulogu.

I o Holivudu i o Oskaru već smo ovde, i drugde, pisali dovoljno. Usvajanjem novih pravila („moralnog besnila“, kaže Nikita Mihalkov), Oskar je, posle višegodišnjeg urušavanja, definitivno izgubio svaki umetnički ugled i značaj. Postao je pravo „vulkansko grotlo globalističke ideologije“, kaže dobro jedan naš dopisnik: Veliki brat sveobuhvatne i obavezujuće političke korektnosti.

Ako ćemo pravo, to je oduvek i bio, samo što je sad pokazao svoje zastrašujuće totalitarne i rasističke performanse. Zbogom takvom Oskaru rekli smo još davno ovde, ne što je slučaj oko „Aide“ nešto promenio, nego zbog „zla domaćega“, za koga bi holivudska parada bila prilika da ovde bezmerno seiri, na čelu sa dvoje ovdašnjih glumaca, kojima ostavljamo sve njihove etičke probleme.

Prevarni konstrukt događaja

Notorna istina je da je svaki uspešan propagandni film pažljivo organizovan skup laži, u šta spada prećutkivanje, zaobilaženje i izvrtanje zbilje; vrednost ovakvog dela povećava se što je takvo skrivanje filmski uverljivije. Takav je slučaj sa „Aidom“. Nema tu velikih oscilacija, a fikcija često liči na svoje uzore. Žbanićeva je to prilično savladala:

„Moj profesor Haris Pašović mi je kazao da ne pravim dokument za Hag, da je film umetničko delo koje mora govoriti svojim, filmskim jezikom. Tada sam naučila da činjenice koje postoje proverim, ali da ostavim ono što je važno za film. Najvažnija je emocija. Ja hoću da ljudi iz kina izađu plačući“.

Dobro jutro! To da je film dobar samo kad stvara emocije saznala je tek od Pašovića iako su sve to opšta mesta već evo stotinu i kusur godina. Mora joj se priznati da je ipak ponešto i naučila. Žena koja se porađa u paklu logora jeste dobrodošao trik, koji uvek upali. Srbin kao zver u ljudskom obliku jeste stereotip, ali bolje funkcioniše ako pruža hleb izgladnelom narodu, a tamo sprema masakr… Od dve poluistine uvek ispada odlična laž. To je sama suština ovog filma.

Sve ostalo je već opisao Hasan Nuhanović, stvarni učesnik srebreničkog događaja, po čijoj knjizi je nastao scenario za „Aidu“:

„Nisam želeo da budem sudionik nečega što je iskrivljavanje istine o Srebrenici samo kako bi se za film dobila kakva prestižna međunarodna nagrada“.

Po svojoj suštini „Aida“ i nije ništa drugo: to je prevarni konstrukt događaja koji je imao sasvim druge uzroke, tok i posledice. Simbolička bit ove inscenacije jeste masakr žrtava u kino-dvorani neke škole. Umesto zraka filmske projekcije iz kino-kabine izbijaju duge cevi i seju smrt. Upravo ono što Holivud masovno čini već čitav vek. Na kraju neki iz kina izlaze plačući, baš kako hoće Jasmila.

Božidar Zečević (novosti.rs)

Božidar Zečević je srpski filmolog, istoričar filma, dramaturg i reditelj, profesor analize filma, član Evropske filmske akademije (Berlin), filmski kritičar Večernjih novosti i stalni saradnik nedeljnika Pečat

KOMENTARI



10 komentara

  1. E.Lirsch says:

    Ist film je ORF Austria hvalila na sva usta 10 dana pred dodelu oskara. Vise nije nagrada vec politicka ujdurma.

    • Biogradlija says:

      Bakirova propagandna princeza Jasmila navukla je na sebe nekakav liberalno-feministički kostim i to bi trebala biti zamka za naivne.U suštini,njen je zadatak snimati bošnjaško-muslimanske državotvorne filmove koji će se dopasti Zapadu.Teško,zato što zapadnjaci neće simpatizirati muslimane bez obzirs koliko im se uvlačili u neku stvarčicu.To je jednostavno tako.

  2. Čist je ko Suza says:

    Aida je opera, Bakir - Hilari propala stvar, ali zato glavni inscenaristi Alija - Billija Klinton bili su vrlo uspeašn par u smeštanju genocida srbima. Sam Klinton se hvalio na pomenu u Srebrenici da je sve to njegovo delo. Znaju li oni da će svako od nas dobiti po delima svojim o dolasku pravednog carstva Božijeg? Sada samo pravimo račun bez krčmara, ali kada dođe krčmar..

  3. miliorad5 says:

    Napali su daru iz sve snage vratiće im se to ,"dara iz jasenovca " će se tek GLEDATI,a ovo propagandno djubre iz srebrenice će onda biti pomenuto i smešteno mednju narodiam na mesto na kome i pripada.Srebrenica je bila OSVETA i to potpuno zaslužena za teroriste i ubice iz tog mesta,iako je komanda naših trupa htala da to spreči ,ljude nije bilo moguće sprečiti da pobiju ubice sopstvenih familija:) i TAKO TREBA UVEK RADITI za ZLOM.Ruka ima se pozaltila za sdvaku ubilačku gnjidu iz srebrenice,smrdljivog mesta iz bosanske muslimanske psihotične tame.

  4. Kulak says:

    Pogledao sam ovaj muslimanski film i moj je dojam da je izrazito UVLAKAČKI.Glavna uloga je muslimanka iz Bosne koja govori i prevodi na engleski jezik.Takve u stvarnosti tamo nije bilo.To su balije uradile namerno kako bi se dopale delu zapadne javnosti.U filmu se strahovito laže,a nas Srbe se vizualno prikazuje onakvima kakvi su bili mudžahedini protiv kojih su se naši herojski Srbi iz Republike Srpske borili.Ovaj propagandni film muslimani su snimili s ciljem da sruše Republiku Srpsku.Nije im uspelo.

  5. Ajvan Doktor says:

    Ogromna je razlika iymeđu Dare iz Jasenovca i filma Quo vadis Aida. Prvi je ljudski, umetnički daleko nadmoćniji od "kandidata za Oskara". U njemu se priča o zločinačkoj ideologiji ustaša i ističe (još u prvim kadrovima) da nisu svi Hrvati Pavelići i Luburići, već ljudi kao i ostali. Za razliku od Aide koja priča daleko pristrasnu naraciju, uobičajenu medijumsku mantru koja se godinama ponavlja da bi se opravdao NATO zločin i delovanje CIA-e na rušenju Jugoslavije. Prema "Aidi" su svi Srbi zlotvori, prevaranti, surovi silovatelji - scena pretraživanja žene koja treba ići na sastanak sa Mladićem, koja je na sreću dokumentovana iz toga vremena na kameri, kao nepobitna činjenica o nečem sasvim suprotnom, kao i ona sa "nekulturnim" generalom Mladićem (postoje na Jutjubu).

  6. Portopranco says:

    Pogledao sam ovaj muslimanski kupus i teškom mukom izdržao to gledati do kraja.Bakirova propagandna princeza žbanićka nas Srbe prikazuje kao šporke,bradate i uznojene tipove,dok su muslimanski mudžahedini i koljači nasera orića fini,uredni i glatko obrijani.Prave EVROPEJDŽIJE!!!To je propaganda koja izaziva gađenje i film kojeg niko razuman ne bi dva puta pogledao.

  7. Dražen Jovan Petrović says:

    Ja sam bio i bit ću SRPSKI VOJNIK i prošao sam sva ratišta,a u životu nisam nosio bradu.Na ratištu sam te bradate viđao samo među mudžahedinima protiv kojih sam se borio.Ta muslimanska državotvorna mitomanka žbanićka laže da to nije normalno.

  8. Kulak says:

    Sačuvaj me Bože svih državotvornih filmova,a poturičkih posebno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *