IMA SE, MOŽE SE: Fejsbuk kupio „WhatsApp“ za 19 milijardi dolara

IMA SE, MOŽE SE: Fejsbuk kupio „WhatsApp“ za 19 milijardi dolara

20 februara 2014

Copy of Facebook spyNajpopularnija društvena mreža na svetu Fejsbuk kupila je popularnu aplikaciju za razmenu poruka WhatsApp za 19 milijardi dolara. Pre ove investicije, Fejsbuk je 2012. godine kupio Instagram za milijardu dolara.

Fejsbuk će za WhatsApp platiti 12 milijardi u deonicama i 4 milijarde dolara u gotovini. Pored toga Fejsbuk će platiti i 3 milijarde dolara kao garanciju zaposlenima da će ostati na svojim radnim mestima narednih nekoliko godina.

 

Jan Koum, koosnivač i direktor WhatsApp-a će se takođe pridružiti Fejsbuku kao jedan od izvršnih direktora i član Fejsbukovog upravnog odbora. WhatsApp trenutno ima oko 450 miliona aktivnih korisnika.

„WhatsApp je na putu da poveže milijardu ljudi. Aplikacije koje to postignu imaju neverovatnu vrednost“, objasnio je Mark Zakerberg, osnivač Fejsbuka, zašto su potrošili toliko novca. „Poznajem Jana dugo vremena i veoma sam uzbuđen što ćemo raditi zajedno na tome da svet činimo otvorenim i povezanim“, dodao je Mark.

WhatsApp Messenger je višeplatformska mobilna aplikacija za slanje poruka koja korisnicima dopušta da razmenjuju poruke bez plaćanja SMS-a. WhatsApp Messenger dostupan je za iPhone, BlackBerry, Android, Windows Phone i Nokia telefone.
Dogovor koji su postigli Zakerberg i Jan Koum, koosnivač i direktor WhatsAppa, rezultat je dvogodišnjeg dogovaranja. Kako piše Business Insider, Zakerberg je Kouma kontaktirao prvi put u proleće 2012. godine. Mesec dana nakon toga otišli su na večeru, ali tada nisu uspeli da se dogovore – ali su ostali su u kontaktu.

Postoje tri razloga zbog kojih je Zakerberg toliko „očaran“ WhatsAppom. On veruje da će aplikacija vrlo brzo imati milijardu korisnika, s obzirom na sadašnjih 450 miliona aktivnih korisnika mesečno.

Stopa rasta WhatsApp-a je mnogo brža nego stopa rasta Fejsbuka, Instagram-a, Skype-a ili Gmail-a.

Od 450 miliona aktivnih korisnika mesečno, 70 posto njih WhatsApp koristi svakodnevno. Fejsbuk to do sada nije postigao jer se toj društvenoj mreži svakodnevno vraća 62% aktivnih korisnika.

Sve su to razlozi zbog kojih Zakerberg nije odustajao od svoje namere, a konačni dogovor postignut je 9. februara. Te večeri Koum je bio kod Zakerberga i predložio je spajanje Fejsbuka i WhatsApp-a. Koum je nekoliko dana razmišljao, a onda 14. februara, došao je kod Zakerberga dok je on večerao sa suprugom. „Uradimo to“, rekao je.

 

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *