ИСХРАНА: Пазите на „скривене“ калорије

ИСХРАНА: Пазите на „скривене“ калорије

3 јула 2019

ДА БИ дијета била успешна неопходан је смањен унос калорија и појачана физичка активност. Ипак, многи после првих ефеката дијете стагнирају у губитку килограма, а један од разлога могу да буду намирнице које садрже „скривене“ калорије.

Зато би требало да обратите пажњу на састав намирница, јер и оне означене као производи без шећера, или масти, ипак имају пуно калорија.



Масти

Иако многи нутриционисти од слаткиша саветују црну чоколаду требало би знати да она заправо има исту калоријску вредност као и млечна. Наиме, тамна чоколада има мање шећера од млечне, али се у њој крије више масти, јер има већу количину какаоа. Зато је треба јести у умереним количинама – коцкицу до две дневно.

Фруктоза

Он се налази у готово свим прозводима са ознаком да „смањена количина масти“. Практично говорећи, јогурт може да буде са 0,5 одсто масти, али зато исто тако може да буде препун шећера. Исто важи и за 100 одсто воћне сокове – немају додатог шећера, али су зато пуни оних воћних, који такође гоје. Зато двапут размислите пре него што напуните фрижидер оваквим намирницама када сте на дијети.

Жути шећер

Многи људи мисле да жути, односно браон шећер има мање калорија од белог, али то није истина. Једна супена кашика браон шећера садржи 15 калорија, док иста количина белог шећера има само једну калорију више. Не стоји ни мит да је браон шећер много здравији. Наиме, меласа у његовом саставу, која садржи калцијум, магнезијум и гвожђе, присутна је у сувише малој количини да би имала битнији утицај на здравље.



„Здрава храна“

Ланене и ражане плочице пуне су уља на којем их прже, а оно свакако није чак ни маслиново. Количина соли и шећера у овим интегралним грицкалицама је такође велика.

Јабука

Јабука средње величине садржи 130 калорија, као и банана, па ако поједете пола килограма – израчунајте сами. Боља варијанта су, на пример, јагоде или мандарине, које садрже око 50 калорија (енергетска вредност осам јагода, односно једне мандарине просечне величине). Исто тако, иако многе дијете као „здраву ужину“ препоручују суво воће, чувајте се тога. Ако погрицкате шољу сувог грожђа, унећете 434 калорије.

Интегрални хлеб

Немојте мислити да ће вас интегрални хлеб спасти сувишних килограма, јер он садржи приближно исти број калорија као и бели (разлика на сто грама је свега око 30 калорија мање у корист интегралног хлеба), а чак и више ако једете онај са семенкама попут сунцокрета, јер су оне веома калоричне. Још један мит – да тостирање смањује калоријску вредност хлеба такође је срушен. Истраживања су показала да такав хлеб има чак и до 10 калорија више од непеченог, јер услед топлоте добија већу калоријску густину.

Маслиново уље

То што је маслиново уље несумњиво здраво и препоручује се у готово свим дијетама, не значи да би требало да га конзумирате као воду. Кашика до две дневно преко свеже салате, или печене рибе, оптимална је количина, све преко тога гоји, јер уље је уље.

Алкохол

Многи не знају да је алкохол највећи непријатељ сваке дијете, а нарочито „женска пића“, попут ликера, која садрже много калорија.

Кафа с млеком и шећером

Ни када је о кафи реч не би требало да претерујете ако је пијете са пуномасним млеком и шећером, три-четири пута дневно – то је додатних 370 калорија.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u