ИСХРАНОМ ПОБЕДИТЕ АЛЕРГИЈУ НА ПОЛЕН: Ових 8 намирница обавезно користите

ИСХРАНОМ ПОБЕДИТЕ АЛЕРГИЈУ НА ПОЛЕН: Ових 8 намирница обавезно користите

2 маја 2020

Алергија на полен је један од најчешћих здравствених проблема током пролећа.



Типични симптоми поленске алергије:

    • јаки напади кијања;
    • обилна секреција из носа (запушен нос);
    • упала очију са сврабом (црвенило и сузне очи);
    • подочњаци;
    • умор;
    • главобоља;
    • отежано дисање (у тежим случајевима и симптоми астме).

Треба избегавати излазак напоље у време када је концентрација полена у ваздуху највиша (за време сунчаног сувог и ветровитог времена). Такође, припреме за сезону алергије треба започети барем месец, два пре него што се симптоми јаве.

Поред тога, јачање имунитета је веома важно. Разноврсна исхрана је један од најбитнијих предуслова за то, јер се његови делови обнављају управо кроз квалитетне нутријенте из квалитетних намирница.

Цитруси

Поморанџа садржи близу 100 мг, а већи грејпфрут преко 110 мг витамина Ц који ублажава алергијске симптоме. Препоручују се и лимун и мандарина.

Бобичасто воће

Kварцетин који се налази у бобичастом воћу ублажава симптоме алергије тако што блокира ослобађање хистамина.

Јогурт и кефир

Намирнице с пробиотицима подстичу тело на производњу одређених белих крвних ћелија и антитела, као и многих фактора раста који су важни за спречавање претераних реакција тела на алергене.

Према једном италијанском истраживању показало се да људи који су конзумирали две шоље (500 мл) јогурта дневно током четири месеца, имали су упола мањи ниво хистамина у крви и мање симптома алергијске грознице.

Осим тога, ако труднице редовно једу храну која садржи пробиотике, као што је јогурт, њихова деца ће бити мање подложна алергијама.

Масна риба

Многе намирнице које помажу ублажавању симптома алергија делују тако што смањују упалне процесе или јачају имунитет. Међу њима је масна риба са великом количиом омега-3 масних киселина.

Истраживања су показала да деца која рано почну да једу рибу у каснијем имају мању могућност од алергијских реакција.

Једно аустралијско истраживање показало је да осмогодишњаци који су конзумирали рибу најмање једном недељно били су 80 посто мање подложни алергијама на полен.

Ако деца нису љубитељи рибе, добра алтернатива су ораси, и то 30 грама или седам до осам ораха дневно. Такође, добре су семенке лана, јер су богате омега-3 масним киселинама.

Kиви

Витамин Ц из кивија побољшава активност ензима који разграђује хистамин, што може помоћи људима с блажим облицима хистаминске интолеранције. Уз киви и цитрусе, одлични извори витамина Ц је и паприка.

Ананас

Истраживања су доказала протуупални учинак бромелаина из ананаса те смањење иритације на алергијске болести као што је астма. Укључите га у прехрану, примјерице у облику воћне салате.

Бели лук

Овај моћан природни лек јача имунитет и смањује број случајева алергијског ринитиса.

Најбоље је користити свежи бели лук као зачин, а можете га исецкати на мање комадиће и гутати их као таблете.

Лук

Богат је кварцетином који спречава ослобађање хистамина, те смањује упалу.

Поспешује и витамин Ц, а стабилизује и ћелијске мембране, па мање реагују на алергене.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u