
Испуњена Нушићева жеља
9 фебруара 2017ПОСЛЕ разних верзија и редитељских читања нашег „живог“ класика Бранислава Нушића, ових дана ћемо га први пут гледати у мјузикл издању: премијера „Мистер Долара“ је у петак, 10. фебруара, на сцени Позоришта на Теразијама.
У нашем једином музичком театру већ две године спремају се за овај подухват, пет месеци трајале су пробе, а за једног од главних ликова (Жана) чак три глумца су била у конкуренцији: прво је улогу конобара требало да игра Светислав Гонцић, потом Иван Ђорђевић (обојица су били спречени због других обавеза), да би у последњих месец дана проба „ускочио“ Марко Гверо. Овај амбициозан пројекат најављује се као спектакл са стотинак извођача.
– Радити Нушића је нека врста обавезе. Далеке 1932. године, кад је „Мистер Долар“ настао, био је вивисекција друштва и џет-сета. У међувремену, ништа се није променило, напротив. Ово дело је, заправо, актуелна друштвена комедија – истиче редитељ Владимир Лазић, који је урадио и адаптацију.
Композитор је Нинослав Адемовић (иначе, дугогодишњи сарадник Горана Бреговића, баш као и његов син певач Ален Адемовић), сонгове је писао Жељко Марјановић, неке од њих компоновао је Александар Седлар, који је и музички аранжер и диригент.
– Пре премијере, председник Фондације „Бранислав Нушић“, праунук писца Небојша Нушић, предаће театру статуету славног комедиографа у знак захвалности што смо испоштовали његову тестаментарну жељу: да се неки његов комад игра као мјузикл. Ето, ми је испуњавамо – открива, за наш лист, Александар Ђаја, директор куће.
У ансамблу ће се у једној од главних улога појавити Раде Марјановић, чији адвокат Александар Матковић „вуче целу причу“, бескрупулозну новинарку листа „Истина“ игра Душица Новаковић, у подели су и Валентина Павличић, Милан Милосављевић, Ана Симић, Жарко Степанов, Милан Антонић, Мирољуб Турајлија, Ања Мит, Иван Заблаћански, Александар Дунић, Маја Новељић и Ана Здравковић – глумица која је последњих година чешће у „улози“ редитеља и уметничког директора „Мадленијанума“. Сценограф је Александар Вељовић, костимограф Вања Поповић, а кореограф Милица Церовић.