Iz Rusije stižu avioni, sistemi S-300 i panciri

Iz Rusije stižu avioni, sistemi S-300 i panciri

27 maja 2013

63690222Detalji kupovine aviona „mig 29M2“ za Vojsku Srbije mogli bi da budu poznati pošto ruski ekspertski tim, koji od ponedeljka boravi u Srbiji, završi konsultacije sa Ministarstvom odbrane i predstavnicima ViPVO Vojske Srbije. Tema je konačno definisanje potreba srpskog vazduhoplovstva, ali i tehnički detlji realizacije ovog posla.

Osim nabavke aviona sa predstavnicima ruskog Ministarstva odbrane biće reči i o nabavci savremenih radara za sistem PVO. Uspeh posla otvoriće vrata drugoj fazi pregovora, tokom koje će na stolu biti i pojačanje naše vojske ruskim PVO sistemimaS-300“ i „pancir“.

To je zaključak i prošlonedeljnog sastanka ministra odbrane Aleksandra Vučića sa ruskim kolegom Sergejem Šojguom. Tada je definisano da će posao biti sproveden pomoću robnog kredita koji bi Rusija uskoro trebalo da odobri Srbiji.

Od dogovora ruskih i srpskih stručnjaka mnogo očekuje bivši komandant Ratnog vazduhoplovstva i PVO Vojske Jugoslavije general pukovnik u penziji Spasoje Smiljanić.

– Nabavka ruske tehnike korak je u dobrom smeru – kaže Smiljanić. – Naša vojska ima dosta pilota i tehničara obučenih za rad na „migovima“. Ovi avioni omogućiće nam punu kontrolu vazdušnog prostora, ali i sadejstvo sa drugim evropskim snagama bezbednosti. Odluka države da nabavi rusku tehniku nam garantuje korišćenje pozudanih i dobro poznatih sredstava.

General u penziji Sreto Malinović i nekadašnji zamenik komandanta ViPVO Vojske Srbije smatra da pre konačne odluke mora da se napravi stručna analiza i odmere svi državni rizici i pretnje. On poziva na oprez, jer ukazuje da je avion „mig 29M2“ vazduhoplov koji nije u operativnoj upotrebi ni u jednoj vojsci u svetu.

– Tako ozbiljnu i skupu tehniku ne treba kupovati po svaku cenu, jer para za bacanje nemamo – upozorava Malinović. – Kupovinom aviona „mig 29M2“, koji je zapravo samo prototip, doći ćemo u situaciju da u jednoj eskadrili naši piloti lete na čak tri različita tipa vazduhoplova iste namene, što je veliki teret za obuku i održavanje. Treba napraviti i dobar izbor pilota koji će leteti na njima, kako bi izbegli da se za nove avione obučavaju ljudi u poznim godinama.

Rešenje do za našu avijaciju, prema Malinovićevim rečima, može da bude i modernizacija postojećih letelica – „miga 21“, „orla“ i „supergaleba G4“ . Osavremenjavanjem ovih aviona kupuli bi vreme za nabavku pouzdanije letelice nego što je „mig 29M2“, ali i pun obim obuke za mlade letače. To bi bio i podsticaj domaćoj vazduhoplovnoj industriji.

(Novosti)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *