IZUM SRPSKOG DIZAJNERA: Sat koji meri vreme ritmom u igri svetla i senke

IZUM SRPSKOG DIZAJNERA: Sat koji meri vreme ritmom u igri svetla i senke

3 januara 2014

darPoznati srpski dizajner Darko Mladenović iz Pariza kreirao novi luksuzni zlatni sat. Pojavljuju se sve složeniji modeli časovnika, pa sam zato upotrebio novi izraz „veliko pojednostavljivanje“.

Najteže je postići savršenost jednostavnosti. Tim motom povodio se Darko Mladenović, jedan od najpoznatijih srpskih dizajnera današnjice, u izradi ručnog sata i pri lansiranju nove, sopstvene robne marke. Njegov sat, koji u složenosti ideje dostiže perfekciju pojednostavljivanja, zamišljen je kao estetski perpetuum mobile u vremenskoj mašini za put od pravremena do daleke, neodređene budućnosti.

„Novosti“ su imale ekskluzivnu priliku da prve na ovim prostorima pogledaju sat čija geometrijska kreacija pleni čistim formama, a vreme meri ritmom u igri svetla i senke. Utisak stvara splet poprečnih talasa i koncentričnih krugova.

Jednostavne forme, bez nepotrebnih elemenata, samo s kazaljkama, uz sekundaru da inicira večiti pokret i datum da zaintrigira pogled, oslobođen je svega suvišnog. Reljefi na okviru „Darko džiometrik“ sata prelamaju svetlost tako da se stiče utisak sunčevog sjaja. I bez brojki, zbog stalnog pokreta svetla, i izdaleka, pomalja se dvanaest sakrivenih, ali preciznih podelaka.

– Sunce je osnov za merenje vremena. Ideju o vremenu dobijamo kroz kretanje planeta oko Sunca. Zemlja je najveći časovnik – objašnjava Mladenović svoju inspiraciju.U njegovom satu isprepletane su različite ideje u povratku na osnovne pojmove oko izvora vremena. Postoji kao „ukupno“ delo kroz koje su prožeti razni oblici ljudskog umeća i saznanja. Ravnotežu interakcije u ovom objektu postižu estetika, tehnika i filozofija.

Predstavljaju, u stvari, renesansnog stvaraoca koji povezuje sve elemente u jedan proizvod i koji ima vremena i volje da to uradi upravo na takav način.

– Kad govorimo o starosti satova, obično se vraćamo na priču o istorijatu mehanizma. Sa dizajnom mog sata pokušavam da idem mnogo dalje od toga, na ideju o značenju vremena, u prostor odakle vreme potiče. To je, na neki način, povratak na suštinu i istinu – kaže pariski dizajner.

Mladenovićev sat, s unutrašnjim sunčevim zracima, zbog svega, relativizuje vreme u svojoj tačnosti.

Njegov odnos prema vremenu je bezgraničan, jer vizuelno pokušava da dočara trenutke kada se vreme merilo sunčevim satom.

– Sat nije „upisan“ u današnje vreme, već prati liniju od prapočetka, preko današnjice ka budućnosti. Njegova je forma vanvremenska – kaže Mladenović. U čitavom pristupu krije se filozofski pomak u pravljenju satova.

Povezuje nas s nečim što nas prevazilazi, jer Sunce je osnov celog sveta, energije, života, ne samo vremena. Ima nečeg svetog u njemu. Upravljaćemo se prema Suncu narednih nekoliko milijardi godina. Sat je zato tu kao povod da razgovaramo o opštem vremenu i beskonačnosti – poručuje naš sagovornik.Prilikom izrade ovog projekta, osmislio je još jedan koncept, „veliko pojednostavljivanje“. U industriji satova pojavljuju se sve složeniji modeli, koji se zovu „velika komplikacija“. Sadrže elemente od hronografa do mesečevih faza. Zbog toga sam upotrebio novi izraz koji nas vodi ka nekom drugom toku – naglašava Mladenović. – Želeo sam nešto suprotno današnjem trenutku u kom smo preplavljeni informacijama. Vraćamo se na osnovne vrednosti.

(Večernje novosti)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *