Jahjaga izvrće istinu o Srbima-povratnicima, RRA opominje RTV

Jahjaga izvrće istinu o Srbima-povratnicima, RRA opominje RTV

3 decembra 2013

Jahjaga-01_324352Republička radiodifuzna agencija izrekla opomenu Radio-televiziji Vojvodine, jer je njen autor Laslo Tot pokazao „pristrasan pristup“ intervjuišući Jahjagu.

„Autor je protivno profesionalnim pravilima, propustio da potpitanjima reaguje na očigledne neistine koje je izrekla gđa Atifete Jahjaga“.

Između ostalog, navela je da na Kosovu Srbi-povratnici do sada nisu imali nijedan problem ili teškoću, da je od 1.700 nestalih lica, oko 500 srpske nacionalnosti, kao i da je sa Kosova izbeglo ukupno 36.000 Srba“, navedeno je u odluci Saveta RRA.

Udruženje novinara Srbije, koje je danas prenelo odluku RRA, prenelo je i reči novinara Lasla Tota da zbog „neupotrebljivog simultanog prevoda“ nije razumeo reči Atifete Jahjaga.

„Oko 24 sata pre intervjua su mi rekli da će biti na engleskom i albanskom. Imao sam simultanog prevodioca kojeg nisam razumeo, tako da sam od trenutka kad sam shvatio da je neupotrebljiv, intervju radio bez prevoda“, rekao je Tot UNS-u.

Prema opomeni koju je RRA izrekla RTV-u, načelo profesionalnosti i objektivnosti „nalagalo je voditelju da sagovornicu upozori da je kako srpska, tako i međunarodna javnost upoznata sa brojnim incidentima koji se dešavaju na Kosovu sa ciljem da zastraše povratnike i spreče njihov povratak“.

RRA je konstatovao, takođe, da se u zvaničnim podacima Srbije i UNHCR-a navodi da je od 1. januara 1999. godine do danas oteto i nestalo 1.200 lica srpske nacionalnosti i pripadnika vojske i policije, kao i da je sa teritorije Kosova izbeglo više od 200.000 Srba.

„S obzirom da su lični stavovi novinara tokom cele emisije diskriminatorno uticali na način predstavljanja tema, kao i da se autor nije pridržavao obaveze da svako stanovište predstavi na minimalno objektivan način, to su gledaoci sprečeni da steknu potpunu i objektivnu sliku o događajima i temama o kojima se vodio intervju“, navedeno je u odluci RRA.

Takvim postupanjem, dodaje se, emiter je prekršio obaveze koje se odnose na načelo profesionalizma iz Zakona o radiodifuziji, a povređene su i odredbe iz Opšte obavezujućeg uputstva o ponašanju emitera, koje propisuju objektivnost i nepristrasnost.

„Potpuno pristrasan i neprofesionalni stav tokom čitave emisije autor je potvrdio i ođavnom rečenicom: Gospođice predsednice hvala Vam na strpljivim i detaljnim odgovorima koji će već pre doprineti boljem razumevanju Vaših ciljeva kao društvo i nezavisna država. Hvala Vam“, navodi RRA.

Prema oceni te agencije, povreda je time teža što se radi o nosiocu javnog radiodifuznog servisa koji na osnovu Zakona o radiodifuziji ima posebnu obavezu da pri proizvodnji i emitovanju informativnih emisija poštuje princip nepristrasnosti i objektivnosti.

Autor intervjua Laslo Tot je Udruženju novinara Srbije tim povodom rekao da je u ođavnoj rečenici u pitanju bilo „formalno zahvaljivanje, a ne izraz promišljenog političkog stava“ i da RRA „preteruje u svom mišljenju“.

UNS je u saopštenju još naveo da su im u RT Vojvodine rekli da je dogovor kuće da ne komentarišu opomenu Saveta RRA.

(Beta)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *