Јеловник за осетљив желудац

Јеловник за осетљив желудац

28 јуна 2017

ОСЕТЉИВ желудац и бол након сваког обилнијег оброка су све чешћа појава која погађа све старосне групе. Како би се то спречило, стручњаци саветују да избегавате намирнице које ће сасвим сигурно погоршати ваше стање, а то су кафа, чоколада, алкохолна и газирана пића. Осетљивом желуцу печена јаја сигурно неће помоћи, због чега је боље одлучити се за поширана или тврдо кувана.

Уколико често осећате бол у овом делу стомака, пријаће вам чорба од поврћа са тестенином, пиринчем или пахуљицама од овса или пиринча. Пахуљице од житарица такође се могу припремати као кашице за бебе и овакви избалансирани оброци неће створити додатну тежину. Воће се препоручује, крушке, смокве, јагоде, малине, грожђе, кајсије и брескве вам неће сметати уколико су довољно зреле.

МОЖЕ И БЕЛО МЕСО

УКОЛИКО се особа не придржава вегетаријанског начина исхране, овом јеловнику могу се додати бела риба скувана на пари или са роштиља и барено пилеће бело месо, али увек у малим количинама јер вишак протеина стимулише лучење желудачних сокова, повећавајући лучење желудачне киселине.

ПРИМЕР ЈЕЛОВНИКА:

ДАН 1

Доручак: Обрани јогурт са медом или мало мармеладе по избору, две кришке интегралног хлеба или белог препеченог хлеба и компот од јабука.

Ручак: Тестенина из супе (шпагете, резанци, макарони) са сосом од пропрженог парадајза и благим сиром (избегавати пармезан и сушене сиреве).

Вечера: Кајгана, тортиља од бареног поврћа или скуваног на пари, свеж неслан сир.

ДАН 2

Доручак: Шира од црног грожђа са сувим смоквама и бадемима (може се додати и чајни кекс или неколико бисквита са медом).

Ручак: ћуфте од житарица, тофу или сејтан (на бази пшеничног глутена), бадеми, пињоли или ораси.

Вечера: Пире кромпир, супа од поврћа.

ДАН 3

Доручак: Обрано млеко, бадемово млеко или млеко од житарица са јечменим сладом и интегралним тост хлебом заслађеним са мало меда.

Ручак: Печени плави патлиџан, барена или печена артичока, поширана или тврдо кувана јаја.

Вечера: Зелена салата и друго поврће које се лако вари (обично то нису црни лук, краставац, маслине или парадајз, али ово поврће није забрањено), пире од бундеве или тиквица.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u