Jesen donosi nova poskupljenja u Srbiji

Jesen donosi nova poskupljenja u Srbiji

2 октобра 2013

Potrosacka-korpaJesen nemilosrdno prazni džepove potrošača. Uz skuplje komunalije, grejanje, prevoz, odnošenje smeća, građani u narednom perodu očekuju i poskupljenja hrane, kozmetike i kućne hemije. Prema najavama trgovaca, već tokom oktobra mesne prerađevine pojedinih proizvođača poskupeće od tri do pet, a kod nekih uvoznih i duplo više, vina, rakije, kečapa i testenine do 13 odsto, a začini između osam i 10 odsto.

U narednom periodu za oko dva odsto poskupeće mleko i mlečni proizvodi, a uvozni maslac i do 15 odsto. Po višim cenama od pet do devet odsto u narednom periodu prodavaće se i kozmetika, a očekuje se i da razni slatkiši i grickalice poskupe od tri do pet odsto.

– Nema značajnijeg rasta cena, bar što se tiče naših dobavljača – tvrde u vodećim trgovinskim lancima.

– Uglavnom je reč o takozvanim postepenim „pomeranjima“, kada neki artikli poskupe od dinar-dva, najviše pet. Reč je o artiklima manje poznatih robnih marki, koji u prethodnom periodu nisu pratili drastičan skok cena. S obzirom na celokupnu situacuju i sve slabiju kupovnu moć potrošača, trudimo se da što više odložimo poskupljenja i zadržimo cene na postojećem nivou.

Od početka krize promet u Srbiji smanjen je za trećinu, pa se trgovci i proizvođači sve teže odlučuju za poskupljenja. U poslednjih pola godine bilo je čak i pojeftinjenja. Cene svežeg mesa, ulja, brašna pojedinih proizvođača blago su pale, jer je besparica bila uzrok drastičnog pada prometa. Ulje je, na primer, jeftinije za oko 14 odsto, šećer oko osam, a svinjsko meso gotovo šest odsto. Istovremeno, poskupele su kobasice, salame, jogurt, mleko, pavlaka manjih dobavljača, zatim začini, konzerve, testenine, sokovi, čokolade, keks, voda, pivo za dinar do dva, a praškasti proizvodi za pedesetak para po pakovanju.

DESETKOVAN PROMET

Zbog astronomskih cena, naročito svežeg mesa i mesnih prerađevina, promet tih namirnica gotovo je simboličan. Stručnjaci procenjuju da su cene hrane dostigle maksimum i da potrošači ne mogu da je plaćaju, a da se trgovcima ne isplati da roba stoji. Promet robe u trgovini na malo u Srbiji u dubokoj je recesiji i na godišnjem nivou dostiže pad od oko deset odsto. Na smanjenje prometa najviše su uticala poskupljenja osnovnih namirnica, proizvoda takozvanog egzistencijalnog karaktera.

(Novosti)

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u