KИНА ПРОТЕРАЛА АМЕРИЧKИ РАЗАРАЧ! Док сви страхују од короне, на мору ВЕЛИKИ ОKРШАЈ СИЛА

KINA PROTERALA AMERIČKI RAZARAČ! Dok svi strahuju od korone, na moru VELIKI OKRŠAJ SILA

1 maja 2020

Dok je svet obuzet pandemijom Kovida-19 i rastom napetosti između Vašingtona i Pekinga, američki i kineski vojni brodovi u Južnom kineskom moru bili su na ivici incidenta, a Kina tvrdi i da je proterala američki razarač što SAD negiraju.

Američki vojni brodovi su ove nedelje izveli dve operacije „slobodne plovidbe“ kako bi osporili pretenzije Kine u vodama Južnog kineskog mora. To je druga takva operacija u poslednjih nekoliko dana u blizini ostrva koja prema, optužbama SAD, Peking sve više militarizuje.



Operacije su usledile usred pojačane napetosti između Vašingtona i Pekinga zbog rukovođenja prilikom izbijanja i širenja koronavirusa u Vuhanu i nakon što je američki državni sekretar Majk Pompeo optužio Kinu da zloupotrebljava svetsku pažnju u suzbijanju pandemije „maltretirajući“ susede u Južnom kineskom moru.

Američka krstarica s projektilima na navođenje „Banker Hil“ u sredu i raketni razarač „Beri“ u utorak izveli su misije slobodne plovidbe u oblastima Južnog kineskog mora gde više zemalja polaže teritorijalno pravo.

Kineska vojska optužila je SAD za ozbiljno kršenje međunarodnog prava, i kao i suvereniteta i bezbednosnih interesa Kine „provokativnim aktima“, tvrdeći da je u utorak proterala brod američke mornarice koji je plovio Južnim kineskim morem, ističe Njuzvik.

S druge strane, portparol američke mornarice demantovao je tvrdnju rekavši da su „sve interakcije bile u skladu s pomorskim normama“, navodi Njuzvik i objašnjava da Vašington osporava velik deo pretenzija Pekinga u spornim vodama.

Iako SAD negiraju da je došlo do sukoba u Južnom kineskom moru između brodova američke ratne mornarice i kineskih vojnih brodova, činjenica da je Peking saopštio da je napao plovilo doprineće strahovima da uporedo s povećanjem tenzija sa SAD raste i kineska vojna agresivnost.

Filipini, Vijetnam, Malezija, Brunej i Tajvan takođe tvrde da neki od stotina grebena i malih ostrva u Južnom kineskom moru pripadaju njima, ali je od 2014. Peking pojačao svoje tvrdnje da polaže pravo nad gotovo svim ostrvima, betonirajući grebene za izgradnju vojnih aerodroma opremljenih radarima, projektila i aviona.

Kako bi osporio kineske tvrdnje, Vašington redovno šalje svoje ratne brodove u, kako navodi, „operacije slobodne plovidbe“ namenjene garantovanju prava na slobodan prolaz u međunarodnim vodama.

Iako nije jasno šta se zaista dogodilo između američkog razarača i kineskih ratnih brodova, incident podvlači opasan trend: Peking je odlučan da iskoristi odsustvo američkog rukovodstva i preokupaciju sveta koronavirusom da pokaže mišiće na globalnoj sceni.

Kina agresivno podvlači svoje geopolitičke interese u Južnom kineskom moru istovremeno nastojeći da proširi svoj uticaj na vlade i multilateralne institucije poput Svetske zdravstvene organizacije iz koje su se SAD povukle.

Kina će i dalje pokušavati da sakrije svoju odgovornost za propust u zaustavljanju virusa koji je izbio u Vuhanu i koji ubija stotine hiljada ljudi širom sveta, ali prevara o virusu nije najgora opasnost koju predstavlja kineski komunizam – to je samo njen najočitiji simptom, napisala je u komentaru za Vašington post bivša ambasadorka SAD u Ujedinjenim nacijama Niki Hejli.

Kina je u proteklih mesec dana hrabro proširila svoje domete, ističe Hejlijeva navodeći da su u Hongkongu uhapšeni vodeći prodemokratski aktivisti i da su intenzivirane kineske akcije u Južnom kineskom moru kroz koje prolazi jedna trećina svetskih brodskih isporuka, dok je Stejt department izrazio zabrinutost zbog kineskog testiranja nuklearnog oružja suprotno Ugovoru o sveobuhvatnoj zabrani nuklearnog ispitivanja.

(Kurir.rs/Beta/Radio Slobodna Evropa)

KOMENTARI



3 komentara

  1. Rista says:

    "i koji ubija stotine hiljada ljudi širom sveta" Eto kako se prave mrtvi od korone. Kažeš samo stotine hiljada i ima ih dovoljno. Kako se ono beše zvao onaj...a da. Gebels. U Srbiji su to Kon i plastična doktorica mada nisu jedini. Ipak te "stotine hiljada" nisu ni blizu dovoljne kao opravdanje za sva sranja koja su političari sveta zdušno napravili. Neophodno je najmanje da bude "milione ljudi". Sve ostalo je otrcano i neće dugo držati vodu. Ali pošto su političari sveta većinom svi nalegli na rudu i poapsili stanovnike, neće smeti ni pod razno da dozvole omalovažavanje magle zvane kovid, jer ako dozvole, brzinom svetlosti će se susreti sa pitanjima svojih naroda. Za sada nema problema. Narodi sveta su pokazali da su ih preko medija i raznih psiholoških udara potpuno ubedili da je sve tačno što političari kažu. To je ono što se zove ispiranje mozga. Mozgovi većine ljudi na planeti će posle korone na ceđenje. Biće usukivanja. To je zadnja faza. Posle toga nam mogu čupati nokte uživo i bez anestezije. A vakcine će biti ubadane uz pesmu "Druže tile, mi ti se kunemo...". Ipak, nije sve tako poetično. Imam neki nezgodan osećaj da im ova stvar sa koronom nije prošla. To znači da će za godinu dve biti malo žešćih reakcija. Narodima sveeta će to vreme doneti definitivno shvatanje, a ono će biti vrlo bolno i gladno. Ali toga u Kini neće biti. Pisaću dole i zašto tako mislim.

  2. Rista says:

    Do pre deset petnajst godina, Amerika je imala najjaču, najmoćniju i najkvalitetniju putnu mrežu na Svetu. U to doba, Ameriku je stigla i prestigla Kina i sa kvalitetom i sa dužinom i gustinom putne mreže. Amerikanci su se osetili uvređenim, Kinezi ponosnim a mi po običaju, voleli smo više naše turske kaldrme nego savremene puteve, jer nismo ni imali ščime da ih gradimo. Ali putevi nisu večiti. Oni putevi u Americi čija je osnova postavljena početkom veka, doživeli su kolaps tada i trebala su ogromna sredstva za obnovu i tako svakih desetak godina. Tada sam pisao da će Kina osetiti šta znači jak saobraćaj i koliko je skupa putna mreža tek nakon pet do deset godina, kada 50% kineskih puteva bude neophodno obnoviti. Isto kao i u Americi. O tome se vrlo malo priča, ali taj trošak je jedan od najžešćih udara na državne budžete. I to vreme za Kinu je došlo. Zašto ovo pišem? Pa malo i šale, ako je šala. I budući u istom problemu Kina i Amerika su i o tome razgovarale prošle godine i verovatno postigle neki okvirni dogovor i sporazum. Gustina saobraćaja je dodatni i nerešiv udar na obnovu puteva. Ima takvih kritičnih tačaka da naprosto potpuna obnova puta nije moguća. Saobraćaj nije moguće zaustaviti svuda. A Kina i Amerika se onda lepo dogovore kako da zaustave saobraćaj u kritičnim zonama gde je to gotovo nemoguće i da na brzaka obnove puteve. Postoje razni načini obnove, kao jedna po jedna traka ili slično ali to u kritičnim zonama toliko zagušuje sobraćaj koji ima nenormalan rast, da ni to rešenje više nije bilo prihvatljivo. Zato se Kina i Amerika dogovre kako da zaustave saobraćaj na par meseci u mesecima posle snegova i tako je došlo do podmetanja korone koja uopšte nije ništa ugrozila, ali je zaustavila saobaraćaj. Ako niste znali ili videli, za putare korona nije postojala. Naravno da to nije jedina korist a o tome u nastavku.

  3. Rista says:

    Sada finale mojih neo fantazija koje imaju još kako dobre i realne osnove. Kina je proizvod Amerike a da bi ispunila sve potrebe Amerike i ostvarila Americi i neophodan profit uz svoju mas proizvodnju za koju je dobila ogromne količine najsavremenije američke tehnologije, koju dobija i dan danas, Kina je potpuno normalno ušla i u fazu munjevitog razvoja koje čovečanstvo nije videlo do danas. Naravno, sve uz pomoć Amerike i delimično američkih saveznika. Neću zalaziti u to kako Kina Americi ostvaruje profit, ali nije na odmet da onima koji misle kako se Amerika zajebala i kako će propasti jer "ništa više ne radi", malo skrenem pažnju u kom smeru da razmišljaju da bi bolje shvatili odnos Kine i Amerike. Pošto je i Kina sebično i uobraženo pomislila da je bogom dana, malo se zaletela i počela da finansira ne samo sirovine po ostalim državama, nego i malo više a to malo više neću objašnjavati, samo tek da je to ranije pripadalo Americi i zato naglo dolazi do sukoba Kine i Amerike. Ekonomskog, naravno. Kina će vrlo brzo shvatiti da se preigrala i biće stavljena pred žestoke i finalne ultimatume da ne iskače iz dogovora i zbog toga smo bili svedoci pomalo nemuštih i nejavnih "pregovora" kada je Kina potpisala prvu "kapitulaciju". To je identično, dakle ne isto, kao i Prvi opijumski rat, a sve te ratove je Kina izgubila od Kraljevine Britanije. Dakle, ovo nije bio rat oružjem niti zbog prljavih profita Britanije, nego čisto ekonomski udar sile koja je Kinu i stvorila i ponovo stavila na svoje mesto. Kina neće imati štete ni najmanje, ali ko nije primetio, politički i ekonomski Kina se delom povukla iz Sveta. Više ne ulaže i ne trči sa svojim radnicima da davi ekonomije malih država i zadovoljava se ličnim rastom proizvodnje kako je i ranije bio dogovor sa Amerikom. U tim pregovorima, Kina ipak nije toliko ponižena niti Americi treba ponovo poniženi rob, nego je postavila i neke svoje uslove, ili bolje reći bojazni. Podosta država je kopiralo sporazum Kine i Amerike i sve su one počele sa sličnom proizvodnjom za američko nezasito potrošačko tržište i pomalo naneli udar Kini. Kina je tražila od Amerike da se ta konkurencija uništi i da zaista nastave kako su i počeli. I bi tako. Na neki volšeban način ekonomije mnogih država pa i mini konkurenata Kine, su zaustavljene. Oporavak za te daleko manje ekonomje će biti 10 puta teži nego za Kinu. I to je korona rešila. Ako sam ikada napisao teoriju zavere, to nije ovo ovde. A koliko nije, e u to ni sam nisam siguran. Predlažem, dakle ne savetujem jer se ne smatram toliko baš pametnim, da posmatrate sledećih meseci i par godina, koliko brzo će se Kina i Amerika oporaviti. Samo nemojte da nokautirate sami svoje misli i da trčite sa propašću Amerike. Nije ona ni blizu te propasti. Čak šta više, Amerika je u vrhu svoje moći. Da li je taj momenat prošao, nije još moguće reći, ali će ipak još podosta vremena ostati najmoćnija sila. Zato ne preterujte sa svojim željama. To je, na žalost, ono što se zove gruba realnost na koju smo mi uvek radi da zažmurimo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *