КИСИНЏЕР, ХАБЕРМАС и СОРОШ заједно имају 284 године и још доносе одлуке

KISINDŽER, HABERMAS i SOROŠ zajedno imaju 284 godine i još donose odluke

20 jula 2022

Čini se da rat u Ukrajini više potresa Zapad kao kriza smisla nego kao humanitarna katastrofa. Ključne pozicije u njegovoj interpretaciji simbolički zauzimaju tri starca koji zajedno imaju 284 godine: Henri Kisindžer (1923), Jirgen Habermas (1929) i Džordž Soroš (1930). Pojmovi „realpolitike“, „ustavnog patriotizma“ i „otvorenog društva“, čiji su oni najpoznatiji promoteri, decenijama su služili i služe kao alat političke pragme u tumačenju smisla istorijskih procesa. Zato su sudove o Ukrajini i Rusiji koje su ova tri živa svedoka Drugog svetskog rata poslednjih nedelja dali, preneli svi svetski mediji i o njima se raspravlja.



Prisećajući se svoje izmaštane Vizantije, Vilijam Batler Jejts je 1927. godine napisao stih „Nema zemlje za starce”. Njemu su tada bile šezdeset dve; četiri godine ranije je dobio Nobelovu nagradu za književnost. U to vreme je u Sjedinjenim Američkim Državama prosečan životni vek muškarca iznosio oko 53 i po godine, pa se može reći da je i sam pesnik bio strašno star. Imajući u vidu da je trenutni prosečni životni vek muškarca u SAD oko sedamdeset i osam godina, mogli bismo reći da je, prema tim merilima, Jejts u to doba bio, po današnjem standardu, već duboko zagazio u devedesete.

Mnogi ozbiljni biolozi i antropolozi tvrde da je jedna od ključnih razlika Homo sapiensa u odnosu na druge životinjske vrste briga za stare jedinke. Petar Medavar, dobitnik Nobelove nagrade za medicinu i fiziologiju, u jednom nezaboravnom eseju tvrdi da su likovi mudrih starih orlova ili vukova sa naočarima na glavi, iz bajki ili stripova, teška fikcija ili antropomorfizacija. U životinjskom svetu jedinka koja više nije fizički u stanju da se izbori za opstanak vrlo brzo umire. Pojednostavljeno govoreći, a kao u parafrazi onih Bregovićevih stihova, mesožder bez zuba je praktično već mrtav.

Religiozni ljudi i filozofi-moralisti lako će naći razlog zašto se ljudi ponašaju drukčije, odnosno zašto se brinu za „seniore” vlastite vrste. Evolucionisti su pak mnogo manje sentimentalni, a mnogo skloniji praktičnim i pragmatičnim interpretacijama. Po njima je suština „funkcije” staraca u društvu briga za mlade, ponajpre one s kojima dele genetski materijal, odnosno prenos znanja i iskustva.

Više od svedoka epohe

Dok traje rat u Ukrajini i dok ljudi na Zapadu imaju osećaj da se u Evropi prvi put nakon osamdesetak godina vodi rat, čini se da ključne pozicije u njegovoj interpretaciji simbolički zauzimaju tri starca kojima jedina zajednička stvar nipošto nisu samo poodmakle godine. Navedimo ih po hronologiji rođenja: Henri Kisindžer je rođen u maju 1923. u Firtu, u Nemačkoj; Jirgen Habermas je rođen u junu 1929. u Gumersbahu, takođe u Nemačkoj; naposletku, Džordž Soroš je rođen u avgustu 1930, u Budimpešti, što će reći u Mađarskoj.

Između rođenja najstarijeg i najmlađeg „člana” ovog ad hoc trojca je sedam godina razlike, a između njihovih rodnih mesta je jedva nekoliko stotina kilometara, i to cestovne, a ne vazdušne udaljenosti: između Gumersbaha i Firta nešto manje od četiri stotine kilometara, a između Firta i Budimpešte nešto više od sedam stotina.

Ova trojica staraca u javnosti Zapada već decenijama su opštepoznate figure. Prvi se doživljava kao političar, drugi kao filozof, a treći kao biznismen i filantrop. Međutim, granice između njihovih „sfera delovanja” su ipak dosta fluidne. Daleko od toga da Kisindžer nije i mislilac, daleko od toga da je Habermasov angažman lišen političkog, daleko od toga da Soroš nije i političar i, ako baš ne filozof, a ono barem popularizator filozofije.

Milan Kundera je negde napisao da je vrhunac uspeha nekog romansijera to kad simbolički „patentira” neki pojam kao što je Kafka patentirao „proces”, Kami „apsurd”, Kuci „sramotu”, a Dostojevski, recimo, „zločin i kaznu”. Slična teza mogla bi da vredi i generalno za ljude s glasom u javnosti, naročito za pripadnike „delatne manjine” koji usmeravaju trendove, da baš ne kažem – procese.

Realpolitika, ustavni patriotizam, otvoreno društvo

I zaista, sva trojica naših „junaka” poznata su po pojmovima i konceptima koje ako i nisu sami skovali, danas su praktično neodvojivi od njih. Kod Kisindžera je to pojam „realpolitike”, kod Habermasa „ustavnog patriotizma”, a kod Soroša „otvorenog društva”.https://www.youtube.com/embed/5WvLU9L-7wIRazgovor sa Noamom Čomskim (1928)

Zadržimo se malo na ovim konceptima. Većina istraživača tvrdi da je pojam „realpolitike” u tom i takvom obliku prvi upotrebio nemački novinar i političar Ludvig fon Rohau (1810-1873). Ako on i jeste na taj način prvi poredao suglasnike i samoglasnike u tu reč, preteče sadržaja tog pojma su brojne: od Sun Cua, Tukidida i Ibn Halduna preko Makijevalija, Rišeljea i Tomasa Hobsa, do Klauzevica, Bizmarka i Meterniha.

Priču o „ustavnom patriotizmu”, Habermas i njegovi sledbenici su pokušavali da primene na različitim geografskim širinama i istorijskim epohama. Sam pojam prvi put navodi Dolf Šternberger, i to 1979, o tridesetoj godišnjici utemeljivanja Savezne Republike Nemačke. Od tada je, međutim, pojam često potenciran i variran, pa i na našim prostorima: od BiH do Crne Gore.



Naposletku, famozna fondacija Soroševa pod imenom „Otvoreno društvo”, a što je pojam koji se već decenijama skoro sinonimno navodi uz ime i prezime mađarsko-američkog biznismena i filantropa, potiče iz naslova knjiga Karla Popera Otvoreno društvo i njegovi neprijatelji, izvorno objavljene 1945.

Kriza smisla

Rat koji trenutno besni u Ukrajini, Zapad više potresa kao kriza smisla, nego kao humanitarna katastrofa. Kad je onomad Semjuel Hantington pisao o „sukobu civilizacija”, unutar te podele sveta Rusija i Ukrajina su spadale u istu civilizaciju (istočno-pravoslavnu) te stoga između njih ne bi trebalo da bude konflikta.

U površnim interpretacijama, Hantington je doživljavan kao pesmistični pandan Fukujaminoj tezi o „kraju istorije”. U još površnijim tumačenjima samog Fukujame, „kraj istorije” je trebalo da znači da ratova kao istorijskih događaja više neće biti, pa bi u tom smislu ovaj aktuelni rat još i više bio demanti te teze.

Fukujama, međutim, nigde i nikad nije govorio kako kraj istorije „znači kraj svetskih događaja”, nego naprotiv da on kao takav predstavlja isključivo „kraj razvoja ljudskog mišljenja o glavnim načelima”. Drugim rečima, po Fukujami liberalna demokratija u teoriji više nema pravu globalnu i univerzalističku alternativu.

I ne samo to. Još pre više od trideset godina, kako nedavno podseća Tarik Haverić, Fukujama eksplicitno kaže kako kraj istorije nipošto „ne podrazumeva kraj međunarodnih sukoba per se (…) još će postojati etničko i nacionalističko nasilje na visokoj i možda još višoj razini, jer su to poticaji koji nisu potpuno iživljeni, čak ni u nekim delovima postistorijskog sveta”.

Posle kraja istorije

Dominantna interpretacija rata u Ukrajini u zapadnim medijima uklapa se u izvornu i dovoljno široko tumačenu Fukujaminu tezu. Po njoj se Ukrajina opredelila za poredak liberalne demokratije karakterističan za Zapad, a napad „istorijski prevaziđene” ruske diktature nema veze sa osećanjem potencijalne vojne i sigurnosne ugroženosti, nego sa strahom Putina da Ukrajina upravo samim Rusima ne posluži kao „izlog” superiornosti liberalne demokratije.

Ipak, upravo trojica mudrih staraca iz naše priče protive se ovakvoj simplifikaciji. Kisindžer je pre neke dve nedelje iz Davosa, kako je to u svom tekstu na Oko portalu lepo sažeo Dragan Bisenić, poručio da Rusija „ne samo da je već 400 godina deo Evrope već da je u ključnim trenucima bila garant održanja ravnoteže moći na Starom kontinentu”. Kisindžerova poenta je kristalno jasna: „Nadam se da će Ukrajinci mudrošću odmeriti herojstvo koje su pokazali…. Pregovori moraju da počnu u naredna dva meseca jer će se inače stvoriti tenzije preko kojih neće moći tako lako da se pređe. Idealno, linija razdvajanja trebalo bi da bude povratak na prethodno stanje stvari. Insistiranje na nastavku rata nakon što prođu ta dva meseca ne bi dovelo do slobode Ukrajine, već do novog rata protiv same Rusije”.

Naravno, ukrajinski predsednik Zelenski jedva je dočekao da Kisindžerovu bojazan „da bi poraz Rusa bio fatalan za Zapad jer bi doveo do reorganizacije evropske hijerarhije moći” iskoristi da ga usporedi sa Čemberlenom i Dalađeom u Minhenu razrađujući omiljenu tezu o „Putleru”.

Kriza identiteta

Nepune četiri nedelje pre Kisindžerovog nasupa u Davosu, Habermas se oglasio autorskim tekstom u Zidojče cajtungu. Izuzetno pronicljivo on piše o „novoj nemačkoj krizi identiteta” koja se javila sa ratom u Ukrajini.

On detektuje „zapanjujući preokret kod nekadašnjih mirotvoraca” i efektno analizira tu novu poziciju: „Novi pristup se oslanja na mlade ljude u našem društvu koji su senzibilisani na normativna pitanja, koji ne kriju svoje emocije i koji su bili najglasniji u zahtevima za veći angažman Nemačke u Ukrajini. Nova ratna realnost kao da je raspršila sve pacifističke iluzije. (…) Bez obzira na moje poodmakle godine, moram reći da sam pomalo zatečen promenom u samom temelju naše političke kulture i njenih podrazumevanih normi i vrednosnih orijentacija naše dece i unuka. Čak i konzervativni mediji prozivaju tužioce Međunarodnog krivičnog suda, iako taj sud Rusija, Kina i SAD još uvek ne priznaju. To pokazuje svu ispraznost strastvene identifikacije sa sve oštrijim moralnim kritikama nemačke uzdržanosti. Ratni zločinac Putin možda zaslužuje da bude izveden pred sud, ali on i dalje ima pravo veta u Savetu bezbednosti UN-a i može da nastavi da preti svojim protivnicima nuklearnim ratom. S njim se još uvek mora pregovarati o završetku rata, ili barem o prekidu vatre. Ne vidim ubedljivo opravdanje zahteva za politikom koja bi, uprkos mučnim, sve nepodnošljivijim patnjama žrtava, de facto dovela do odustajanja od utemeljene odluke da se izbegne direktno učešće u ovom ratu”.

Sorošev iskaz o ratu u Ukrajini potiče takođe iz Davosa, ali je lapidarniji od Kisindžerovog. On je pozvao svet da „iskoristi sve svoje resurse da što ranije okonča rat”, dodajući „da je najbolji i možda jedini način da se očuva naša civilizacija da se što pre porazi Putin”.

Upravo zbog te lapidarnosti, Soroševa izjava daje širu marginu tumačenja pa bi mnogi rekli da bi on pre nego Kisindžer i Habermas podržao direktno uključivanje Zapada u pravi rat sa Rusijom, mada sam Soroš to nigde eksplicitno ne kaže.

I dok oni mladi ljudi iz Habermasovog teksta opsednuti „normativnom moralnošću” kao da nemaju nikakav problem sa mogućnošću nuklearnog rata, sva tri ova starca, suštinski, u nekom širem smislu, na zalasku životu, kao da mnogo više brinu za svet. U kontekstu one poslovične zdravorazumske kalkulacije o svetu koji se ostavlja deci, možda nije nevažno pomenuti da Kisindžer ima dvoje, Habermas troje, a Soroš petoro dece.

Džordž Bernard Šo, cinik koji je umro sa navršene devedeset i četiri, primetio je jednom prilikom da je mladost toliko divna stvar da je prava sramota da u njoj uživaju samo deca i omladina.

Ako je mladost, na neki način, i vreme „biološkog optimizma” odnosno fokusa na budućnost, tri starca koji su junaci ovog teksta svakim danom, da parafraziramo Matiju Bećkovića, bivaju sve mlađi.

(Muharem Bazdulj/Oko)

KOMENTARI



18 komentara

  1. Gagi says:

    Sva ova naklapanja i "sveobuhvatne" analize ovih svetskih mafijasa i olosa su intelektualni promasaj. Gubljenje dragocenog vremena u proucavanju ovih zlotvora je zaista nesto sto ozbiljnim ljudima nije potrebno. Ljudozderi i sotone se preko svojih dobro uredjenih organizacija jos uvek reklamiraju kao neka posebna vanvremenska intelektualna kasta. A stvar je vrlo prosta,trebao bi neko da pobroji sve ratove i izginule po svetu njihovom "intelektualnom" zaslugom. Kao sto mozemo primetiti, nevidljivi (za razliku od njih) umovi i duhovnici sa istoka ih totalno ignorisu kao neke vazne svetske cinioce, smatraju ih obicnim ljudskim sljamom. To pokazuju na praktican nacin jer su resili da srede i ociste svoju kucu od njihovih "intelektualnih" podmetacina. Obracunavaju se sa nekim otvorenim drustvima i nebrojenim slicnim remetilackim faktorima koji su posejani kod slobodoljubivih naroda u cilju zbunjivanja i drustvene manipulacije. Jesu ti projekti bili "kukavicje jaje" koji su morali preko njihovih spijuna biti implementirani u drzavama u nameri sludjivanja naroda. A namera je prosta, dok su narodi sludjeni i zabavljeni utopijskim pristupom ka "savremenijem i pravednijem" zivotu, za to vreme ovi mafijasi sire svoju duhovnu i materijalnu interesnu sferu preko svojih spijuna i placenika. UVEK je na zapadu u prvom planu bio INTERES, danas ga ne ostvaruju sabljom vec podmuklim sludjivanjem i podmetacinom da su svi narodi ravnopravni. Shodno tom principu svi mogu imati svoje nezavisne drzave. Naravno, oni ce voditi racuna o tim novim drzavama i otimati iz njih sta stignu i koliko mogu. Istok je davno procitao ovu mafijasku "intelektualnu" prevaru i zbog toga je najurio i pogasio ove "dobrodusne" kolonizatorske organizacije. Danas oruzano zavrsavaju svoje oslobodjenje uz teske zrtve i gubitke u ljudstvu, moraju NAJZAD da se oslobode teskih zapadnih bukagija.

  2. Čudoser iz Nazareta says:

    Ma nek si jedu gowna.

  3. milorad5 says:

    Koliko sam upoznat soroš je bacio kašiku već a ova dvojica su predvidjeni do kraja god.najkasnije a i klintnova ide na kaficu kod madlenke.Biće još sarana u toj ekipi i to dosta do kraja god.Ima protokol u vašingtonu da padne s nogu,bajdna treba da sarane već se ubajatio u frižideru a ovi odlaze podhitno.Svi oni su krivci izmedju ostalih za ovo što se dešava zajedno sa par američkih,francuskih i engleskih oligarhijskih familija,sve odgovorne će potepamo:)BRZO.Pravda i kazna su ovih dana naglo ubrzane,imali smo nekih problema u šalterskoj admnistraciji ali to je sredjeno:):)

    • Jedan tamo, ne znaš ga ti... says:

      Potepati nabrojane je nepravedno preblaga kazna, dobri moj Milorade. Sami su smislili spaljivanje veštica. Trebalo bi baš tu proceduru ispoštovati kada je ovaj vražji nakot u pitanju.

    • Kosovac says:

      @ milorad5, …..Ako je Soroš bacio kašiku, sorošoidi je nisu bacili.

      • Rista Bre says:

        Kosovac, nije Zapadna politika proizvod Soroša, nego je Soroš proizvod politike Zapadnih naroda. Zato je tačno da postoje, kako ih ti zoveš Soroševci, jer oni su u stvari teoretske osnove politike i osvajačkih ratova Zapadnih naroda. Nije njih Soroš napravio, jer on nema takvu moć, nego je nikao među njima i lakta se kao neki vođa, iako on sam ništa ne odlučuje. Kada te soroševce pripišeš samo jednom teoretičaru čije dolare izvlače zapadni komandanti da pospu svoje osvajačke i pljačkaške puteve biserima, onda je to neshvatanje odnosa koji vladaju na Zapadu. Soroš je posledica i jedna od usputnih manipulacija Zapadnih vođa. Ima značaj sve dok ima dolare kojima podržava osvajanja i pljačke. Kada mu izvuku sve dolare, postaće beznačajan osim za Bazdulje. Nemoj da gubiš vreme sa usputnim stvarima. Ostavi to Bazduljima.

        • Kosovac says:

          @ Rista Bre, …..Znao sam da će dežurni branitelji sorošoida da pokušaju da pokvare ovaj moj veoma dobar komentar. Evo, odmah su se javili Rista i persida da potvrde i dokažu „Ako je Soroš bacio kašiku, sorošoidi je nisu bacili“.

      • persida says:

        Kostolomac da se izjasni da li podrzava pedofiliju. Ako nije u stanju to da ucini, onda neka nas vise ne laze da protiv sorosoida jer je pedofilija bitna stvar u njihovoj ideologiji. Gukni Kostolomce, da li si za ili protiv??? Ha, ha, ne smes. Sada je jasno zasto se Kostolomac osvrce samo na politicke, a nikada na analne sorosoide.

  4. Rista Bre says:

    Koja idiotska reklama Zapadnoj propagandi. Bazdulj kanda sprema neku disertaciju na Zapadu, šta li. Kada neko nema svoje vlastite stavove, onda se gađa svim mogućim naučenim visokonaponskim rečima i navodima. Bazdulj je naveo negde oko 150 izjava drugih ljudi, napravio pominje a sve zato da se prikaže pametan. Ti ljudi NE vode politiku Zapada, nemaju nikakvu praktičnu snagu, ne donose nikakve odluke i nemaju nikakav uticaj na stavove istočnih naroda, osim što ih ponekad i pomalo nerviraju jer ih razni Bazdulji neprekidno reklamiraju. Da i ja nekog navedem, ne vredi, ali pročitajte Gagijevu izjavu i biće vam jasnije. Ovo je čista Zapadna propaganda i kao i sve njihove propagande, služi zbunjivanju ljudi i pravljenje nakaza od njih. Od svih gluposti ima i poneka dobra rečenica, ali se razvejala u silnim navodima glupih izjava onih 150 spomenutih ljudi na koje se škrabač gornjeg teksta oslanja. Kada neki intelektualac ima samo poluintelekt, onda to izgleda kao i ova Bazduljeva rašomonijada. Gornji tekst je sramota inteligencije, ako tako nešto uopšte klima u glavi književnika koji se potpisao iznad gornjih pisanija. Ko da ih je vadio iz debelog creva sa zakašnjenjem. Kome ste pisali ove gluposti i navodili ove silne citate, Bazdulj? Gde su vaši stavovi? Ne znam ko je Bazdulj i iznad svega mi sada drago što nešto ne znam.

    • persida says:

      Risto, nije dobro sto ne znas ko je Bazdulj. Baja je postao "neko i nesto" preko sorosevskih medija. Da to znas, shvatio bi da je Kostolomac maskirani sorosoid. A tek njegovo odbijanje da se izjasni protiv pedofilije? Pa, to je uzas, covek tvrdi da je pravoslavan, a nece da osudi pedofiliju. Pa, ko namece Srbima pedofiliju asko ne sorosevci?

      • Jedan tamo, ne znaš ga ti... says:

        Perso, ne ložite ga! Sutra će se već istripovati da je "najveći poznavalac lika i dela" dotičnog "novoverca", daveći sve nas ovde. Zar ne osećate da je bre, veći "bazdulj" i od samog Muharema ? Sa "šizovima i nervnim bolesnicima" mora se postupati suptilnije. Kud mu rekoste da "ne zna" !?

  5. 1389 says:

    Propala sva tri starca, koja će za 10-15 godina biti zaboravljena kao zaludjeni analitičari koji nisu mogli da pomene svet...

  6. Kosovac says:

    Poštovani Muharem Bazdulj je napravio odličnu analizu o ovoj trojici Čivutina i njihovom pogubnom delovanju po čovečanstvo. Da je analiza odlična, to sam zaključio čitajući kompletan tekst, a da je super odlična zaključio sam posmatrajući reakciju i pisku ovih domaćih džavolčića Gagi Rista persida.

    • persida says:

      Ako ti je Muharem gazda, dobro je to znati. Upitaj se samo: ko bi danas bio Muharem da nije bilo rata i srpskoga poraza? Ko bi danas bili Jergovici, Bazdulji, Basare, Zurici, Pancici...??? Oni su bar javno sorosoidi, a ti si, Kosovce, tek kandidat. Nadam se da ce te Bazdulj staviti na spisak ozbiljnih kandidata i poceti sa tobom pregovore veoma uskoro.

  7. padre says:

    Ne zna se, ko je gadniji ni ko je odvratnija osoba!

  8. Jedan tamo, ne znaš ga ti... says:

    Baš sam se pitao da li će onaj maloumni mentol naići i ovde da se prose*ava. Zašto li sam uopšte sumnjao. On o svemu, ali BAŠ o svemu ima "mišljenje". I tom naravno, tupavo i pogrešno. Kakav udav, Bože blagi. Mod, daj skloni ove budale odavde! Tim imbecilima Vukadinović ne dozvoljava ni da prismrde tamo, na njegovom kulturnom sajtu. Vi od svog portala pravite brlog za primitivnu i izvetrelu eks-kom gerijatriju. Pa, dokle bre? Skini nam ih s ku*ca više. Nek se učlane u SNS pa neka prosipaju "mudrost" sa Žvalavim, Vulinima, Vesićima, Đukama, i sebi sličnim majmunima i bizonima...

    • Rista Bre says:

      Ti si ionako prolupo, još malo pa će te strefi srčka. Drago mi je što se kidaš ko trulo klupče. Ipak, aj da ti objasnim, iako ti ni to nećeš razumeti. Važno je da čitaš, a ti ćeš sigurno pročitati i ma kolko bio ograničen, tvoj mozak će zadržati mudre savete od mene tebi ti. Nema veze da li volimo AVa ili ne volimo. Nismo ga mi postavili tamo gde je a izgleda radi i neke grozne stvari sa Saudijcima, koje Saudijci nisu uspeli u rusiji, ali sve to nije dovršeno. Pasad ovako. Kada je došao na kvisling vlast sa popustima, AV je radio polako i sve više izgrađivao diktaturu. To nije neka tvrda diktatura, ali rezultati jesu. Vidi majmune. Preuzeo je Pokrajinsko Veće u Novom Sadu sa svojim krelcima i rad starog veća punog Hrvata i Mađara na otcepljenju vojvodine, bio je završen. Bar za života AVa. Nadalje, izbacio Čankove iz javnosti, utišao sve ženske u crnom, Nataše i slične akrepe, Milićku(ako se ne varam) postavio za "ambasadora" u Švajcarskoj, starletu poslao u Švedsku kao nekog zamenika ambasadora, dakle SVE ih je izbacio iz javnosti a pre toga su nas jele i maltretirale danonoćno. Više se ne čuju. Najgore za takve ograničene osobe kao što si ti, pokazao je da su svi naši vajni rodoljubisti samo lovci na fotelje, a to su recimo Obradović, Šešelj, Vukadinović, na tvoju žalost. Vukadinović nije da ne pušta nikog na svoj iznervirani i izpatriotisani sajt, nego ga uvenulo rodoljublje koje se istopilo kada je preko Vlaške stranke na jedvite jade postao "cenjeni" poslanik, dakle, uvenulo mu sve i sada pokušava malo da se pere preko nekog sajta. Niti znam da ga ima, niti me zanima jer tamo su izgleda takvi podrepaši kao što si ti. I taj tvoj Vukadinović, nekada moj omiljeni rodoljub, danas diže svoju dvostruko ugojenu rukicu za sve što AV predloži i na taj način osigurava svoje dodatne kalorije na valogu skupštine. Za tebe je on "kulturan sajt"? Pa jeste, kad si plići od njegovog valoga. E, sad i nešto teško. Zalutalog rodoljubistu Dmitrija je spasao od čiste propasti posle katastrofalnog uređivanja nemačke VN i postavio ga za bez foteljnog mininistra sa pristupom valogu. I Dmitrije se čuje samo kad se seti da je nekad bio rodoljub koga smo svi cenili. Taj dripac AV je postavio mnoge na svoje mesto, razotkrio njihovo lažno rodoljubisanje i svi su namah zaćutali daveći se na valogu uz teške uzdahe. Te valoge ti plaćaš, ali bar nešto dobro od tebe. Pomažeš da se naši bivši, komunistički odrasli i odgojeni rodoljubisti ne čuju kao da više nisu živi. Prodali se za valog. Pozdravi tvoga Vukadinovića od Riste. Ja i nemam pojma da on ima neki sajt. Aj budi drug pa ne jedi govna više kada ne znaš ko ti ih servira. Još im se i diviš. Uostalom, od danas vas takve akrepe više ne tretiram. Ima mnogo lepih stvari o kojima treba pisati a ne da se kližem po vašim govnima koje sejete na sve strane. Šta jedete kad sve gde se pojavite, smrdi? Moderator me podvalio i obruko načisto. Mislio sam da neće objaviti komentare a to što ih objavio, zaista me posramilo. Ovaj zadnji deo nije za tebe limitirani. Ti to ne razumeš. Od danas si sam na zadnjoj liniji fronta. Ako ti se ne bude sviđalo, reko sam ti - skoči u septičku jamu.

    • Jedan tamo, ne znaš ga ti... says:

      Šintera, zovite šintera! Nek vodi "bre" džukelu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *