Koliko se ukrade na centimetru tanjeg asfalta

Koliko se ukrade na centimetru tanjeg asfalta

29 aprila 2013

2_1065529216_Dlis0211Na kilometru autoputa ako se propisana debljina asfalta smanji za samo jedan centimetar, može da se ukrade, kako tvrde građevinci, jedan dobar „mercedes“, odnosno od 60.000 do čak 100.000 evra.

„Putevi najviše koštaju kada su loše napravljeni. Tada su najskuplji, a takvih kod nas ima puno. Imamo samo šminku, osnovni standardi pravljenja puta nisu poštovani, ne uradi se dobro donja podloga, a to se još zakamuflira asfaltom čija debljina takođe nije po standardima, i onda za samo nekoliko meseci na istom tom putu krene sanacija, za koju lokalne samouprave nemaju para“, kaže za “Blic” Goran Rodić, građevinski stručnjak.

Koliko tačno na kraju košta jedan kilometar puta u Srbiji, nije moguće izračunati, jer u taj iznos ne ulazi samo cijena investicije već i novac koji posle odlazi za održavanje i sanaciju jer putevi nisu dobro urađeni. A taj podatak niko nema, ni „Putevi Srbije“ ni „Koridori Srbije“.

Asfalt jednako dobra zarada – računica je sa kojom veliki broj građevinskih firmi prihvata poslove i pored nerealno niske cijene po kojoj ga dobiju.

„Cena centimetra asfalta po kvadratu je 150 do 200 dinara. Dovoljno je da se ne ugradi samo jedan centimetar asfalta na kilometar dužni i ako je širina druma šest metara, investitor je oštećen za milion do milion i dvesta hiljada dinara. Ovaj primer se odnosi na običan put, dok iznos za pun profil autoputa, čija je širina nekoliko puta veća, dostiže i do 100.000 evra“, kažu upućeni u ove mahinacije.

Kada bi se obavio pregled, pitanje je koliko saobraćajnica u Srbiji bi zadovoljilo standard po kome gornji noseći sloj mora da ima 15 centimetara, a završni, habajući sloj asfalta pet do šest centimetara.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *