KRIJU ZLOČINCE – Zapadna javnost zaboravila na obaranje malezijski avion

KRIJU ZLOČINCE – Zapadna javnost zaboravila na obaranje malezijski avion

27 avgusta 2014

sve--UKRAINA-pao ruski _620x0Dokazi rasuti na 35 kvadratnih kilometara po poljima suncokreta i oranicama, crne kutije, satelitski snimci, armija međunarodnih eksperata i istražitelja… Svi oni, umesto da daju odgovor o uzrocima najsmrtonosnijeg obaranja putničkog aviona u istoriji, postali su novo „oružje“ ukrajinskog sukoba.

Od rušenja „boinga 777“ na letu 17 „Malezija erlajnsa“, u kome je 283 putnika i 15 članova posade iz deset zemalja poginulo u ratom zahvaćenoj Donjeckoj oblasti Ukrajine, na oko 40 kilometara od granice sa Rusijom, prošlo je 40 dana. Istraga tapka u mestu, a sumnje i međusobne optužbe se roje. A izjava ruskog šefa diplomatije Sergeja Lavrova od pre nekoliko dana da se „stiče utisak da su svi izgubili interesovanje za istragu“ samo je potvrda da mnogo toga nije još uvek jasno.

Crne kutije i zapise iz pilotske kabine pobunjenici su predali još 21. jula malezijskim vlastima, a one ih poslale na ispitivanje u Britaniju. Tim od 25 stručnjaka iz Ukrajine, Rusije, Nemačke, Britanije, Austrije, Malezije i SAD u Holandiji, odakle je dve trećine žrtava, utvrđuje šta je oborilo avion. Koriste, kako kaže holandski ekspert Vim van der Vagen, zapise glasova, podatke iz crne kutije, satelitske snimke, informacije kontrole leta i fotografije ljudi koji su imali pristup mestu nesreće. Dodatno, Malezija je uputila tim od 133 zvaničnika i eksperata u Ukrajinu, Australija 45 stručnjaka, Britanija šest, a SAD su spremne za ulogu savetnika u istrazi.

Sve to, ipak, ni za pedalj nije pomerilo rašomonijadu oko rušenja aviona. Američki i ukrajinski zvaničnici se drže svoje odmah „izbačene“ tvrdnje da su projektili zemlja-vazduh sistema „buk“ najverovatniji uzrok pada aviona. Američki obaveštajni izvori, na osnovu presretnutih razgovora, tvrde da su ih ispalili proruski pobunjenici. Ukrajinska vlada kaže da su ih lansirali „ruski profesionalci, uz koordinaciju iz Rusije“.

Moskva opet kaže da ova verzija događaja nije zasnovana ni na jednom prikazanom dokazu. Rusko Ministarstvo odbrane je 21. jula saopštilo da se u vreme pada aviona ukrajinski borbeni avion „su-25“ približio na tri do pet kilometara putničkom avionu, a da satelitski snimci pokazuju da je ukrajinska armija približila nedugo pred pad aviona 17. jula, ovoj oblasti približila sistem „buk“, da bi ga ponovo odgurala dan kasnije. Teorija o rušenju aviona projektilima iz borbenog aviona, koji je pratio putničku letilicu, pojavila se i u SAD i Maleziji, među analitičarima.

Preliminarni rezultati istrage očekuju se u Hagu krajem avgusta, ali bez upiranja prsta u potencijalnog krivca. Već je saopšteno da neće u potpunosti biti objavljeni podaci crnih kutija, a Kijev odbija da objavi razgovor pilota i dispečara.

PRIPREME ZA SUĐENjE

I pored toga što krivca još nema, čak 200 policajaca u Holandiji priprema slučaj rušenja malezijskog „boinga“ za sud. Još su, međutim, daleko od odgovora na pitanje gde bi suđenje trebalo da se održi, kako bi glasile optužnice i na koji način bi se osumnjičeni doveli u sud. Zna se samo da suđenje neće biti u Međunarodnom krivičnom sudu u Hagu.

KOMENTARI



Jedan komentar

  1. FORum LIvii says:

    Zna se samo da suđenje neće biti u Međunarodnom krivičnom sudu u Hagu. Pa on je rezervisan samo i iskljucivo za Srbe !

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *