КУРЦ ПОДНЕО ОСТАВКУ

KURC PODNEO OSTAVKU

10 oktobra 2021

Austrijski kancelar Sebastijan Kurc podneo je ostavku.



Na njegovo mesto dolazi ministar spoljnih poslova Aleksandar Šalenberg, predložio ga je Kurc u svom obraćanju medijima.

U svom govoru on je poručio da navodi protiv njega potiču iz 2016. godine i da će on dokazati da oni nisu istiniti.

„Mnogi političari su to doživeli, ali ovaj put je drugačije jer je koalicioni partner rešio da zauzme stav protiv mene“, jasan je bio Kurc.

Zahvalio je vladinom timu koji je rekao da će napustiti funkciju ako dođe do njegove ostavke, ali kako je rekao „ovde nije reč o partijskim interesima, ni o njegovoj ličnosti, već o zemlji“.

„Povlačim se da bih izbegao haos i kako bi se rešila pat pozicija u kojoj se nalazi koalicija. Biću šef poslaničkog kluba OVP u parlamentu“, zaključio je Kurc.

Podsetimo, austrijski kancelar Sebastijan Kurc pod istragom je zbog sumnje na korupciju, saopštili su tužioci 6. oktobra, posle pretresa nekoliko ministarstava i kancelarija vladajuće Narodne partije Austrije (OVP) na čijem je čelu Kurc.

Tužilaštvo za borbu protiv korupcije je pored Kurca pod istragu stavilo još devet osoba i tri organizacije.

Kurz je pod istragom je zbog tvrdnji da je državni novac Ministarstva finansija upotrebljen u koruptivnom poslu, kako bi se u tabloidnim novinama osiguralo pozitivno izveštavanje o stranci na čijem je čelu austrijski kancelar, objavili su tužioci.

KOMENTARI



Jedan komentar

  1. Kosovac says:

    Sorošoidi su veoma lukavi, tu im skidam kapu, tu su najjači. Fol, smenjuju Kurca zato što je državni novac Ministarstva finansija upotrebljen kako bi se u tabloidnim novinama osiguralo pozitivno izveštavanje o stranci na čijem je čelu austrijski kancelar, Ako je to baš razlog, onda bi trebali da smene sve ministre i sve komitetlije iz Evropske Unije. Svi oni plaćaju novine, televiziju, pisce udžbenika, kako je onomad rekao Đinđa Minđa, radi reklame – što je naravno potpuno legalno. Znači, to je legalizovana korupcija, kao lobiranje recimo. Ko zna šta je Kurc pogrešio, pa ga smenjuju. Možda je branio stranačkog kolegu Vučića, što u ovom vremenu nije nikako oportuno. ……………I u Srbiji je to pozitivna praksa, evo primera iz izveštaja Verice Barać koji je ona uradila još u vreme Borisa Tadića, kodža odavno: ……….“…. Ministarstvo zdravlja godišnje izdvaja oko 35 miliona dinara za promocije u medijima. Najveći deo sredstava potrošen je u okviru kampanje za vakcinaciju protiv virusa H1N1 „Zavrni rukav“. Zato se može zaključiti da je to razlog zbog kojeg je veoma mali broj medija objektivno izveštavao o poslu hitne nabavke vakcina protiv virusa H1N1 tokom 2009. godine, pa su građani, umesto objektivne informacije, od medija dobijali samo zvanične pozive da se vakcinišu. Odgovornost Ministarstva zdravlja i ministra Tomice Milosavljevića u tom poslu, u medijima, je vrlo retko dovedena u pitanje, iako se na kraju ispostavilo da je postupak nabavke bio sporan, a količina nabavljenih vakcina velika i nepotrebna. ……….“…. Odmah iza Telekoma je Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja, koje godišnje potroši ne manje od 1,5 miliona evra na promocije, a da pri tom nema potrebu da reklamira „svoje“ proizvode. Tom Ministarstvu bi se s pravom mogao dodati sektor za medije, s obzirom na nivo izdvajanja, koja se ne prikazuju kao oglašavanje, već kao istraživanja, ili pružanje specijalizovanih usluga. Ovo Ministarstvo je 2009. na oglašavanje potrošilo tek nešto više od pola miliona dinara, ali je sa drugih budžetskih pozicija utrošeno između 130 i 150 miliona dinara na promocije, čime je kupljen reklamni prostor u medijima. Ministar Dulić je najznačajnije ugovore zaključio sa Ringierom (Blic, Alo) na ime pružanja usluga istraživanja iz oblasti životne sredine, godišnje vrednih blizu pola miliona evra (47,2 miliona dinara). Ringier se obavezao da rezultate istraživanja objavi u dnevnim listovima Blic i Alo, kako bi rezultati istraživanja bili dostupni javnosti. Iako na sajtu Blica ima dosta tekstova koji se bave ovom oblašću, pretražujući taj sajt nismo uspeli da pronađemo tekstove o istraživanjima koja je Ringier sproveo, a da je, pri tom, naznačeno da su plaćeni od strane Ministarstva. Takođe je upadljivo da je Blic tokom 2010. godine objavio izuzetno veliki broj tekstova u kojima se pominje ministar Oliver Dulić, najčešće u pozitivnom kontekstu: >Dulić u Kraljevo vodi 200 majstoraStanje životne sredine bolje nego laneSledeće godine gradnja 1633 stanaPolitičari navučeni na Fejsbuk<, i dr. Zabeleženi su samo retki kritički tekstovi u vezi sa postupkom koji je protiv njega bila povela Agencija za borbu protiv korupcije, zbog navoda o mogućem sukobu interesa u koji je dospeo zbog činjenice da njegovo preduzeće DG comp, posluje sa 70 preduzeća i institucija, koje se finansiraju iz budžeta Republike Srbije. Posledica ovakve saradnje medija i državnih institucija može biti relativizacija postupaka pojedinih državnih funkcionera i ublažavanje reakcija javnosti uz pomoć medija, umesto da upravo oni budu nosioci otkrivanja nezakonitosti i korupcije državnih organa….“. ……………Ovaj izveštaj je naravno Boris Tadić vezao mačku o rep i pustio niz čaršiju. ……………Detaljnije možete pročitati na Internetu, ukoliko Izveštaj Verice Barać nije stavljen u elektronski zaborav.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *