Милутин Милошевић: Трудим се да не пребацим преко гола

Milutin Milošević: Trudim se da ne prebacim preko gola

10 aprila 2019

TEK što se s „Dana komedije“ u Jagodini vratio s nagradom za najbolju epizodnu ulogu (Podstanar u „Balkanskom špijunu“ Narodnog pozorišta), briljirao je u „Vrtešci“ (režija Darjan Mihajlović) na Večernjoj sceni „Boška Buhe“. Od mirnog i „nesnađenog“ Kovačevićevog junaka do Šniclerove razuzdane Bludnice, za Milutina Miloševića je tek jedan glumački korak. Odmeren i gospodstven, ovaj mladi umetnik pokazao je široki raspon u tumačenju najrazličitijih uloga na gotovo svim beogradskim scenama, kao i u domaćim (pa i svetskim) filmskim projektima. Kako mu polazi za rukom da se tako lako i uverljivo „pretapa“ iz lika u lik, a svakom da svoj, osobeni pečat?

– Što više radite, idete iz predstave u predstavu ili iz filma u film, sve ste „razgibaniji“ – kaže na početku razgovora za naš list Milutin Milošević. – Glumac ide za svojim osećajem, ali u izboru sredstava mnogo može da mu pomogne reditelj. On ima širu sliku, usmerava vas, vodi, kontroliše. Sada zvuči moderno „manje je više“, da gluma deluje monumentalnije, s više značenja. Ipak, najbitnija je misao koju nosi karakter lika, zrno koje je pokretač radnje. Važno je na sceni misliti u realnom vremenu, da se sve odigrava ovde i sada. Publika je naš saučesnik i presudna je tačka susreta sa njom.

Već od prvih uloga („Trkač“ u „Radoviću“, „Banat“ u JDP, „Plastelin“ u Ateljeu 212) Milošević je pokazao da ume da iznese na pozornicu likove s bogatim unutrašnjim životom i da bez mnogo spoljnih sredstava ponudi paletu različitih umetničkih boja.

– Važno je da vam uloge ne dođu suviše rano ili prekasno, već treba da kao fudbaler udarite loptu punom nogom. Ali to ima veze i sa pređenom kilometražom, iskustvom, umećem da se prepustite zadatku bez velikih očekivanja od sebe. Ako mislim da moram da „pokidam“, prebaciću preko gola… Ponekad, pogotovo kad je reč o velikim piscima, sva značenja počnu da se razlažu po glumačkom biću tek na nekoj 15. reprizi. Koncentracija i prepuštanje ideji, bez opterećenja, vode vas do autentičnog izraza. Slično je vožnji snouborda: ako skrenete misli, pašćete ili izgubiti stabilnost. Kirovljev u Dostojevskom, Boris Davidovič u „Grobnici“, Beogradski fantom, pa i Albert u „Iluzijama“ – neki su od mojih likova sa intenzivnim unutrašnjim životom.

U vremenu u kome živimo, Milošević ističe da je bitno da se čovek „centrira“, u čemu je sport veliki pomoćnik i saveznik. Tu su i dobre knjige, filmovi, glumačke radionice:

– Svako iskustvo je korisno: što nam je život raznovrsniji i uzbudljiviji, utoliko je bogatija i ličnost. Ponekad se u jednoj godini desi pet premijera, a onda vas sledeće dve niko ne pozove da radite. Treba i sami da preduzmete nešto, da se otvorite. Tako ćete privući nove stvari i prilike. Oblikuju vas i okolnosti, ali i ono što vi u njima isprovocirate. Nemam plan u građenju karijere.

Naš sagovornik imao je priliku da se nađe u filmovima u kojima igraju velike svetske zvezde – s Fajnsom u „Beloj vrani“, Brosnanom u „Novembarskom čoveku“, Kostnerom u „Tri dana za ubistvo“. Ipak, iskreno kaže:

– To su pojave, ne uloge. Statiranje sa zadatkom, ponekad bez replike. Nemam objektivni uvid u strane produkcije, ali ljudi su svuda slični. Tonac iz Srbije i tonac iz Holandije su kao braća, isti tip ljudi. Angažman u tim filmovima nije neki naročiti prostor u kome možete puno da naučite, već kredit za filmsku bazu i još jedan naslov u karijeri.

U Šniclerovoj „Vrtešci“ nedavno je tumačio lik čije je ime – Bludnica.

– Igrao sam ženu. Gradio sam je kao svaki drugi zadatak, prateći smernice pisca i reditelja, bez obzira na pol. Hteo sam i da to bude žena sa svim njenim osobinama, a ne transvestit. Bilo mi je zanimljivo i izazovno, uz svest da sam na klizavom terenu i da je važno da ne odem u karikiranje. Ovakvi zadaci su za glumca radost. Kao da veliku razdaljinu prelazite vozom najvećom brzinom. Nisu česte uloge koje vas drastično menjaju spoljnim sredstvima (kostimom i šminkom) i vode do onih unutrašnjih preobražaja.

DOSTOJANSTVO LIKA

NA konstataciju da je žiri „Dana komedije“ ulogu Podstanara ocenio kao lik izgrađen najsuptilnijim sredstvima na festivalu, Milošević kaže:

– Svaku ulogu gradim intuitivno, a to me vodi kroz polja različitih mogućnosti. Suptilnost dolazi kao posledica – što druge „čuvate“ od sebe i sebe od drugih. A tako čuvate i dostojanstvo, ne samo lika i komada.

BOMBARDOVANJE RTS

NA dan bombardovanja RTS, 23. aprila, emitovaće se film „O životu i o smrti“ Predraga Velinovića, o pogibiji šesnaestoro zaposlenih u ovoj kući 1999. godine. Uz Milutina Miloševića, igraju Jasna Đuričić, Nada Šargin, Dara Džokić, Nebojša Milovanović, Miodrag Krivokapić, Nataša Perić i drugi. Scenarista je Predrag Perišić.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *