Модиљани на леђима и зиду

Modiljani na leđima i zidu

21 jula 2017

SMEŠTENA u Galeriji – legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, jednom od izlagačkih prostora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, izložba FADE IN 2: EXT. MODERNISTIČKA KUĆA – NOĆ istražuje ulogu umetnosti u narativnom filmu i na televiziji. Osmišljena kao nastavak izložbe FADE IN: INT. ART GALLERY – DAY, prikazane prošle godine u Švajcarskom institutu za savremenu umetnost u Njujorku, nova postavka je u Beograd dovela kustose Žili Bukobza i Simona Kastetsa, šefa Švajcarskog instituta.

– Prezadovoljni smo saradnjom sa produkcijskom kućom Marije Karan Balkan Projects, ali i sa timom MSU i Jugoslovenskom kinotekom, u kojoj se do 20. jula prikazuje program FADE IN 2, i oduševljeni entuzijazmom i poverenjem sa kojim nas dočekuju u Beogradu – kažu uglas Žili i Simon, dok sede u fantastičnom ambijentu ove velike izložbe, koja je sa 22 rada „okupirala“ sve raspoložive prostore nekadašnje vile Čolakovića.

Film je u samoj srži ove postavke, koja pored onih prikazanih prošlog proleća u Njujorku obuhvata i sasvim nove radove, čiji su se autori inspirisali odabranim ostvarenjima sedme umetnosti. Radovi Darje Bajagić, Aleksandre Domanović i Siniše Ilića istražuju kanon srpskog i jugoslovenskog filma, kroz „Rondo“, „WR: Misterije organizma“ i „Ženu sa krajolikom“.

U dvorištu Legata, povrh fontane je skulptura zmaja koji bljuje vatru, a kog je Tobijas Špihtih konstruisao inspirisan scenama iz Tatijevog filma „Moj ujak“. U eksterijeru je i instalacija Dajge Grantine oslonjena na Altmanove „Tri žene“. Kraj iste fontane je Danai Anesijadu priredila oslikavanje leđa modela Modiljanijevim portretima, ali i murala, inspirisana filmom Le Tatoue, a do kraja izložbe 21. avgusta kreiraće i video-rad. Ona se nadovezala na teme svog rada sa njujorške izložbe, i ne samo ona – Bris Delsperže je za beogradsku postavku priredio film, snimljen ispred murala koji je oslikao u prostorijama Švajcarskog instituta u Njujorku.

 

Na donjem nivou Legata, na radu Bojana Šarčevića, „vrti“ se novi film Benjamina Ramireza Pereza, biografija „naše“ Doris Bizetić. Šetnja kroz nivoe izložbenog prostora nudi bogato iskustvo „šetnje“ kroz najrazličitija čitanja tretmana likovne umetnosti – u filmu.

RAŠIN NEPOSTOJEĆI FILM

RAŠA Todosijević u postavku je „ušao“ sa dve decenije starim radom koji se u potpunosti uklopio u koncept, plakatom za njegov film Murder koji nikada nije snimljen, ističu kustosi, dok sede u dvorištu Legata pod Rašinim posterima, nastalim 1997. – godinu dana pre nego što je na istom tom mestu upucan Darko Ašanin, tadašnji korisnik vile u kojoj je danas legat Zorić-Čolaković.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *