Most na Adi dve godine bez vrha!

Most na Adi dve godine bez vrha!

17 avgusta 2014

mostSaobraćajnica preko Ade ciganlije još nije završena, 200 metara visok pilon nikako da dobije kupolu. Zbog jakih naleta vetra helikopter nije uspeo da ga postavi u maju 2012.

Sedam metara pilona na Mostu na Adi nedostaje i posle dve godine od prvog bezuspešnog pokušaja da vrh postavi Helikopterska jedinica Vojske Srbije. Nadležni ne odustaju od ovog poduhvata, ali i ne žure da stave kupu kako bi zasada najveći beogradski simbol dobio konačan izgled.

– U toku je ispitivanje tehničkih i organizacionih uslova pod kojima će vrh pilona da bude postavljen – kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. – Pažljivo planiramo ove aktivnosti i nema određenog roka za obavljanje posla, s obzirom na to da ovaj element nije konstruktivni deo mosta, već predstavlja arhitektonski oblikovan vrh.

Kada su srpski piloti prvi put podigli helikopter sa namerom da obave „operaciju“ montiranja špica, omeo ih je jak vetar, zbog kojeg ni radnici unutar pilona nisu mogli bezbedno da prihvate konstrukciju. Helikopter se spustio na zemlju zajedno sa vrhom. Još tada je najavljeno da će podizanje završne konstrukcije biti ponovo organizovano narednih dana, čim to budu dozvolili vremenski uslovi. Iako je od tada sigurno bilo lepih dana, očigledno da se nije našlo vremena za ovaj poduhvat.

Inače, pilon Mosta na Adi dug je 200 metara. Postavljanjem čeličnog dela od ukupno 25 metara, pre tri godine je kompletiran. Treći i poslednji segment, od 9,5 metara, ugrađen je septembra 2011. i on u prečniku na vrhu ima samo metar i po. Međutim, nedostaje još jedna „tačka“ na 200. metru iznad Save, kako bi ova građevina u potpunosti zadovoljila planirano arhitektonsko rešenje.

DUG SEDAM METARA

Nedostajući vrh je kupastog oblika, dužine sedam metara i napravljen je od nerđajućeg čelika. Čine ga osam cevi međusobno povezanih prstenovima na svakom metru. Element ima zaštićene servisne merdevine, a planirano je da ih koriste majstori prilikom održavanja elektroopreme na vrhu.

 

ZABIJEN U ZEMLjU

Pilon koji pomoću kosih zatega nosi čitav Most na Adi, postavljen je na monolitnom temelju, u koji je, na dubini od preko 30 metara, pobijeno 113 betonskih šipova.

Za njegovu izradu utrošeno je oko 1.300 tona armature i 16.370 kubnih metara betona.

 

KASNI SE I SA POSTAVLjANjEM ŠINA

Na Mostu na Adi je preostalo da se, po sredini, postave šine koje će u početku koristiti tramvaji, a jednoga dana i – metro. Prvobitno je bilo planirano da ova faza bude gotova 2015. godine, ali će ona u najboljem slučaju tada početi!

Novosti.rs

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *