NAUČNICI UPOZORAVAJU: Što dalje od šećera!

NAUČNICI UPOZORAVAJU: Što dalje od šećera!

15 maja 2014

secerOptužen za nesanicu, vrtoglavice, alergije, manična depresija, kardiovaskularne bolesti, hipoglikemiju, gubitak kose, iritaciju kože, kvarenje zuba, gojaznost, dijebetes tipa 2, karcinom debelog creva i gušterače.

Naglo uklanjanje rafinisanog šećera iz ishrane može dovesti do simptoma kao što su umor, depresija, glavobolje i bolovi u udovima, pa je najbolje izbaciti ga iz ishrane postepeno.

ŠEĆER je postao nezaobilazan u ljudskoj ishrani, ali ima i svoju tamnu stranu.

Stručnjaci tvrde da nas šećer truje, a da nismo ni svesni u kojoj količini ga konzumiramo.

Evo sipska negativnih uticaja šećera na organizam:

1. Rafinisani šećer vezan je za pojavu niza bolesti, kao što su nesanica, vrtoglavica, alergije, manična depresija, kardiovaskularne bolesti, hipoglikemija, gubitak kose, iritacija kože, kvarenje zuba, gojaznost, dijebetes tipa 2, karcinom debelog creva i gušterače.

Šećer može da negativno utiče na promene raspoloženja, promene ličnosti, pojavu razdražljivosti, astmu, artritis, bolesti srca, povišeni holesterol i endokrine probleme.

2. Šećer izaziva zavisnost jer otpušta supstancu nalik opijatu koja aktivira deo mozga zadužen za osećaj nagrađivanja i uživanja.

3. Jedna limenka soka prosečno sadrži 40 grama šećera, a najveći izvori rafinisanog šećera nisu slatkiši već gazirani sokovi.

4. Konzumiranje šećera raste prosečno za jedan odsto godišnje, što je veća brzina nego povećanje svetske populacije ljudi. Proizvodnja šećera raste brže od njegove potrošnje, što ga čini sve jeftinijim proizvodom. U poslednjoj deceniji potrošnja šećera povećala se za 23 odsto.

5. Konzumiranje rafinisanog šećera organizmu oduzima vitamin B. A manjak vitamina B uzrokuje simptome kao što su jako lupanje srca, hroničan umor, paranoja, anksioznost, nesanica, problem s koncentracijom, problemi s varenjem, osipi i ponovna želja za slatkim.

6. Mnoge namirnice u svom sastavu imaju skriveni šećer. Kečap, hot-dog, hamburger, peciva za hamburgere, maslac od kikirikija, pomfrit, umaci za testeninu, majonez, razni umaci za salate i brojna obrađena hrana sadrži šećer, čak i ako ukus te hrane nije sladak. Hrana sa niskim udelom masnoća često sadrži šećer radi boljeg ukusa.

7. Rafinisani šećer nema hranljivih vrednosti, ali zato ima mnogo kalorija. Ne sadrži vitamine, minerale, enzime, masti i vlakna, jer se sve to izgubi tokom procesa obrade. Šećer troši i kalijum i magnezijum u organizmu, koji su ključni za zdravlje srca.

8. Usprkos dodatnim kalorijama, istraživanja pokazuju da životinje žive duže ako su na običnoj vodi nego ako im se daje voda sa šećerom. Zbog toga naučnici kažu da je i ništa bolje od šećera.

9. Kako rafinisani šećer utiče na telo? Šećer stvara kiselu sredinu u sistemu za varenje, otapa vitamine i minerale u telu, posebno kalcijum neophodan za kosti i zube. Šećer slabi imuni sistem i uzrokuje preteranu proizvodnju enzima za varenje, što vrlo loše utiče na gušteraču.

Šećer slabi i funkciju jetre, što može dovesti do povećanog krvnog pritiska, problema s kožom i pojave akni. Rafinisani šećer otežava i protok krvi, ubrzava starenje, donosi dentalne probleme, jača bore i ističe suvu kožu.

Međutim, iznenadno i naglo uklanjanje rafinisanog šećera iz ishrane može dovesti do simptoma kao što su umor, depresija, glavobolje i bolovi u udovima, pa je najbolje izbaciti ga iz ishrane postepeno.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *