Ne nasedajte na podmetnute mape CIA

Ne nasedajte na podmetnute mape CIA

24 januara 2013

n_zivkovicPiše: Nikola N. Živković

Brojni srpski sajtovi i listovi preneli su vest u vezi «prognoze da će u narednih 25 godina granice većine evropskih država biti znatno izmenjene» Niko od njih, pre nego što se rešio da objave takav članak, nije postavio uobičajno, profesionalno i logično novinarsko pitanje. Koliko sam video, jedini izuzetak predstavlja novinar nedeljnika «Pečat» Dragomir Anđelković. U poslednjem broju, odmah na početku njegovog priloga stoji: «Da li su ozbiljne i zašto im se od strane mnogih naših medija pridaje velika pažnja?»

A pošto je on jedini, ne mogu mnogo da pogrešim, ako citiram delove njegovog članka: «Brojni srpski mediji – u širokom rasponu od uglednih do petparačkih novina, televizija, sajtova – kao udarnu vest kojoj su u nekim slučajevima dodeljeni i delovi prve strane, objavili su 14. i 15. januara frapantnu „geopolitičku analizu“ obogaćenu serijom mapa. Radi se o prognozi kako će Evropa izgledati 2035. godine, a u pitanju je, kako se tvrdi, osvrt na rad nekih ruskih geopolitičkih eksperata, koji su na osnovu dokumenata američke agencije CIA, Ruske vojnoobaveštajne službe (GRU) i još nekoliko izvora, projektovali teritorijalne izmene u Evropi zaključno sa 2035. godinom.»

Ko su ti «dalekovidni» ljudi i da li su oni zaista «priznati eksperti»? Pošto su promene evropskih granica bile dovoljno komentarisane, ja neću više o tome. Samo ću da ponovim ono, što je za nas u tom članku bitno:
1 – pripajanje severnog dela Vojvodine Mađarskoj (koja bi se proširila i na deo rumunske Transilvanije);

2) podela BiH tako što bi veći deo te složene države pripao Hrvatskoj, dok bi u sastav Srbije ušao samo istočni deo Republike Srpske

Novinar «Pečata» odlično primećuje: «Rusija bi, po tim prognozama, bila zadovoljena pripajanjem polovine Ukrajine i cele Belorusije – dobrovoljno odrekla muslimanskih republika Severnog Kavkaza. Stoga je jasno da se radi o geopolitičkoj fantazmagoriji, a ne o bilo kakvoj, kamoli ozbiljnoj, futurološkoj analizi.»

Mene ovde zanima nešto drugo. Kako je bilo moguće da svi ti brojni novinari prevedu i prepišu taj ruski tekst, a da se prethodno ne postave nekoliko pitanja. Na primer: Gde i ko je objavio taj senzacionalni članak?

Nisam žalio vreme ni truda i krenuo sam ka izvoru te informacije. Evo rezultata mojih istraživanja:

Prilog je objavljen na ukrajinskom sajtu «Obozrevatelь», a adresa glasi: Kiev, Ukraina, 01054, ul. Dmitrievskaя, 44a. Autor te informacije jeste Pavel Nikonenko. Gde su izvori? O tome Nikonenko kaže samo ovo:

«Na эto ukazыvaюt rabotы Tofflera, Bžezinskogo, Hantingtona, ob эtom že možno pročitatь v otkrыtыh istočnikah CRU, GRU i rяda issledovatelьskih institutov.»

On se, dakle, poziva na ova tri američka autora, te na američku i rusku obaveštajnu službu. On ne kaže, iz kojih knjiga, recimo, Bžežinskog, on dolazi do takvih zaključka.A što se tiče izvora iz šijunsko-obaveštajnih krigova, to deluje već krajnje neubedljivo, pa i šarlatanski. Jer, svako može da kaže da se poziva na «ozbiljne obaveštajne izvore». Ali, to može da znači «sve i ništa». Čudi me, da se nije pozvao i na, recimo, britanski «MI6», izraelski «Mosad» ili nemački «BND».

Na sajtu se objavljuju članci na ruskom, no ima i na ukrajinskom jeziku. Od Nikonenka sam našao nekoliko tekstova. Recimo, jedan gde obaveštava svet o hapšenju jednog poljskog novinara u Belorisiji. On ponavlja klišee sa Zapada o «dikatoru Lukašenku» i tako redom. Na osnovu ovog, a i dva ostala njegova članka, zakučio sam da on piše otprilike kao novinari beogradskih medija «Danas», «B92» i «Vreme». I tekstovi Nikonenka su krajnje nekritički, jasno proamerički, ili da budem precizniji, on pišu kako pre svega odgovara interesima službenog Vašingtona. Tako su, eto, on i njegove kolege iz tog ukrajinkog medija „sostavili veroяtnuю kartu Evropы obrazca 2035 goda.»
Na tom kijevskom sajtu može da se, na primer, pročita i tekst, u kome se mnogo prostora poklanja Filaretu, patrijarhu nekanonske Ukrajinske pravoslavne crkve (http://obozrevatel.com/politics/91067-filaret-snova-dobivaetsya-avtokefalii-upts-kp.htm). Ko se bavi tom problematikom, dobro mu je poznato, da Filaret uživa podršu od strane istih onih, koji takođe podržavaju Makedonsku i Crnogorsku pravoslavnu crkvu. Svi ti sponzori sa Zapada, – pre svega Vašington, Vatikan, London i Berlin, ali, na žalosti, i Vasenjenski patrijar Vartolomej iz Carigrada, – zajedničko im je to, da nastoje da oslabe Rusiju, da deskridituju njeno političko rukovodstvo i da dovedu ro raskola unutar Ruske pravoslavne crkve.

Prelistao sam nemačku štampu. Niko nije prenio tekst iz spomenutog ukrajinskog sajta. A nisam ga video na na engleskim medijima. Očevidno, Nemci, a i ostale redakcije na Zapadu, imaju druge, strože, profesionalnije kriterije kada su u pitanju ovakvi članci. Prosto su ocenili, da je u pitanju senzacionalistička informacija, za koje autor nema nikavih ozbiljnijih dokaza. Slovom, Zapad ignoriše ovakve članke. Ni od ruskih medija, niko od ranga i imena nije objavio taj prilog. Objavili su oni mediji, koji imaju sličan profil kao i srpski.

Najbolji komentar dao je, po meni, jedan Rus i to na sajtu kp.ru: „Da, эto plan SŠA ob razvale Evropы! Vpolne verю, čto oni эto planiruю i delaюt vse dlя эtogo. NO! Эtogo nikogda ne budet! Lюdi naučilisь gorьkomu opыtu razvala SSSR, kotorый bыl splanirovan i osuщestvlen s pomoщью SŠA, kotorый za эto dal Nobelevskuю premiю Gorbačevu. Budь on proklяt!!!»

(„DA, to je plan SAD-a i to sa ciljem da unište Evropu. Putpuno verujem, da Vašington zaista to planira, no to im nikada neće poći za rukom i da ostvare. Ljudi imaju gorko iskustvo, kako je to bilo kada je uništen Sovjetski Savez, koji je bio isplaniran takođe uz pomoć Sjedinjenih Država i zbog toga je Vašington isposlovao da se Nobelova nagrada dodeli Gorbačovu. Da je proklet!“)

Slovom, izgleda da je od svih izvora koje je Nikonenko naveo sam tačan onaj gde govori, da mu je izvor CIA. Pretpostavljam, da su stvarni autori- američki obaveštajni krugovi, a Nikonenko i njegove ukrajinske kolege američku su „studiju“ samo preveli na ruski.

(glavaizid.rs)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *